«Zero Waste Future»: Επέκταση σε εστίαση, ξενοδοχεία, πανεπιστήμια, του προγράμματος της Coca Cola

Για μια νέα προσέγγιση στο επιχειρείν  όπου η εταιρική υπευθυνότητα/βιώσιμη ανάπτυξη συμπλέουν με το κέρδος έκανε λόγο η Σίσσυ Ηλιοπούλου, υπεύθυνη επικοινωνίας και βιώσιμης ανάπτυξης για την Ελλάδα, τη Μάλτα και την Κύπρο της The Coca Cola Company μιλώντας σε συνέδριο στην Κηφισιά του Economist  για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

«Αλλάζουν οι επιχειρήσεις οι οποίες προσπαθούν να επανακαθορίσουν το ρόλο τους στην κοινωνία, μιλώντας για έναν εταιρικό σκοπό πέρα από τα κέρδη» τόνισε η κα Ηλιοπούλου και αναφέρθηκε στην πρόσφατη δέσμευση που έκαναν οι 181 CEOs των μεγαλύτερων πολυεθνικών εταιριών στο ετήσιο Business Roundtable τον Αύγουστο όπου δεσμεύθηκαν να οδηγήσουν τις εταιρείες τους με άξονα το όφελος όλων των ενδιαφερομένων μερών: πελατών, εργαζομένων, προμηθευτών, μετόχων – και εν τέλει του συνόλου της κοινωνίας. «Γίνεται λόγος, πλέον, για μία νέα προσέγγιση όπου η εταιρική υπευθυνότητα/βιώσιμη ανάπτυξη και το κέρδος κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Γιατί όπως επισημαίνουν και οι 181 CEO’s στην ανοικτή επιστολή τους οι κοινωνικές μετατοπίσεις σπάνια έρχονται ξαφνικά. Συχνά εκδηλώνονται όταν μία κοσμοθεωρία σταδιακά έχει αρχίσει να διαβρώνεται και μία νέα έρχεται να πάρει τη θέση της. Σ’ αυτήν ακριβώς τη φάση της ιστορίας βρισκόμαστε σήμερα. Η γενιά μας καλείται να δημιουργήσει το μοντέλο ανάπτυξης, παραγωγής πλούτου, αξίας και λειτουργίας των κοινωνίων, το οποίο θα πρωταγωνιστήσεις τα επόμενα 100 και πλέον χρόνια. Βρισκόμαστε λοιπόν στο σημείο όπους οι πόλεις,οι ομάδες υπεύθυνων πολιτών, κοινωικών οργανισμών, οι ακαδημαικοί και επιχειρήσεις πρέπει να συνδημιουργήσουν για να αμβλύνουν σημαντικά ζητήματα της κοινωνίας μας αλλά και να παράξουν τη νέα μορφή πλόυτου κι αξίας που απαιτείται στη νέα τάξη πραγμάτων» τόνισε.

Αναφερόμενη στο τι κάνει η εταιρία της είπε ότι «στην Coca-Cola από την Ελλάδα ξεκινάμε κι  επεκτείνουμε και σε άλλες χώρες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή κι Αφρική το όραμά για «Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» που ανακοίνωσε ο CEO της The Coca-Cola Company, James Quincey, στο Νταβός στις αρχές του 2018».

«Δημιουργήσαμε στην Ελλάδα το πρόγραμμα «Zero Waste Future», το οποίο εξελίσσεται σε μια πολυεπίπεδη πλατφόρμα αφύπνισης, ενεργοποίησης/παρέμβασης κι αλλαγής νοοτροπίας με πολλές επιμέρους δράσεις. To «Zero Waste Future» ανακοινώθηκε πέρσι στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης και την Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης, σε μία προσπάθεια να γίνει η Θεσσαλονίκη η πρώτη πόλη στην Ελλάδα με προοπτική μηδενικών απορριμάτων» είπε και αναφέρθηκε στους στόχους του προγράμματος:

