Κικίλιας: Η προσπάθειά μας έχει ως βάση της ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο

Ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας παραχώρησε συνέντευξη στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Πρωινοί Τύποι”.

Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης του Βασίλη Κικίλια:

 

100% πληρότητα στα καταλύματα δημοφιλών ορεινών προορισμών το τετραήμερο της 28ης Οκτωβρίου

Τα στοιχεία δείχνουν ότι πλησιάζουμε το 70%-75% της τουριστικής κίνησης του 2019 και μάλιστα με πιο ποιοτικούς δείκτες, με ένα μέσο εισόδημα από τους επισκέπτες που ξεπερνάει πλέον τα 600 ευρώ και με τις περιοχές της χώρας που έχουν ακόμα ήπιο κλίμα, την Κρήτη, τη Ρόδο, αλλά και τις μεγάλες πόλεις μας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, να παρουσιάζουν ακόμα και τώρα πολύ υψηλά ποσοστά πληρότητας.

Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε ότι εξελίσσεται το τουριστικό μας προϊόν ακόμα και τώρα. Η γερμανική εταιρεία Condor έχει πτήσεις για όλο το Νοέμβριο και για την Κρήτη και για τη Ρόδο. Ζητούν να μείνει ανοιχτή η παλιά πόλη στη Ρόδο, προκειμένου  να την επισκέπτονται.

Με αφορμή την αργία της εθνικής μας εορτής, αυτήν την εβδομάδα τα καταλύματα σε δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς παρουσίασαν πληρότητα 100%.

Με κόπο και προσπάθεια, με πολλή δουλειά από όλους, αρχίζουν και κινούνται ξανά και οι χειμερινοί προορισμοί και τα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία των πόλεων, που χτυπήθηκαν κατά κύριο λόγο από την πανδημία.

Βάση της προσπάθειάς μας ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο

Η προσπάθειά μας έχει ως βάση της ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο. Σε αυτούς οι οποίοι μου λένε ότι δεν αντέχουμε 30 ή 40 εκατομμύρια τουρίστες, λέω ότι αντέχουμε και 40 εκατομμύρια τουρίστες και 45 ενδεχομένως και παραπάνω, σε όλες τις Περιφέρειές μας της χώρας, αρκεί να δώσουμε τη δυνατότητα στον κόσμο να μην πάει μόνο στους πολύ γνωστούς προορισμούς που όλοι γνωρίζουμε.

Υπάρχουν τόσες πολλές ομορφιές, συγκριτικά πλεονεκτήματα και μοναδικές εμπειρίες στη χώρα. Για αυτό θα κάνουμε διπλή καμπάνια φέτος με τον ΕΟΤ. Μία τον χειμώνα για τους εναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς και το city break, και μία νωρίς την άνοιξη για το καλοκαιρινό μας προϊόν. Βεβαίως το κύριο πλεονέκτημά μας είναι ο ήλιος και η θάλασσα, αλλά «φωτίζουμε» και όλες τις άλλες επιλογές που έχουμε στη χώρα.

 Η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός. Το Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα βαθιά οικονομικό, αναπτυξιακό Υπουργείο. Το αξίζει η χώρα να αυξήσει και άλλο αυτό το προϊόν και να ευημερήσει ο Έλληνας. Δεν μπορώ να σκεφτώ πιο χειροπιαστό τρόπο από αυτόν, που μπορεί να γίνει και σε άμεσο χρονικό διάστημα, και θα φέρει εισόδημα και νέες, ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας για τη μέση ελληνική οικογένεια και έσοδα για την ελληνική οικονομία.

Το Μάρτιο ξεκινά η τουριστική περίοδος του 2022

Η τουριστική περίοδος θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2022. Η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και οι τουριστικοί πράκτορες υπογράφουν με εμάς συμβόλαια και παρακαλώ να ετοιμαστούν οι επιχειρήσεις, οι ξενοδόχοι μας και τα επαγγέλματα γύρω από τον τουρισμό, γιατί φέτος το καλοκαίρι ξεκινάει την άνοιξη στη χώρα. Τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου πρέπει να είμαστε όλοι έτοιμοι.

Η τεράστια δύναμη του τουρισμού είναι ότι την επικοινωνία κάνουν και οι Δήμοι, οι Περιφέρειες, οι ιδιωτικοί φορείς, όπως η Marketing Greece του ΣΕΤΕ, ο ΕΟΤ και η κεντρική Κυβέρνηση. Αυτό το οποίο ζήτησα από όλους είναι να στρέψουμε μαζί τις δυνάμεις μας ομογενοποιημένα, έτσι ώστε να υπερπολλαπλασιάσουμε τη δύναμη που έχουμε. Αξίζουν οι χειμερινοί προορισμοί μας να φωτιστούν και να αναδειχθούν, τα ξενοδοχεία μας στα μεγάλα αστικά κέντρα, η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα.

