Στ. Σοφιανός: Να μετρήσουμε την ένταση (και την αξία) των φωνών

Γράφει ο Στέλιος Σοφιανός

Πηγή: protagon.gr

 

Όποιος έχει κάνει έστω και λίγα χιλιόμετρα στον «περίφημο» ΒΟΑΚ, ξέρει. Όποιος παρακολουθεί στοιχειωδώς την επικαιρότητα και τις «κακές ειδήσεις» που έρχονται (και τελευταία) συνεχώς από εκεί, καταλαβαίνει. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ο δρόμος που ξεκινάει από το Καστέλι Κισσάμου στα δυτικά του νησιού και φτάνει στη Σητεία, στο ανατολικό άκρο, είναι «καρμανιόλα». Τα τροχαία ατυχήματα είναι καθημερινά. Τα θανατηφόρα και αυτά που αφήνουν πίσω τσακισμένα κορμιά και ψυχές είναι… σχεδόν καθημερινά.

Είναι ο ΒΟΑΚ που φταίει; Ναι, είναι και αυτός. Ένας δρόμος που στην ηπειρωτική χώρα δεν κάνει ούτε για «παλαιά Εθνική Οδός», είναι ο κύριος «αυτοκινητόδρομος» ενός νησιού που έχει 650.000 μόνιμους κατοίκους και κάθε χρόνο υποδέχεται… μια Αθήνα (4 εκατ. τουρίστες το 2018)!

Με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (με εξαίρεση τα «κομμάτια» έξω από τις μεγάλες πόλεις), χωρίς διαχωριστική νησίδα (με ελάχιστες και εδώ εξαιρέσεις), στροφές με «περίεργη» κλίση, κακό οδόστρωμα και «τυφλές» εξόδους και εισόδους, ο ΒΟΑΚ είναι (ή μπορεί να γίνει) εφιάλτης για κάθε οδηγό που δεν οδηγεί συντηρητικά και με τις αισθήσεις του σε πλήρη εγρήγορση. Και τέτοιοι, κακά τα ψέμματα, είναι κατά κανόνα οι ξένοι τουρίστες…

Γιατί εμείς, οι Έλληνες, όχι μόνο οι Κρητικοί αλλά και οι επισκέπτες του νησιού (προσωπικά είμαι λάτρης της Κρήτης, αλλά αυτό δεν αφορά το συγκεκριμένο άρθρο), θα κάνουμε «τα δικά μας». Πόσοι και πόσο να αντέξουμε την ουρά που έχουν σχηματίσει μπροστά μας τα μικρά «rent a car» που τηρούν το όριο ταχύτητας και ακολουθούν τη σηματοδότηση; Πόση υπομονή να κάνουμε πίσω από «το γαλλάκι» που «σέρνεται» (με τα δικά μας όρια) στη μία και μοναδική λωρίδα κυκλοφορίας και, αγνοώντας το παίξιμο των φώτων και τα κορναρίσματά μας, δεν κάνει δεξιά στη βοηθητική, γιατί απαγορεύεται; Ε, θα το προσπεράσουμε ακόμη και πάνω από διπλή γραμμή – και θα του ρίξουμε και μια μούτζα.

Στα περισσότερα από τα 310 χιλιόμετρά του, ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης είναι πίστα για μελλοθάνατους. Για τα συχνά ατυχήματα και δυστυχήματα, όμως, δεν φταίει μόνο (ή τόσο) αυτός. Φταίμε κυρίως εμείς οι οδηγοί. Στην Κρήτη, άλλωστε, τροχαία σοβαρά και θανατηφόρα γίνονται παντού. Και στους επαρχιακούς δρόμους, και στις πόλεις και στα χωριά. Μόνο την περασμένη εβδομάδα οι νεκροί έφτασαν τους 5 – οι τρεις εκτός ΒΟΑΚ (σκεφτείτε μόνο ότι με τα 6 Ρίχτερ είχαμε έναν νεκρό)… Remaining Time-0:00 Fullscreen Mute Ίσως γι’ αυτό οι Κρητικοί να ανέχονται δεκαετίες τώρα την ντροπή του ΒΟΑΚ.

Ίσως γι’ αυτό η Κρήτη, που «βγάζει κυβερνήσεις και πρωθυπουργούς», δεν απαιτεί, δεν ξεσηκώνεται από τη μία άκρη έως την άλλη, για να αποκτήσει έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο – και, αντ’ αυτού, συνεχίζει να βγάζει το θερμό ταμπεραμέντο της στο τιμόνι. Γιατί, κατά βάθος, οι Κρητικοί γνωρίζουν ότι ακόμη και ένας νέος ΒΟΑΚ δεν θα τους κάνει καλύτερους οδηγούς στο σύνολό τους. Δεν αρκεί.

