Του Μανώλη Γιαλούρη
Επαγγελματίας στον χώρο της διαφήμισης
Κάθε μέρα βάζω το καλύτερο χαμόγελο και αισιοδοξώ για την ημέρα που διανύουμε.
Μάταιος κόπος και να θες να αγιάσεις δεν σε αφήνουν… Ακρίβεια, μειώσεις τζίρων, πτώση βιοτικού επιπέδου, αδιέξοδο.
Ένας φαύλος κύκλος που έχουμε μπει εδώ και 12 χρόνια, από την οικονομική κρίση μέχρι σήμερα. Με μια εξαίρεση αν θέλετε το 2019 που κάτι πήγε να γίνει αλλά επιστρέψαμε πάλι στα ίδια.
Όπως και να το αναλύσουμε, από όποια οπτική γωνία και να το δούμε, καταλήγουμε στο ίδιο συμπέρασμα.
Αισχροκέρδεια παντού
Το μάρκετινγκ παίζει τα “ρέστα του” και 3.000.000 περίπου στα όρια της φτώχειας! 3.000.000 με αυξητική τάση από φέτος.
Αισχροκέρδεια, από τα προϊόντα του Σούπερ Μάρκετ, το λεγόμενο “καλάθι της νοικοκυράς” μέχρι και την ενέργεια, τα καύσιμα κλπ.
Ας δούμε τα περισσότερα προϊόντα αν όχι όλα, έχουν μειώσει το βάρος στις συσκευασίες προκειμένου, λένε, να συγκρατήσουν τις τιμές.
Παρόλα αυτά αν το δείτε σε τιμή κιλού, το κόστος έχει ανέβει κατακόρυφα και σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνάει το 100% σε βασικά είδη διατροφής.
Συμπέρασμα, αν δεν μειωνόταν το βάρος, τα περισσότερα νοικοκυριά δεν θα μπορούσαν να τα αγοράσουν.
Ας μη μιλήσουμε για το κόστος κίνησης που αν η βενζίνη κατέβει κάτω από 2,00€ αρχίζουμε τα πανηγύρια.
Μάλλον μας λείπει η σοβαρότητα.
Από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις.
Ένα είναι σίγουρο, ότι χάθηκε η μπάλα.
Αφήσαμε τα πράγματα να ξεφύγουν εντελώς, και όταν λέω εμείς μιλάω για τους πολίτες-καταναλωτές, όλους εμάς δηλαδή.
Η παθητικότητα μας οδηγεί στο απόλυτο αδιέξοδο.
Εκτός… και αν έχουμε αποφασίσει ότι θα αφήσουμε τα πράγματα στη τύχη τους και ότι βρέξει ας κατεβάσει.
Προσέξτε όμως τι γίνεται, η μείωση κατανάλωσης φέρνει μικρότερους τζίρους στις πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στη ραχοκοκαλιά δηλαδή της οικονομίας μας.
Η μείωση τζίρου οδηγεί σε μείωση θέσεων εργασίας, και λουκέτα, η ανεργία φέρνει επιδόματα των 300-400€ και η ανέχεια χτυπάει τη πόρτα, αποτέλεσμα, μεγαλύτερη φτωχοποίηση, άνοιγμα της ψαλίδας των διαφορών και στο τέλος τι;
Στο τέλος ξαναγυρίζουμε στην οικονομική κατάσταση της περασμένης δεκαετίας και πάλι από την αρχή.
Αν λοιπόν έχουμε καταλάβει το τι συμβαίνει τότε πρέπει να αναλάβουμε δράση. Δράση και όχι αντίδραση για την αντίδραση!
Η δράση όλων μας είναι που θα δώσει Δύναμη για την Ελλάδα, πρέπει όλοι μας να το καταλάβουμε.