Η (βαθιά) κρίση της ελληνικής δημοσιογραφίας

 

Του Μάνου Οικονομίδη
Twitter@EmOikonomidis

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αξία”, το Σάββατο 22 Αυγούστου 2020

Το πιο περίεργο καλοκαίρι των πολλών τελευταίων ετών σεργιανίζει στον επίλογό του, και το μωσαϊκό αβεβαιοτήτων που συνοδεύει τις σκέψεις της κοινωνίας για το μέλλον, κοντινό και περισσότερο μακρινό, έρχεται σε πρώτο πλάνο.

Στα χρόνια της μεγάλης, σύνθετης και πολυεπίπεδης κρίσης της εποχής των Μνημονίων, η δημόσια σφαίρα συνολικά υπέστη καίρια, και σε αρκετές πτυχές της μη αναστρέψιμα πλήγματα.

Η πολιτική και η δημοσιογραφία είναι δυο τέτοιες εστίες μελαγχολίας. Κι αν το πολιτικό σύστημα έχασε προ πολλού το πλεονέκτημα της αυτοκάθαρσης και της ανανέωσης με καινούριες ιδέες και αισθητικά ανεκτές συμπεριφορές, κάτι εν πολλοίς αναμενόμενο, αν συνυπολογίσει κανείς τη διολίσθηση του ποιοτικού επιπέδου όσων επιλέγουν να εμπλακούν στα κοινά, με τη δημοσιογραφία στη χώρα μας τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα.

Η πλήρης υποχώρηση του έντυπου Τύπου, η απουσία σοβαρών επενδυτών με όραμα, ο κυνισμός της άναρχης τηλεοπτικής πραγματικότητας και η ψευδαίσθηση «αποδοχής» και «παρέμβασης» που προσφέρουν τα social media, λειτούργησαν αθροιστικά, και συνέθεσαν ένα εκρηκτικό μείγμα.

Το βλέπει κανείς γύρω, δίπλα και μπροστά του. Η απαξίωση των ΜΜΕ από την κοινωνία, βαίνει επιδεινούμενη τα τελευταία χρόνια. Αυτή η πραγματικότητα έχει ως αποτέλεσμα να απαξιώνεται η ενημέρωση και επομένως να αμφισβητείται η αξιοπιστία όσων μεταδίδονται ως ειδήσεις, καθώς και οι προθέσεις όσων προσπαθούν να αναλύσουν τις εξελίξεις.

Στον επίλογο αυτής της μελαγχολικής διαδρομής, η κοινωνία μας δίνει ραντεβού με τα Fake News. Με τις «ειδήσεις» που θέλει ή προτιμά να πιστεύει. Με «βολικές αλήθειες».

Ένα πληθωριστικό πρόβλημα. Μια εθνική παθογένεια, από την οποία ο κλάδος των ΜΜΕ δεν δείχνει να έχει ορατή διαδρομή επιστροφής.

 

Best Of

Όλγα Κεφαλογιάννη: Προωθούμε επιχειρηματικές και επενδυτικές συνεργασίες στον τομέα του τουρισμού

Η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη έκανε την παρακάτω ανάρτηση...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Εστιάζουμε στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη

Η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη πήρε μέρος στην...

Ελίζα Βόζεμπεργκ: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναβάθμισε το κύρος της Ελλάδας

  Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Για τη μάχη των ευρωεκλογών του Ιουνίου,...

Κωνσταντέλλος κατά Ζαφειρόπουλου για τα… “φάλτσα” της Αποκεντρωμένης

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής έβαλε στο στόχαστρό...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η Μαρίνα Σάττι τραγουδά για πρώτη φορά live το «Ζάρι»

 Πλήθος κόσμου στο πάρτι της ελληνικής αποστολής με το...

ΟΠΑΠ Forward: Ψήφος εμπιστοσύνης στη γυναικεία επιχειρηματικότητα

 Επτά εταιρείες που διοικούνται από γυναίκες στον νέο κύκλο...

Ο Ματίας Λεσόρ σε ρόλο οργανωτή κερκίδας στο ΟΠΑΠ Game Time

    Ο Ματίας Λεσόρ μετατρέπει σε … ΟΑΚΑ το studio...

Μπλέξαμε… (σε ανατροφοδούμενη αβεβαιότητα, ακρίβεια, υποβάθμιση της ποιότητας ζωής)

Έχει τις χαριτωμένες στιγμές της η ανάλυση των διεθνών...

Μαρία Δεναξά: Παντού στην Ευρώπη έχουμε περάσει σε φάση πλήρους αποσύνθεσης

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Με ανάρτηση στους προσωπικούς λογαριασμούς της στα...
Μάνος Οικονομίδης
Μάνος Οικονομίδης
Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Η Μαρίνα Σάττι τραγουδά για πρώτη φορά live το «Ζάρι»

 Πλήθος κόσμου στο πάρτι της ελληνικής αποστολής με το Eurojackpot Το δωδεκάρι τους στη Μαρίνα Σάττι έδωσαν όλοι όσοι παραβρέθηκαν, χθες, στο πάρτιπου...

ΟΠΑΠ Forward: Ψήφος εμπιστοσύνης στη γυναικεία επιχειρηματικότητα

 Επτά εταιρείες που διοικούνται από γυναίκες στον νέο κύκλο του προγράμματος Nα ενισχύσουν τη θέση τους στο επιχειρηματικό τοπίο, μέσω της συμμετοχής τους στο...

Ο Ματίας Λεσόρ σε ρόλο οργανωτή κερκίδας στο ΟΠΑΠ Game Time

    Ο Ματίας Λεσόρ μετατρέπει σε … ΟΑΚΑ το studio του ΟΠΑΠ Game Time τραγουδώντας με ντουντούκα το αγαπημένο του σύνθημα! Ο Γάλλος σέντερ των «πράσινων»,...