Οδηγούμε: VW Up! 1.0 60hp ASG (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Το 1998 η Volkswagen έκανε την πρώτη απόπειρα εμπλοκής της στην κατηγορία «Α», δηλαδή των πολύ μικρών αυτοκινήτων πόλης, παρουσιάζοντας το Lupo< ένα μοντέλο το οποίο ήταν «αδελφό» του Seat Arosa και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 2005, σημειώνοντας αξιοπρεπείς πωλήσεις, μολονότι είχε ένα σημαντικό «μειονέκτημα»: κυκλοφορούσε μόνο σε τρίθυρη έκδοση.

Όταν έκλεισε ο κύκλος του Lupo, η Volkswagen έριξε στην αγορά τον αντικαταστάτη του που έφερε το όνομα «Fox». Επί της ουσίας ήταν «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, μιας και η διάθεσή του γινόταν σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται εμπορικά η γερμανική φίρμα. Όμως ειδικά στην Ευρώπη το Fox δεν έτυχε της αποδοχή που περίμεναν οι Γερμανοί.

Έτσι το 2011 το Fox πέρασε στην… ιστορία, με την Volkswagen να παρουσιάζει το Up!. Επί της ουσίας είναι το μεγάλο κοινό project των τριών εκ των τεσσάρων εταίρων του Group, καθώς πάνω στο ίδιο αμάξωμα με μικρές ή μεγαλύτερες αλλαγές η Seat παρουσίασε το Arona και η Skoda το CitiGo.

Το Up! Από την πρώτη στιγμή έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από το αγοραστικό κοινό. Κομβικής σημασίας ήταν η κίνηση της Volkswagen να εντάξει στη γκάμα του πεντάθυρες εκδόσεις, οι οποίες διακρίνονται για την πρακτικότητά τους, μιας και –κακά τα ψέματα- τα τρίθυρα δεν είναι και τα πλέον βολικά αυτοκίνητα. Κι αυτό αφενός διότι η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι δύσκολη, αφετέρου διότι οι μεγάλες πόρτες απαιτούν πολύ χώρο για να ανοίξουν και στις μεγαλουπόλεις ο χώρος δεν είναι ποτέ άφθονος.

Πρόσφατα οδηγήσαμε το Up! με τον βασικό ατμοσφαιρικό κινητήρα των 999 κ.εκ., στην έκδοση ASG, δηλαδή με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Εμφανισιακά το Up! ASG δεν διαφέρει στο ελάχιστο από τα «χειροκίνητα» Up!. Παραμένει σύγχρονο σχεδιαστικά, με compact διαστάσεις και τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του αμαξώματος, προς όφελος τόσο των εσωτερικών χώρων όσο και της ευελιξίας εντός πόλης.

Η διαφορά είναι στο κιβώτιο, το οποίο κοστίζει 780 ευρώ και συμβάλλει τα μέγιστα ώστε οι καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης να γίνονται… παιχνιδάκι! Οι μηχανικοί της VW φρόντισαν ώστε το αυτόματο κιβώτιο να έχει βάρος μόλις  τρία κιλά παραπάνω από το χειροκίνητο, ενώ πάνω-κάτω παρεμφερείς είναι τόσο οι επιδόσεις (το ASG είναι μόλις 0,5’’ πιο αργό στο 0-100) όσο και η κατανάλωση (είναι κατά 0,1 lt πιο οικονομικό από το χειροκίνητο).

Η λειτουργία του εν λόγω κιβωτίου είναι όμοια με ενός κλασσικού αυτόματου. Η έλλειψη μετατροπέα ροπής κάνεις τις αλλαγές σχέσεων να φαίνονται κάπως «αργές», μολονότι ουσιαστικά δεν είναι. Γενικά είναι αθόρυβο και με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία, ενώ ομολογούμε πως θα θέλαμε να υπήρχαν και paddles στο τιμόνι για μια πιο σπορ αίσθηση.

Όπως προαναφέραμε, το ASG διευκολύνει αφάνταστα την καθημερινή κίνηση εντός πόλης, δίχως αυτό να σημαίνει πως το Up! δεν είναι φτιαγμένο και για τον αυτοκινητόδρομο. Τουναντίον, αποδεικνύεται εξόχως σταθερό σε ταχύτητες κοντά στην εργοστασιακή τελική των 161 χιλιομέτρων.

