Οδηγούμε: Honda Jazz 1.3 & 1.5 (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Πέρασαν κιόλας 22 χρόνια από τότε που η Honda έκανε την κίνηση… ματ, παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο που έμελλε να αποτελέσει το δεύτερο Best seller της ιαπωνικής φίρμας, έπειτα από το Civic, Ένα αυτοκίνητο συνώνυμο της ευρυχωρίας, της πρακτικότητας και της απόλυτης εκμετάλλευσης των χώρων, το οποίο αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό.

Αγαπήθηκε; Λάθος λέξη! Λατρεύτηκε το Jazz –περί ου ο λόγος- από τους ιδιοκτήτες του και είναι χαρακτηριστικό πως όσο και να αναζητήσετε ένα από δαύτα στις λίστες των μεταχειρισμένων, δύσκολα θα βρείτε. Διότι το Jazz είναι ένα αυτοκίνητο που το αγοράζεις και δεν το αποχωρίζεσαι ποτέ! Ρωτήστε κάποιον ιδιοκτήτη και θα σας πει…

Πριν από λίγο καιρό, λοιπόν, παρουσιάστηκε η τελευταία έκδοση του πρακτικού και δημοφιλούς μικρού hatchback, εξακολουθεί να προσφέρει ένα μοναδικό μίγμα ευρυχωρίας, ποιότητας και τεχνολογίας στην κατηγορία B. Το νέο Jazz βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του. Το παγκόσμιο αυτοκίνητο, γνωστό και σαν «Fit» σε μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από 7 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά.

Ενώ το νέο μοντέλο διατηρεί την κλασική φόρμα ενός Jazz, διαθέτει ανανεωμένα, σπορ στιλιστικά στοιχεία, με πιο τολμηρή νέα φυσιογνωμία, έντονες χαρακτηριστικές γραμμές και την προσθήκη μιας νέας έκδοσης Dynamic.

Το Jazz μήκους 4m διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο που επιτρέπει μεγαλύτερη ευρυχωρία και καινοτόμες χωροταξικές λύσεις Honda. Το σύστημα Magic Seats της Honda διασφαλίζει απαράμιλλη ευελιξία εσωτερικού και άφθονους χώρους με ποικίλες διατάξεις για τη μεταφορά φορτίων και επιβατών.

Οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ποιότητα και προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και ενημέρωσης – ψυχαγωγίας, καθώς και μεγαλύτερη οικονομία και δυναμικότερη οδική συμπεριφορά.

Μαλακά, ποιοτικά υλικά και μελετημένη σχεδίαση εσωτερικού συνθέτουν ένα προηγμένο περιβάλλον που συμπληρώνεται από μία οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με το νέο σύστημα ενημέρωσης – ψυχαγωγίας Honda Connect – ανάλογα με την έκδοση.

Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί δύο συνεχόμενες εβδομάδες τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις του Jazz από πλευράς κινητήρων. Αρχικά αυτή με το «μικρό» μοτέρων των 1,3 λίτρων κι εν συνεχεία το προ ολίγων μηνών αφιχθέν στη χώρα μας «μεγάλο» μηχανικό σύνολο των 1,5 λίτρων.

Σε ό,τι αφορά στον πρώτο κινητήρα, οι 102 ίπποι του κινούν με αξιοπρέπεια εντός κι εκτός πόλης το Jazz, με την οικονομία να αποτελεί το μεγάλο «ατού». Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και η μέση κατανάλωσή του είναι περίπου 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Σίγουρα, όμως, μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μεγάλη έκδοση, με το μοτέρ του 1,5 λίτρου τεχνολογίας  i-VTEC της Honda, το οποίο πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, και πετυχαίνει κατανάλωση 5,9l/100km και εκπομπές ρύπων από 124 γραμμάρια.

Η διαφορά στην επιτάχυνση των δύο Jazz είναι της τάξης των 2,5’’ (11,2’’ για το 1.3 και 8,7’ για το 1.5), όμως η τελική ταχύτητα και στις περιπτώσεις είναι ορισμένη στα 190 χιλιόμετρα. Επίσης υπάρχει διαθέσιμο και κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το οποίο επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του το περισσότερο διάστημα, μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού. Με αυτόματο έλεγχο από το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το CVT επιλέγει τη βέλτιστη σχέση εντός των επτά προεπιλεγμένων σχέσεων ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και την εντολή του οδηγού.

Οι εξωτερικές αλλαγές στο νέο Jazz απηχούν το νέο στυλ οικογένειας Honda, αποτυπώνοντας το σχεδιαστικό θέμα ‘Solid Wing Face’ στους προβολείς και τη μάσκα. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι έντονα ανάγλυφος με πιο δυναμικό περίγραμμα γύρω από τους αεραγωγούς. Πίσω, οι πιο λεπτοί αεραγωγοί συνδέονται με μία γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική λωρίδα πάνω από ένα τραπεζοειδές κάτω τμήμα.

