• 30 Νοεμβρίου, 2020

Σε αντίθεση με τον Τζόκερ, ο λαϊκισμός έχει ένα χρώμα. Το μαύρο…

 

Του Μάνου Οικονομίδη

[email protected]

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αξία”, το Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2019

 

Το Όσκαρ της υπενθύμισης πόσο… τραγικοί παραμένουμε, το κέρδισε με την αξία του ο Χοακίν Φοίνιξ, και μάλιστα χωρίς να το γνωρίζει.

Ο εμβληματικός ηθοποιός, το ταλέντο και την… ύπαρξη του οποίου ανακάλυψαν οι περισσότεροι στην πατρίδα μας, με αφορμή την καθηλωτική ερμηνεία του ως «Τζόκερ», θα απορούσε με το πόσο… διασκεδαστικοί μπορούμε να είμαστε ως κοινωνία. Και μάλιστα, χωρίς η υποκριτική να είναι το λειτούργημά μας.

Όσα ζήσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, με αφορμή και επίκεντρο την ταινία «Τζόκερ», μαρτυρούν τη φυσική δυσκολία της κοινωνίας μας «να κάνει ένα άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά», όπως θα μας προέτρεπε ο Ελύτης.

Πολιτικό σύστημα, δημοσιολογούντες και κομματικοί στρατοί στα social media, έσπευσαν να πάρουν θέση, άκριτα, βιαστικά και με προφανή μονομέρεια. Με αποτέλεσμα να εκτεθούν, σχεδόν ανεπανόρθωτα, λιγότερο ή περισσότερο… όλοι.

Ίσως τελικά να ισχύει αυτό που έλεγε ο Κώστας Σημίτης, για την πρωθυπουργία του οποίου το περιοδικό «Time” θα αναζητούσε έναν περισσότερο… σκανδαλιστικό τίτλο από τη «Λεηλασία της Ελλάδας», που είχε χρησιμοποιήσει το 1989 για την πρώιμη εποχή ΠΑΣΟΚ, με αφορμή την υπόθεση Κοσκωτά: Αυτή είναι η Ελλάδα.

Μια χώρα παραδομένη στα πάθη της, προορισμένη να τσακώνεται με τον εαυτό της, με υπερτροφική αποστροφή προς τη μετριοπάθεια, τον ήπιο λόγο, τη σοβαρότητα.

Σε καμία άλλη χώρα του λεγόμενου δυτικού κόσμου, δεν βλέπεις… διασκεδαστές και ασόβαρες προσωπικότητες να καταλαμβάνουν δημόσια αξιώματα και να αρθρώνουν δημόσιο λόγο.

Αυτή είναι η μη αναστρέψιμη συνέπεια της εθνικής τραγωδίας των Μνημονίων. Ένας λαός με φυσική… έλξη προς τον λαϊκισμό, το… τερμάτισε. Και, σε αντίθεση με το πολύχρωμο πρόσωπο του Τζόκερ, ο λαϊκισμός έχει ένα χρώμα: Το μαύρο…

 

Μάνος Οικονομίδης

Μάνος Οικονομίδης

Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Διαβάστε Ακόμα...