Προσωπογραφίες
Οικονομία
Γράφει η Iron Lady
Η θητεία του Γιώργου Στάσση στη διοίκηση της ΔΕΗ, έχει συνδεθεί με την έναρξη της πολιτικής ηγεμονίας της τρέχουσας εκδοχής της Νέας Δημοκρατίας, υπό την ηγεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο ικανότατος τεχνοκράτης αποτέλεσε μια από τις πρώτες επιλογές της «γαλάζιας» διακυβέρνησης το καλοκαίρι του 2019. Σε αντίθεση ωστόσο με τη συνολική εικόνα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, και με μια σειρά από άλλες επιλογές σε δημόσιους οργανισμούς και φορείς, ο Γιώργος Στάσσης κατάφερε να λειτουργήσει ως εξαίρεση. Και ο συγκεκριμένος τίτλος τιμής θα τον συνοδεύει πλέον στο επαγγελματικό βιογραφικό του και στα επόμενα βήματά του.
Η ΔΕΗ την οποία κληρονόμησε η διοίκηση Στάσση, βρισκόταν στα όρια της κατάρρευσης. Μια απαξιωμένη επιχείρηση, που δεν θύμιζε… δυτική χώρα, δεν είχε προοπτικές να αντέξει στον ανταγωνισμό και δεν μπορούσε να διαβάσει σωστά τις εξελίξεις στον ενεργειακό τομέα, σε διεθνές επίπεδο.
Ο Γιώργος Στάσσης άλλαξε αυτή την εικόνα. Έκανε… τη νύχτα μέρα. Και επέτρεψε στη ΔΕΗ να… βρει το φως της. Με την αγορά να μιλά κολακευτικά για εκείνον, και τις ικανότητες που απέδειξε στην πράξη, κάτι που δεν συνηθίζεται.
Ένας «ευρωπαϊκός παίκτης»
Η θητεία του Γιώργου Στάσση στη διοίκηση της ΔΕΗ συνδέθηκε με την αλλαγή της φυσιογνωμίας της εταιρείας, της κουλτούρας και της αισθητικής της.
Οι επιθετικές κινήσεις στην αγορά, και η εναρμόνιση του βηματισμού της ΔΕΗ με τα διεθνή δεδομένα, δίπλα και μπροστά από τις εξελίξεις, αντί για την εικόνα του παρελθόντος, όταν η εταιρεία δεν μπορούσε να παρακολουθήσει τις εξελίξεις, και έτρεχε ασθμαίνοντας πίσω τους, επέτρεψαν στη ΔΕΗ να γυρίσει σελίδα.
Σήμερα, το ευκρινές αποτύπωμα της διοίκησης Στάσση έχει μετατρέψει τη ΔΕΗ σε «ευρωπαϊκό παίκτη». Την έχει βάλει στο ραντάρ των Βρυξελλών, αλλά και των διεθνών αγορών, ως μια επιχείρηση η οποία δεν παραμένει στατική, και επομένως δεν βαλτώνει, αλλά αναζητεί διαρκώς καινούριους τομείς και «ζωτικούς χώρους», προκειμένου να επενδύσει και να αναπτυχθεί.
Αρκετοί θεωρούν ότι η ΔΕΗ του Γιώργου Στάσση λειτουργεί ως εξαίρεση στη…μιζέρια του ελληνικού επιχειρείν. Και, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, δεν έχουν άδικο.
Η «πράσινη» μετάβαση
Από τα πρώτα κιόλας βήματά του στην ηγεσία της ΔΕΗ, ο Γιώργος Στάσσης έδειξε να κατανοεί ότι πρέπει να κάνει «ένα άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά», όπως μας προέτρεπε ο Οδυσσέας Ελύτης.
