Γράφει ο Γιάννης Αντύπας
Διαβάζω στα social media αναρτήσεις του τύπου «διαφωνώ με τον Χαρδαλιά, αλλά του εύχομαι υγεία» ή «υγεία να έχει, αλλά διαφωνώ μαζί του»! Είστε ανόητοι*; Στα θέματα υγείας δεν έχει «αλλά».
Διαβάζω στα social media αναρτήσεις οργής για τον Τσιτσιπά, με την αποκάλυψη των απόψεών του για το εμβόλιο. Σας είχε πειράξει που είχε πάει Χριστούγεννα στο Ντουμπάι, σας είχε πειράξει που η φανέλα του στους Ολυμπιακούς δεν είχε το «Hellas», σας είχε πειράξει το ένα, σας είχε πειράξει το άλλο. Άλλοι χαιρόσασταν με τις νίκες του και άλλοι με τις ήττες του. Α, να μην ξεχάσω. Σας είχε πειράξει που πήγε και στη Μύκονο. Αν είναι δυνατόν. Ένας ημιπιτσιρικάς, πραγματικός ημιπιτσιρικάς, όχι σαν τους άλλους τους Βούτση, πήγε Μύκονο, Ντουμπάι κοκ.
Ο Τσιτσιπάς έχει ευθύνη γιατί, σε κάποιο βαθμό, ως διάσημος αθλητής είναι πρότυπο. Ο Τσιτσιπάς έχει ευθύνη γιατί διεκδικεί δημόσιο λόγο μέσα από τις συχνές του αναρτήσεις στα social media. Αλλά, δεν είναι ο Τσιτσιπάς το πρόβλημα. Είναι δίπλα μας. Στις οικογένειές μας, στους φίλους μας, στους συνεργάτες μας. Παντού υπάρχουν αρνητές του εμβολίου. Ή άνθρωποι που φοβούνται. Και δεν θα τους βοηθήσουμε αν την πέφτουμε σε όποιον τολμά να λέει την άποψή του. Απαξιώνοντας, μάλιστα, το σύνολο της προσωπικότητάς του. Αν αυτό δεν είναι ανόητο, σίγουρα δεν είναι έξυπνο.
Διαβάζω στα social media αναρτήσεις για τους νεκρούς της πανδημίας που ξεπέρασαν τους νεκρούς στο Μάτι.
Διαβάζω στα social media αναρτήσεις πως… σωθήκαμε: κάηκε μεν η Ελλάδα, αλλά δεν είχαμε νεκρούς.
Διαβάζω στα social media αναρτήσεις του τύπου «θα το πληρώσετε», με τη φωτογραφία της ηλικιωμένης από την Εύβοια.
Διαβάζω στα social media αναρτήσεις του τύπου «ζήτω που καήκαμε» για τα μέτρα οικονομικής ενίσχυσης και ανασυγκρότησης που πήρε η κυβέρνηση.
Ένα κοινό ερώτημα για όλους, όσοι βλέπετε τους εαυτούς σας στις αναφορές: Είστε ανόητοι;
Και, σας παρακαλώ μην σπεύσετε να καταδικάσετε ως υβριστικό το ερώτημα. Γιατί, αν δεν είναι η απάντησή σας καταφατική, θα πρέπει κανείς να ψαχτεί για ανθρώπους με κακία, με υστεροβουλία, για πληρωμένα «πιστόλια» του διαδικτύου, αμετανόητους φανατικούς της μιας ή της άλλη παράταξης κοκ. Ειλικρινά, όμως, προτιμώ την εκδοχή της απλής, αγνής ελληνικής ανοησίας. Στη γοητεία της οποίας όλοι μπορεί να έχουμε υποκύψει σε κάποια φάση της ζωής μας. Καθώς, δεν υπονοώ ότι δεν έχετε μυαλό γενικά, αυτό θα ήταν υπερβολή και ρατσιστικό.
Μακριά από εμένα. Ειλικρινά, όμως, πιστεύω ότι μερικές φορές βάζουμε το πληκτρολόγιο να δουλέψει χωρίς να το… έχουμε βουτήξει στο μυαλό μας. Και αυτό είναι ανόητο.
ΥΓ. Διαβάζω στα social media αναρτήσεις συναδέλφων, που καλύπτουν τις πυρκαγιές, με φωτογραφίες, πότε με τον Αρχηγό του ΠΣ, πότε με κάποιον Περιφερειάρχη, πότε με διάφορους τοπικούς παράγοντες από τα μέτωπα των πυρκαγιών, αναρτήσεις στους οποίους εκθειάζουν τους προαναφερθέντες. Και δεν εννοώ να εκθειάζουν τις προσπάθειές τους, που είναι φυσιολογικό όταν είσαι με κάποιον στην πρώτη γραμμή. Μιλώ για αναρτήσεις του τύπου «σαράντα χρόνια στην πρώτη γραμμή», «αγνός αγωνιστής», «προσφέρει χωρίς να ζητά» κοκ.
Είστε στα αλήθεια σίγουροι για όλους; Είναι δουλειά μας να βγάζουμε ετυμηγορία και να τη διαφημίζουμε; Προσοχή στα social media παιδιά. Ειδικά εσείς οι άνθρωποι των media. Μαζί σας για μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες. Μαζί σας και στις ανθρώπινες στιγμές. Αλλά, δεν είμαστε εμείς το θέμα.
*Επίθετο: ανόητος, -η, -ο (σύμφωνα με την Wikipedia)
Για πρόσωπα χωρίς νου, χωρίς μυαλό.
Για ενέργειες που χαρακτηρίζουν έναν άνθρωπο χωρίς μυαλό, είναι ανόητο αυτό που προσπαθείς να κάνεις, για κάτι που δεν έχει νόημα.
Συνώνυμα: βλάκας, ηλίθιος, χαζός· (μεταφορικά) βλίτο, βούρλο, κουμπούρας, κούτσουρο, μπούφος, ντουβάρι, τούβλο, τράγος, βόδι, κουτός.