Η επόμενη ημέρα των (πρόωρων) εκλογών

 

Του Μάνου Οικονομίδη

Twitter@EmOikonomidis

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αξία”, το Σάββατο 18 Ιουνίου 2022

Οι κάλπες μιας εκλογικής αναμέτρησης, ως σημείο τομής, του πριν και του μετά… Η διάσταση των εκλογών ως συνισταμένης ανατροφοδοτούμενων αφετηριών, που πολύ συχνά υποτιμά η ανάλυση από το πολιτικό προσωπικό, και για τον λόγο αυτό εμφανίζεται συνήθως ανέτοιμο και απροετοίμαστο για όσα θα ακολουθήσουν.

 

Η επόμενη ημέρα, λοιπόν… Με τη συζήτηση για τις πρόωρες εκλογές του φθινοπώρου να έχει φουντώσει, είναι αιφνιδιαστικά αφελής η εκτίμηση ότι η κάλπη θα λειτουργήσει ως επίλογος. Η διάσταση της εκλογικής ετυμηγορίας των πολιτών έχει διαρκή αφετηριακή χρησιμότητα. Η επόμενη ημέρα θα… μετράει αντίστροφα.

 

Η εμπειρία της υπερδεκαετούς κρίσης με αλληλοσυμπληρούμενα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, που βιώνει με οδύνη η ελληνική κοινωνία, δεν αφήνει παρά ελάχιστα περιθώρια παρερμηνειών. Από την κάλπη, στη συγκρότηση κυβέρνησης. Και από εκεί, στη διακυβέρνηση. Στην πολιτική στην πράξη. Στη διαχείριση της καθημερινότητας. Στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.

 

Εφόσον… η ζωή επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις για πρόωρες εκλογές το φθινόπωρο, είναι περίπου δεδομένο ότι… δεν ξεμπλέκουμε με την «εκκρεμότητα» της διακυβέρνησης. Τα προβλήματα λειτουργούν σωρευτικά, με ευκρινές ψυχολογικό αποτύπωμα. Και συρρικνώνουν αντοχές, ανοχή, υπομονή.

 

Η παραμετροποίηση του σεναρίου του μέλλοντός μας, έχει γκρίζες πινελιές. Η παγκόσμια οικονομία οδηγείται σε βαθιά ύφεση, η ακρίβεια υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής, οι μοναχικές διαδρομές των εθνών ανατρέπουν δεδομένα και βεβαιότητες, ενισχύοντας την ανασφάλεια και απαλλοτριώνοντας την ασφάλεια της επόμενης ημέρας.

 

Αυτές είναι οι προκλήσεις που θα κληθεί να διαχειριστεί το πολιτικό δυναμικό της χώρας, μετά τις κάλπες. Κυρίως, αυτές είναι οι προκλήσεις που θα κληθεί να διαχειριστεί η ελληνική κοινωνία ως ασυνεχής συλλογικότητα. Καλή (μας) τύχη…

Best Of

Κάθε θίασος (σαν τον Κασσελάκη) έχει τους… παλιάτσους (χειροκροτητές) του

Ο τραγέλαφος Κασσελάκη, με τη φαιδροποίηση, απαξίωση και συρρίκνωση...

Η… περίεργη (και διατεταγμένη) στοχοποίηση της Όλγας Κεφαλογιάννη

Πηγή: newsbreak.gr Πιασάρικο και όντως προκλητικό το θέμα με την αγορά...

Η ενόχληση του Μαξίμου για τις… χαρωπές φωτογραφίες στη ΔΕΘ

Γράφει το «Βαθύ Λαρύγγι» Πηγή: One Voice    Σε αντίθεση με άλλες...

Η «ψηφιακή»… αποσυναρμολόγηση της Παιδείας

Ανορθογραφίες Γράφει ο… Insider Πηγή: One Voice (Όλα) είναι θέμα Παιδείας   Η πολιτική...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Κάθε θίασος (σαν τον Κασσελάκη) έχει τους… παλιάτσους (χειροκροτητές) του

Ο τραγέλαφος Κασσελάκη, με τη φαιδροποίηση, απαξίωση και συρρίκνωση...

Λεφτά υπάρχουν (μόνο) για τον Ζελένσκι. Οι Ευρωπαίοι πολίτες… δεν πρόλαβαν

Οι προτεραιότητες... δεν κρύβονται. Η Ούσρουλα φον ντερ Λάιεν...

Η… περίεργη (και διατεταγμένη) στοχοποίηση της Όλγας Κεφαλογιάννη

Πηγή: newsbreak.gr Πιασάρικο και όντως προκλητικό το θέμα με την αγορά...

Ο Βασίλης Ταλαμάγκας επιστρέφει στον “Αθήνα 9.84” και αλλάζει τις ισορροπίες στην πρωινή ζώνη

Με τη βαριά πολιτική υπογραφή του ευπατρίδη Μιλτιάδη Έβερτ,...

Οι (ραδιοφωνικοί) “παπαγάλοι” και η (βάρβαρη) προσβολή της κοινής λογικής

Η δημοσιογραφία στα χειρότερά της. Ενσωματωμένη και... σιωπηλή μπροστά...
Μάνος Οικονομίδης
Μάνος Οικονομίδης
Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Κάθε θίασος (σαν τον Κασσελάκη) έχει τους… παλιάτσους (χειροκροτητές) του

Ο τραγέλαφος Κασσελάκη, με τη φαιδροποίηση, απαξίωση και συρρίκνωση του ΣΥΡΙΖΑ την εποχή της μοιραίας ηγεσίας του, μοιάζει και είναι βγαλμένος μέσα από τη...

Λεφτά υπάρχουν (μόνο) για τον Ζελένσκι. Οι Ευρωπαίοι πολίτες… δεν πρόλαβαν

Οι προτεραιότητες... δεν κρύβονται. Η Ούσρουλα φον ντερ Λάιεν άλλωστε, ελεγχόμενη για μια σειρά από σκανδαλώδεις υποθέσεις κατά την πρώτη θητεία της ως Πρόεδρος...

Η… περίεργη (και διατεταγμένη) στοχοποίηση της Όλγας Κεφαλογιάννη

Πηγή: newsbreak.gr Πιασάρικο και όντως προκλητικό το θέμα με την αγορά μπορδοροδοκόκκινου χαλιού από το υπουργείο τουρισμού, αξίας 20.000 €. Κάπου εδώ όμως αρχίζουν τα ερωτήματα. Αφενός, ο αριστοτεχνικός τρόπος...