«Στόχος του προγράμματος είναι να προωθήσει μια νέα μορφή οικονομίας, απόρροια των όσων προανέφερα, την κυκλική οικονομία και μέσα σ’ αυτήν έναν νέο τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων, όπου τίποτα δεν πάει χαμένο. Εστιάζει στην προώθηση, καταρχάς, της πρόληψης, της ανακύκλωσης, και της νέας ζωής που μπορούμε να δώσουμε στα απορρίμματα (κυρίως τα πλαστικά), μέσα από τη χρήση νέων τεχνολογιών αλλά και την επαχρησιμοποίησή τους στις ίδιες τις συσκευασίες των προϊόντων μας. Βασικοί άξονες του προγράμματος είναι η παρέμβαση με στόχο την εφαρμογή πρωτοποριακού, για τη χώρα μας, εξοπλισμού και διαδικασιών, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς αναφορικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ενσωμάτωση των αρχών της κυκλικής οικονομίας στην καθημερινή ζωή του πολίτη.

Πρώτος μεγάλος σταθμός του προγράμματος είναι η Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ξεκινήσει από πέρσι μια σειρά ενεργειών, όπως τη δράση «Ανακυκλώνω στην παραλία», από την οποία σε μόλις 12 εβδομάδες συλλέχθηκαν 225 τόνοι υλικών, το 1ο Σχέδιο Πρόληψης για τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να μειώσει την κατά κεφαλήν απόρριψη πλαστικού κατά τουλάχιστον ένα κιλό το χρόνο, τη δράση «Print your City» μέσω της οποίας 800 κιλά πλαστικού ανακυκλώθηκαν και 3.000 Θεσσαλονικείς επισκέφτηκαν την ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα διαμορφώνοντας το έπιπλο από ανακυκλωμένο πλαστικό της επιλογής τους.

Τέλος, σχεδιάσαμε και δημιουργήσαμε το πρώτο κέντρο ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας στην Ελλάδα, το Zero Waste Lab, που αποτέλεσε προορισμό για 116 σχολεία τόσο της Θεσσαλονίκης, όσο και της ευρύτερης περιοχής, και για συνολικά 9.000 πολίτες, εκ των οποίων οι 6.000 ήταν μαθητές

Φέτος, το «Zero Waste Future» επέκτεινε το πεδίο εφαρμογής της στις παραλίες, μέσα από το πρόγραμμα “Zero Waste Beaches” που ξεκίνησε στις αρχές Ιουλίου και ολοκληρώνεται στο τέλος Οκτωβρίου. Υλοποιήθηκε σε 9 ελληνικές, πολυσύχναστες παραλίες που αποτελούν και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με τη συμμετοχή 27 παραλιακών επιχειρήσεων και τη συνεργασία της Οικολογικής Εταιρίας Ανακύκλωσης και της Ελληνικής Εταιρίας Ανακύκλωσης. Στο πλαίσιο αυτού, προχωρήσαμε στην τοποθέτηση περισσότερων από 100 κάδων χωριστής ανακύκλωσης τεσσάρων ρευμάτων, διαθέτοντας, σύμφωνα με τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία, για πρώτη φορά ξεχωριστό ρεύμα για τις πλαστικές φιάλες, ενώ υλοποιήσαμε επίσης δράσεις καθαρισμού για να διατηρούμε τις παραλίες όμορφες και καθαρές. Επιπρόσθετα, εφαρμόσαμε προγράμματα εκπαίδευσης των ιδιοκτητών και του προσωπικού των επιχειρήσεων και αναπτύξαμε μια ολοκληρωμένη καμπάνια ευαισθητοποίησης του κοινού για την προώθηση της ανακύκλωσης και της 2ης ζωής των πλαστικών απορριμμάτων, ζητώντας από το κοινό την ενεργή συμμετοχή του με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