Με την κλιματική αλλαγή να διαμορφώνει ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον δράσης, και να βιώνουμε ουσιαστικά συνθήκες κλιματικής κρίσης, η «νέα ΔΕΗ» έδειξε να αντιλαμβάνεται άμεσα τον επείγοντα χαρακτήρα της αλλαγής υποδείγματος και προσανατολισμού, και της «επιθετικής προσαρμογής» της στα καινούρια δεδομένα,
Ο Γιώργος Στάσσης εστίασε με έμφαση στην «πράσινη» μετάβαση, ένα ακριβό… σπορ, που ωστόσο επιτρέπει στη ΔΕΗ να διατηρήσει τον βηματισμό της σε ρυθμούς… μέλλοντος. Πολύ περισσότερο σε μια συγκυρία διαδοχικών και ανατροφοδοτούμενων κρίσεων, από την πανδημία του κορονοϊού και τη γενικότερη ανασφάλεια που προκάλεσε στις αγορές, μέχρι τις δραματικές εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, με την ουκρανική κρίση να αλλάζει τα ενεργειακά δεδομένα, και να επιδεινώνεται ως διεθνές αποτύπωμα από το δεύτερο μέτωπο το οποίο άνοιξε στη Μέση Ανατολή, ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς.
Και η έμφαση στις ΑΠΕ
Συνδυαστικά με την επιμονή στην «πράσινη» μετάβαση ο Γιώργος Στάσσης ανέδειξε και τον προωθητικό ρόλο της ΔΕΗ στο μέτωπο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Έναν τομέα με… μελαγχολικό παρελθόν για τη ΔΕΗ, καθώς τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε καταφέρει να αξιοποιήσει τα αυταπόδεικτα πλεονεκτήματα που προσφέρει το γεωγραφικό ανάγλυφο της Ελλάδας.
Ενισχύοντας την παρουσία της στο μέτωπο των ΑΠΕ και λειτουργώντας προωθητικά, η ΔΕΗ πέτυχε να εμπλουτίσει το επιχειρηματικό «βιογραφικό» της. Και να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στις διεθνείς αγορές και τους άλλους σημαντικούς «παίκτες» ότι θα πρέπει πλέον να την υπολογίζουν.
Μια αλλαγή… πίστας, που δυναμώνει την παρεμβατικότητα της ΔΕΗ, και εκ των πραγμάτων πολλαπλασιάζει την αγοραστική αξία της.
Το δίκτυο λιανικής πώλησης
Ο Γιώργος Στάσσης απέδειξε, με τις καινοτόμες πρωτοβουλίες του στη ΔΕΗ, ότι κοιτάζει τα μεγάλα, αλλά και τα λεγόμενα μικρά.
Η εξαγορά της εταιρείας «Κωτσόβολος», για παράδειγμα, επιτρέπει στη ΔΕΗ να διευρύνει την αγοραστική απήχησή της. Με τον «Κωτσόβολο» στην αγκαλιά της, η ΔΕΗ μπορεί πλέον, μεθοδικά και συντεταγμένα, να διευρύνει το δίκτυο λιανικής πώλησης που διαθέτει, συνδυάζοντας τα δικά της προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες, με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της «Κωτσόβολος».
Στην πράξη, αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, καινούρια καταστήματα, σε επιλεγμένα χωροταξικά σημεία, και επομένως νέες θέσεις εργασίας, στις οποίες θα απορροφείται και θα αξιοποιηθεί μια καινούρια γενιά στελεχών, με πρόσβαση σε γνωστικά και μεθοδολογικά εργαλεία που δεν είχαν οι προηγούμενες γενιές.
Επομένως, μια γενιά περισσότερο γρήγορη και αποτελεσματική, η οποία εντάσσεται στη μεγάλη οικογένεια της ΔΕΗ, και μπορεί να υπηρετήσει περισσότερο πειστικά τις καινούριες προκλήσεις οι οποίες συνοδεύουν την τεχνολογική επανάσταση του καιρού μας, και τη συντεταγμένη μετάβαση σε μια ψηφιακή εποχή.