Στο εσωτερικό, όλοι οι επιβάτες βιώνουν μία αίσθηση ελευθερίας και ευρυχωρίας χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ που συναντά το πάνελ της οροφής αρκετά πίσω. Αυτό, μαζί με τα μεγάλα εμπρός φινιστρίνια προσφέρει άριστη ορατότητα μπροστά, με άφθονο φως να εισέρχεται στην καμπίνα και με όλους τους επιβάτες να απολαμβάνουν άριστη ορατότητα σε ένα ευάερο, ασφαλές περιβάλλον.
Η διάταξη της καμπίνας του Jazz είναι βασισμένη στη λειτουργικότητα ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στην οδήγηση και οι επιβάτες να απολαμβάνουν ένα άνετο και ξεκούραστο περιβάλλον.

Το κεντρικό πάνελ είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό για να είναι ευδιάκριτο και να εμπνέει αυτοπεποίθηση. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι φιλική προς το χρήστη κάτι στο οποίο συμβάλλει η προσεκτική τοποθέτηση των βασικών αποθηκευτικών χώρων, μαζί με τις μεγάλες ποτηροθήκες μπροστά και ένα κεντρικό θάλαμο στο εμπρός υποβραχιόνο που χωράει ακόμα και ένα tablet.

Μέσα στην καμπίνα χρησιμοποιούνται ποιοτικά υλικά ενώ ξεχωρίζουν η προηγμένη, μαλακή μαύρη επιφάνεια του ταμπλό και οι ταπετσαρίες υψηλών προδιαγραφών με  premium λεπτομέρειες, υφάσματα με κοντράστ αποχρώσεις και γυαλιστερά χρωμιωμένα ένθετα.
Στην έκδοση Dynamic, το εσωτερικό διαθέτει μοναδικό, ριγέ σχέδιο ταπετσαρίας και τιμόνι και λαβή λεβέ ταχυτήτων από δέρμα, που αναδεικνύεται με πορτοκαλί ραφή.
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.318 κ.εκ. –
Μέγιστη ισχύς: 102 hp/6.000 σ.α.λ. – 130 hp/6.600 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 123 Nm/5.000 σ.α.λ. – 155 Nm/4.600 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων – Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 354 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 11,2’’ – 8,7’’
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 40 lt
Κατανάλωση (μικτή) 5,1 lt/100 χλμ – 5,9 Lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 117 γρ. – 134 γρ.
Τιμή: 19.250 ευρώ – 20.250 ευρώ

Best Of

Το ΠΑΣΟΚ ποντάρει στην “αλλαγή γενιάς”, με τη Μαρία Μπουτζέτη στο ευρωψηφοδέλτιο

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Η υποψηφιότητα της Μαρίας Μπουτζέτη στο ευρωψηφοδέλτιο...

Κωστής Χατζηδάκης και Όλγα Κεφαλογιάννη σε ρόλο-κλειδί για τις ευρωεκλογές

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Ο Κωστής Χατζηδάκης και η Όλγα Κεφαλογιάννη...

Μανώλης Κοττάκης: Το στρατηγικό βάθος του ελληνισμού

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: newsbreak.gr   Ακουσα προχθές το βράδυ στο...

Κωστής Χατζηδάκης: Η Ελλάδα είναι η ευχάριστη έκπληξη της ευρωπαϊκής οικονομίας

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ολοκλήρωσε...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Είδε κανείς τον Καραμανλή να πεθαίνει;

    Του Μάνου Οικονομίδη Twitter@EmOikonomidis Είναι αλήθεια ότι η Ελλάδα γνώρισε στην...

Το εθνικό έγκλημα της προσφυγής στο Μνημόνιο, που παραμένει ατιμώρητο

Πέρασαν ήδη 14 χρόνια... Περισσότερα από τη... φαγούρα σε...

Νίκος Καραμούζης: Σε εποχή μεγάλων προκλήσεων/απειλών, μιλάμε για… ελεύθερο χαβαλέ

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Ο Νίκος Καραμούζης κατάφερε με τη διαδρομή...

Το ΠΑΣΟΚ ποντάρει στην “αλλαγή γενιάς”, με τη Μαρία Μπουτζέτη στο ευρωψηφοδέλτιο

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Η υποψηφιότητα της Μαρίας Μπουτζέτη στο ευρωψηφοδέλτιο...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Είδε κανείς τον Καραμανλή να πεθαίνει;

    Του Μάνου Οικονομίδη Twitter@EmOikonomidis Είναι αλήθεια ότι η Ελλάδα γνώρισε στην ιστορική διαδρομή της αναρίθμητους ηγέτες. Που λατρεύτηκαν και συγκλόνισαν τις μάζες, παρακινώντας την εκάστοτε κοινωνία...

Το εθνικό έγκλημα της προσφυγής στο Μνημόνιο, που παραμένει ατιμώρητο

Πέρασαν ήδη 14 χρόνια... Περισσότερα από τη... φαγούρα σε έναν έγγαμο βιο. Ξεπεράσαμε ακόμη και την επταετία της δικτατορίας των συνταγματαρχών, που ανέχτηκε με...

Κώστας Σλούκας στο PS Blog: «Συγκινητικό να τραγουδάνε οι φίλαθλοι του Παναθηναϊκού το όνομά μου»

  Τι λέει για τα playoffs με Μακάμπι Τελ Αβίβ, τον Εργκίν Αταμάν και τη συμβουλή που του έχει δώσει ο πατέρας του. Αποκαλυπτικός ήταν ο...