Το εσωτερικό του Up! είναι μοντέρνο και με καλή εργονομία. Στην έκδοση Move της δοκιμής μας υπάρχουν όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, τις οποίες απολαμβάνουν οι τέσσερις ενήλικες που μπορούν να φιλοξενηθούν στο σαλόνι του. Ο χώρος αποσκευών των 251 λίτρων επαρκεί για τις καθημερινές ανάγκες της οικογένειας.

Συνολικά το Up! είναι ένα καλοφτιαγμένο και προσεγμένο αυτοκίνητο, με ένα πλήρες «πακέτο» εξοπλισμού, το οποίο θα ικανοποιήσει απόλυτα τις ανάγκες σας για καθημερινές μετακινήσεις στο κλεινόν άστυ χάρη και στην παρουσία του αυτόματου κιβωτίου, προσφέροντας παράλληλα και τη δυνατότητα για μικρές ή μεγαλύτερες αποδράσεις τα Σαββατοκύριακα!
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 60 hp/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 95 Nm/3.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 251 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 15,8’’
Τελική ταχύτητα: 161 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 35 lt
Κατανάλωση (μικτή) 4 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 93 γρ.
Τιμή: 10.860 ευρώ

Best Of

Ο Κασσελάκης φαιδροποίησε τον ΣΥΡΙΖΑ. Και την πολιτική ζωή

Τελικά, από ποιόν ήταν... βαλτός ο Στέφανος Κασσελάκης; Από...

Ο Κασσελάκης… δεν αντιλαμβάνεται (τι συμβαίνει γύρω του)

Ο τραγέλαφος στον οποίο εξελίχτηκε η θητεία του Στέφανου...

Η Δούρου παίρνει (διακριτικές) αποστάσεις και αφήνει…μόνο τον Παππά στον “τραγέλαφο” Κασσελάκη

Οι περισσότερο προσεκτικοί έχουν διαγνώσει το τελευταίο διάστημα μια......

Ποιό κανάλι θα προλάβει να… προσλάβει τον Κασσελάκη (μετά την “απόλυσή” του από τον ΣΥΡΙΖΑ);

Με τον τραγέλαφο που συνιστά η παρουσία του Στέφανου...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο Κασσελάκης φαιδροποίησε τον ΣΥΡΙΖΑ. Και την πολιτική ζωή

Τελικά, από ποιόν ήταν... βαλτός ο Στέφανος Κασσελάκης; Από...

Ο Κασσελάκης… δεν αντιλαμβάνεται (τι συμβαίνει γύρω του)

Ο τραγέλαφος στον οποίο εξελίχτηκε η θητεία του Στέφανου...

Το κορίτσι που άφησε πίσω… Και η Ευρώπη που “μίκρυνε” χωρίς εκείνη

  Τα τελευταία βήματα σε μια Βουλή που έγινε το...

Η στήριξη του Ντικ Τσέινι στην Κάμαλα Χάρις ως… δώρο προς τον Ντόναλντ Τραμπ

Η στήριξη την οποία προσέφερε ο Ντικ Τσέινι στην...

Ο (“σκανδαλιάρης”) Σολτς συνεχίζει να στηρίζει τον… χορηγό της Ακροδεξιάς (στη Γερμανία και στην Ευρώπη)

Στο περιθώριο της συνάντησής του με τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Ο Κασσελάκης φαιδροποίησε τον ΣΥΡΙΖΑ. Και την πολιτική ζωή

Τελικά, από ποιόν ήταν... βαλτός ο Στέφανος Κασσελάκης; Από τον Κυριάκο Μητσοτάκη ή από τον Αλέξη Τσίπρα; Ο φερόμενος ως Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης...

Ο Κασσελάκης… δεν αντιλαμβάνεται (τι συμβαίνει γύρω του)

Ο τραγέλαφος στον οποίο εξελίχτηκε η θητεία του Στέφανου Κασσελάκη στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαιώνει πόσο επώδυνα μπορούν να είναι τα αποτελέσματα μιας επιπόλαιας...

Το κορίτσι που άφησε πίσω… Και η Ευρώπη που “μίκρυνε” χωρίς εκείνη

  Τα τελευταία βήματα σε μια Βουλή που έγινε το φυσικό θέρετρο της απόλυτης πολιτικής ηγεμονίας της. Το κορίτσι που μεγάλωσε στη... λάθος πλευρά του Τείχους...