Η Αθήνα ξαναπαίρνει σιγά-σιγά τα πάνω της. Από 1,2 ημέρες διαμονής ανά επισκέπτη, έχει φτάσει πλέον τις 2,6.

Η Θεσσαλονίκη έχει 300%-400% αύξηση στην κρουαζιέρα, όλες οι μεγάλες εταιρείες θέλουν να ξεκινήσουν, με home port το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και με το αεροδρόμιο Μακεδονία, να έρθουν, να γεμίσουν τα ξενοδοχεία μας, να πάνε στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να φάνε, να περιηγηθούν στα αξιοθέατα.

Τα υγειονομικά μας πρωτόκολλα πέτυχαν να brand-αριστεί η Ελλάδα ως χώρα σοβαρή και ασφαλής

Το 2020 βλέποντας την τραγική κατάσταση στη γειτονική μας Ιταλία που διαθέτει ένα πλούσιο Σύστημα Υγείας, όλοι στοιχημάτιζαν ότι η χώρα μας θα είναι η επόμενη.

Όχι μόνο δεν ήταν η επόμενη, αλλά το Εθνικό Σύστημα Υγείας άντεξε. Φτιάξαμε ένα από τα καλύτερα προγράμματα εμβολιασμού στην Ευρώπη και brand-αρίστηκε η χώρα μας στο εξωτερικό ως μία χώρα σοβαρή και ασφαλής, ένας προορισμός στον οποίο μπορούν να έρθουν επισκέπτες και να μην κινδυνεύσουν.

 Και αυτό βοήθησε, προφανώς, να έχουμε κόσμο και το 2020 που έμειναν κλειστές όλες οι άλλες μεσογειακές χώρες και εμείς τολμήσαμε χωρίς εμβόλια τότε, με πολλαπλό testing, με την επιχειρησιακή ενίσχυση του συστήματος αεροδιακομιδών, με υγειονομικό προσωπικό στα νησιά.

Και βέβαια, το 2021 που βλέπετε ότι ακόμα και τώρα που μιλάμε, τα ξενοδοχεία μας, τα καταλύματά μας είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Best Of

Όλγα Κεφαλογιάννη: Προωθούμε επιχειρηματικές και επενδυτικές συνεργασίες στον τομέα του τουρισμού

Η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη έκανε την παρακάτω ανάρτηση...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Εστιάζουμε στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη

Η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη πήρε μέρος στην...

Ελίζα Βόζεμπεργκ: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναβάθμισε το κύρος της Ελλάδας

  Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Για τη μάχη των ευρωεκλογών του Ιουνίου,...

Κωνσταντέλλος κατά Ζαφειρόπουλου για τα… “φάλτσα” της Αποκεντρωμένης

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής έβαλε στο στόχαστρό...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η Μαρίνα Σάττι τραγουδά για πρώτη φορά live το «Ζάρι»

 Πλήθος κόσμου στο πάρτι της ελληνικής αποστολής με το...

ΟΠΑΠ Forward: Ψήφος εμπιστοσύνης στη γυναικεία επιχειρηματικότητα

 Επτά εταιρείες που διοικούνται από γυναίκες στον νέο κύκλο...

Ο Ματίας Λεσόρ σε ρόλο οργανωτή κερκίδας στο ΟΠΑΠ Game Time

    Ο Ματίας Λεσόρ μετατρέπει σε … ΟΑΚΑ το studio...

Μπλέξαμε… (σε ανατροφοδούμενη αβεβαιότητα, ακρίβεια, υποβάθμιση της ποιότητας ζωής)

Έχει τις χαριτωμένες στιγμές της η ανάλυση των διεθνών...

Μαρία Δεναξά: Παντού στην Ευρώπη έχουμε περάσει σε φάση πλήρους αποσύνθεσης

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Με ανάρτηση στους προσωπικούς λογαριασμούς της στα...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Η Μαρίνα Σάττι τραγουδά για πρώτη φορά live το «Ζάρι»

 Πλήθος κόσμου στο πάρτι της ελληνικής αποστολής με το Eurojackpot Το δωδεκάρι τους στη Μαρίνα Σάττι έδωσαν όλοι όσοι παραβρέθηκαν, χθες, στο πάρτιπου...

ΟΠΑΠ Forward: Ψήφος εμπιστοσύνης στη γυναικεία επιχειρηματικότητα

 Επτά εταιρείες που διοικούνται από γυναίκες στον νέο κύκλο του προγράμματος Nα ενισχύσουν τη θέση τους στο επιχειρηματικό τοπίο, μέσω της συμμετοχής τους στο...

Ο Ματίας Λεσόρ σε ρόλο οργανωτή κερκίδας στο ΟΠΑΠ Game Time

    Ο Ματίας Λεσόρ μετατρέπει σε … ΟΑΚΑ το studio του ΟΠΑΠ Game Time τραγουδώντας με ντουντούκα το αγαπημένο του σύνθημα! Ο Γάλλος σέντερ των «πράσινων»,...