• Νοέμβριος 22, 2019

Οδηγούμε: VW Polo TGi 90hp (pics)

 Οδηγούμε: VW Polo TGi 90hp (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Μέχρι πριν από λίγο καιρό τα γράμματα «T», «G» και «I» στο Volkswagen Polo δημιουργούσαν αποκλειστικά και μόνον το αρκτικόλεξο «GTi». Όμως, πλέον, τα πράγματα άλλαξαν, μιας και το Polo νέας γενιάς κυκλοφορεί και ως… TGi!

Η χρησιμοποίηση της πλατφόρμας MQB για την κατασκευή του νέου Volkswagen Polo, έλυσε τα χέρια στους μηχανικούς της γερμανικής φίρμας, οι οποίοι μέχρι πρότινος δεν είχαν τη δυνατότητα τοποθέτησης κινητήρα φυσικού αερίου στο best seller της μάρκας. Όμως η εν λόγω πλατφόρμα λύνει τα χέρια των μηχανικών, οι οποίοι έσπευσαν να καλύψουν το «κενό» στη γκάμα των μοντέλων με φυσικό αέριο (μέχρι τώρα από το «Up!» πήγαινε κανείς απευθείας στο «Golf»), δημιουργώντας μια νέα έκδοση για το Polo.

Φυσικά, όταν μιλάμε για κινητήρα φυσικού αερίου, δεν είναι αποκλειστικό το συγκεκριμένο καύσιμο, αλλά συνδυάζεται με βενζίνη. Στην ουσία πρόκειται για το γνωστό τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ., το οποίο εν προκειμένω αποδίδει 90 ίππους και πέραν της βενζίνης, λειτουργεί και με φυσικό αέριο.

Το μοτέρ αποδίδει 160 Nm ροπής και συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, ένας συνδυασμός που καταφέρνει να προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις στο σχετικά βαρύ (1.185 κιλά) αμάξωμα του Polo. Ενεργοποιώντας τον κινητήρα, αυτός λειτουργεί με φυσικό αέριο και μόλις αυτό τελειώσει, γυρίζει αυτόματα στη βενζίνη.

Οι μηχανικοί του Group χρειάστηκε να τροποποιήσουν τον χώρο αποσκευών του Polo, καθώς εκεί όπου στα «αδελφάκια» του συναντά κανείς τη ρεζέρβα, έχουν τοποθετηθεί οι δύο δεξαμενές του φυσικού αερίου. Οι συγκεκριμένες χωρούν 11,6 κιλά καυσίμου, όμως για λόγους ασφαλείας η πλήρωσή τους σταματά όταν φτάσουν τα 10,3 κιλά. Ακόμα κι έτσι, όμως, το Polo μπορεί να κινηθεί για περισσότερα από 200 χιλιόμετρα αμιγώς με φυσικό αέριο, πριν πάρει τη… σκυτάλη η βενζίνη και αυξήσει την αυτονομία κατά περίπου 550 χιλιόμετρα, δίνοντας μια συνδυασμένη τιμή της τάξης των 750 χιλιομέτρων.

Το «πρόβλημα» με το Polo TGi όπως και με όλα τα μοντέλα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ως καύσιμο, είναι ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων, στα οποία θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτήτες. Τούτη τη στιγμή μόλις έξι πρατήρια που διαθέτουν φυσικό αέριο βρίσκονται στο Λεκανοπέδιο εκ των οποίων κανένα στα Νότια Προάστια (Ανθούσα, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια, Ίλιον, Άγιος Ιωάννης Ρέντης και Κορωπί), ενώ εκτός Αθηνών μπορεί κανείς να προμηθευτεί το συγκεκριμένο καύσιμο στη Θεσσαλονίκη, στον Βόλο, στη Λάρισα και στη Λαμία. Με λίγα λόγια το δίκτυο είναι ακόμα σε… βρεφικό στάδιο, όπερ σημαίνει πως ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν του πως επί τω πλείστον το TGi του θα κινείται με βενζίνη.
Λέγαμε παραπάνω πως το πορτ μπαγκάζ τροποποιήθηκε. Πλέον η χωρητικότητά του είναι 251 λίτρα, όμως χάρη στο κανονικό σχήμα του, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Πάντως οι χώροι είναι ικανοποιητικοί τόσο για πέντε ενήλικες όσο και για πολλά μικροαντικείμενα.

Το ταμπλό ακολουθεί η φιλοσοφία των υπολοίπων μοντέλων της Volkswagen, με πολλά τετράγωνα μοτίβα. Η ποιότητα είναι εξαιρετική, στο πάνω μέρος του ταμπλό κυριαρχούν τα μαλακά πλαστικά –με εξαίρεση τη βασική έκδοση, Trendline- ενώ ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στην εργονομία. Όλα είναι σωστά τοποθετημένα, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι, ενώ το οκτάγωνο σχήμα των ποτηροθηκών στην πράξη αποδεικνύεται πολύ πρακτικό.

Ο αναλογικός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και σύγχρονος, φιλοξενώντας στο κέντρο του τον υπολογιστή ταξιδίου. Υπάρχει, όμως, και δυνατότητα τοποθέτησης ψηφιακού πίνακα Active Info Display, γι’ αυτό και είναι πιο φαρδύς σε σχέση με το παρελθόν. Σημειώνεται πως στη θέση του αναλογικού οργάνου μέτρησης της θερμοκρασίας του κινητήρα, συναντά κανείς πλέον έναν δεύτερο δείκτη καυσίμου, αυτή τη φορά για τις δεξαμενές του φυσικού αερίου.

Σε ό,τι αφορά στις αναρτήσεις, αποτελούνται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Είναι έτσι ρυθμισμένες ώστε το Polo να έχει ουδέτερη συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, ακολουθώντας πιστά την πορεία που επιθυμεί ο οδηγός του. Στις εγκάρσιες ανωμαλίες απορροφά τις δυνάμεις, ενώ εξαιρετική είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Βενζίνης-Φυσικού αερίου 999 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 90 hp/5.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 160 Nm/1.800 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 251 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 11,9’’
Τελική ταχύτητα: 183 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 40 lt
Κατανάλωση (μικτή) 3,1 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 85 γρ.
Τιμή: 15.990 ευρώ


Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...