Αυτό, βεβαίως, δεν πρέπει να απασχολεί το κράτος. Που έχει τη δική του, τεράστια ευθύνη, για αυτό το «χάλι», όπως και για τους δεκάδες νεκρούς. Και που, παράλληλα με τα τεχνικά έργα, οφείλει να προχωρήσει και στον εκσυχρονισμό της οδηγικής «κουλτούρας», με ειδικά προγράμματα και εκπαιδεύσεις στα σχολεία.

Στις αρχές του καλοκαιριού ο -Κρητικός- Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την έναρξη του έργου για τον νέο ΒΟΑΚ, που θα χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Θα είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη», είπε ο πρωθυπουργός. Κάποιες φωνές, ντόπιες αλλά και «αθηναϊκές», αντέδρασαν στο ότι σχεδιάζεται να έχει διόδια. Εν μέρει τις καταλαβαίνω. Ούτε εμένα μου αρέσει να πληρώνω για κάτι που είχα δωρεάν. Όμως, η σύγκριση μεταξύ του «δωρεάν» και του «με αντίτιμο» θα είναι η σύγκριση του νυν ΒΟΑΚ με τον επόμενο. Και τότε θα μετρήσουμε την ένταση (και την αξία) των φωνών.

Έως ότου, όμως, έρθει εκείνη η στιγμή που το πρώτο αυτοκίνητο θα κυλήσει στον φρέσκο τάπητα του νέου αυτοκινητόδρομου, το κράτος οφείλει να μην επαναπαύεται στις εξαγγελίες και στην πρόοδο του έργου. Ο νέος ΒΟΑΚ θα γίνει. Αλλά τι θα γίνει με τον παλιό; «Aν δεν προχωρήσουμε σε αυτό το έργο, η Κρήτη θα μείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη», είπε στις ανακοινώσεις του ο πρωθυπουργός. Σύμφωνοι. Αν, όμως, δεν γίνουν παρεμβάσεις άμεσα (και ενδιάμεσα), το «αναπτυξιακά» θα είναι το λιγότερο που θα έχουμε να φοβόμαστε από την «προφητεία» του… Πηγή: Protagon.gr

Best Of

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...

Από τον Μενέντεζ στον… Ελπιδοφόρο

    Η πρόσφατη πανηγυρική γιορτή στον Λευκό Οίκο για την...

Ο Σαμαράς διευρύνει το ακροατήριό του

         Με την παραδοσιακή κοινωνική βάση της Νέας Δημοκρατίας...

Η Στέλλα Αργυρίου στον Τομέα Ψυχικής Υγείας του ΠΑΣΟΚ: “Μαζί, μπορούμε πάντα περισσότερα”

Η καλή ψυχολόγος Στέλλα Αργυρίου αποδέχτηκε την τιμητική πρόταση...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Μοναδικό show από Γιάννη Γκούμα και Σάκη Κατσούλη στο Πάμε Στοίχημα Football Party by Gazzetta

Η πράσινη σημαία, το «όχι» στην ΑΕΛ και η...

Το μονοθέσιο της McLaren ήρθε στην Ελλάδα και άφησε ιστορία

Πώς αντέδρασαν όσοι είδαν από κοντά το εντυπωσιακό MCL39...

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...

Πάσχα με μια κίνηση αγάπης, από τα Παιδικά Χωριά SOS

Τα Παιδικά Χωριά SOS έκαναν την παρακάτω ανάρτηση στους...

Η… υποθήκη Βενιζέλου για το Μέγαρο Μαξίμου (μετά τις επόμενες εκλογές)

Η δημόσια παρουσία του Ευάγγελου Βενιζέλου είναι πάντοτε πληθωρική....
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Μοναδικό show από Γιάννη Γκούμα και Σάκη Κατσούλη στο Πάμε Στοίχημα Football Party by Gazzetta

Η πράσινη σημαία, το «όχι» στην ΑΕΛ και η έκπληξη του «Λύμπε»   Τα ντέρμπι των playoffs έκαναν δυναμική εκκίνηση με γκολ και θέαμα, τόσο στην...

Το μονοθέσιο της McLaren ήρθε στην Ελλάδα και άφησε ιστορία

Πώς αντέδρασαν όσοι είδαν από κοντά το εντυπωσιακό MCL39 στην OPAP Arena και το Σύνταγμα Ταξίδεψε σε 5 διαφορετικές χώρες, έφτασε στην Αθήνα, όπου παρέμεινε...

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο Δοξιάδη, που ευεργετήθηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, και η εγωπάθειά του τον οδήγησε στο να...