«Σκοπεύουμε να το διευρύνουμε σε ακόμη περισσότερους τομείς, όπως στα σχολεία στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε σημαντικά γεγονότα, όπως είναι ο Μαραθώνιος Αθήνας, ο Αυθεντικός. Επόμενους σταθμούς αποτελούν χώροι εστίασης, ξενοδοχεία, πανεπιστήμια, μια δεύτερη πόλη, στους οποίους θα πραγματοποιήσουμε μια σειρά καινοτόμων δράσεων και επικοινωνίας και θα διευρύνουμε τις συνεργασίες μας, με στόχο τόσο οι χώροι εφαρμογής, όσο και η χώρα μας, να εξοικειωθούν με την ιδέα και να αποκτήσουν προοπτική μηδενικών απορριμμάτων, όπου τίποτα δεν πάει χαμένο!» κατέληξε η κα Ηλιοπούλου.

Best Of

Το ΠΑΣΟΚ ποντάρει στην “αλλαγή γενιάς”, με τη Μαρία Μπουτζέτη στο ευρωψηφοδέλτιο

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Η υποψηφιότητα της Μαρίας Μπουτζέτη στο ευρωψηφοδέλτιο...

Κωστής Χατζηδάκης και Όλγα Κεφαλογιάννη σε ρόλο-κλειδί για τις ευρωεκλογές

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Ο Κωστής Χατζηδάκης και η Όλγα Κεφαλογιάννη...

Μανώλης Κοττάκης: Το στρατηγικό βάθος του ελληνισμού

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: newsbreak.gr   Ακουσα προχθές το βράδυ στο...

Κωστής Χατζηδάκης: Η Ελλάδα είναι η ευχάριστη έκπληξη της ευρωπαϊκής οικονομίας

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ολοκλήρωσε...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η Αδαμαντία Λιόλιου στο πολεμικό μέτωπο του Ισραήλ για το Open

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Η καλοκουρδισμένη ενημερωτική μηχανή του Open, υπό...

Ο Τραμπ σχεδιάζει (ήδη) τη νέα ομάδα-κρούσης στο Οβάλ Γραφείο

Του Κυριάκου Βελισσάριου Οι εκλογές απέχουν πολύ ακόμη, κάθε άλλο...

Η Μελάνια αναλαμβάνει (και πάλι) να… σκουπίσει τη σκόνη από το προφίλ του Τραμπ

Της Κατιάνας Ναυπλιώτου   Στην πιθανότατα περισσότερο κρίσιμη καμπή της προεκλογικής...

Ο Κένεντι άρχισε να ροκανίζει (και) τον Τραμπ

Του Φρίξου Παλαιολόγου   Η ανεξάρτητη υποψηφιότητα του Ρόμπερτ Κένεντι τζούνιορ...

Ο ΣΕΒ “γυρίζει σελίδα”, με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο σε θέση… οδηγού

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη Μετά την απόφαση του Δημήτρη Παπαλεξόπουλου να...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Η Αδαμαντία Λιόλιου στο πολεμικό μέτωπο του Ισραήλ για το Open

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Η καλοκουρδισμένη ενημερωτική μηχανή του Open, υπό την ευθύνη του πολύπειρου Χρήστου Παναγιωτόπουλου, δίνει... ρέστα και στην κάλυψη της πολεμικής ανάφλεξης στη...

Ο Τραμπ σχεδιάζει (ήδη) τη νέα ομάδα-κρούσης στο Οβάλ Γραφείο

Του Κυριάκου Βελισσάριου Οι εκλογές απέχουν πολύ ακόμη, κάθε άλλο παρά έχουν κριθεί, ο Ντόναλντ Τραμπ ωστόσο δείχνει να... βιάζεται. Επτά μήνες πριν τις κάλπες των...

Η Μελάνια αναλαμβάνει (και πάλι) να… σκουπίσει τη σκόνη από το προφίλ του Τραμπ

Της Κατιάνας Ναυπλιώτου   Στην πιθανότατα περισσότερο κρίσιμη καμπή της προεκλογικής εκστρατείας για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, η Μελάνια Τραμπ πυκνώνει τις εμφανίσεις και τις...