• Νοέμβριος 19, 2019

Οδηγούμε: Skoda Karoq 1.0 TSi 116hp (pics)

 Οδηγούμε: Skoda Karoq 1.0 TSi 116hp (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Τον περασμένο Δεκέμβριο ψηφίστηκε ως «Αυτοκίνητο του 2019» στη χώρα μας από τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, οι οποίοι αποτελούν και το σώμα των εκλεκτόρων. Ο λόγος για το Skoda Karoq. Στην πράξη πρόκειται για το δεύτερο SUV της νέας γενιάς μοντέλων της Skoda, καθώς ήρθε να προστεθεί στη γκάμα ακριβώς κάτω από μεγάλο Kodiaq.

Και τούτο είναι απολύτως λογικό, μιας και στη Skoda έκαναν μια τεράστια στροφή τα τελευταία χρόνια σε τομείς στους οποίους κατά γενική ομολογία δεν έδινε μεγάλο βάρος. Όπως το συναίσθημα. Σχεδιαστικά, το εντυπωσιακό, τρισδιάστατο εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τους προβολείς με το γεωμετρικό σχεδιασμό και το ακριβές περίγραμμα. Ως μέρος του επιπλέον εξοπλισμού το αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει, από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω, full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο.

Μια στενή λωρίδα φώτων κατά μήκος της βάσης των προβολέων παρέχει φωτισμό για τα φλας και τα φώτα ημέρας. Οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι διαθέτουν τεχνολογία full LED και λειτουργία δυναμικού φωτισμού στροφής βρίσκονται κάτω από τους κύριους προβολείς. Η μάσκα, που διαθέτει χρωμιωμένο περίγραμμα, έχει το κλασικό για Skoda τραπεζοειδές σχήμα, ενώ το μεγάλο λογότυπο της Skoda είναι εμφατικά τοποθετημένο στο χείλος του διακριτικού καπό.

Το πλάτος του αμαξώματος τονίζεται και άλλο στο πίσω μέρος με την βοήθεια οριζόντιων γραμμών. Τα επίπεδα, χαρακτηριστικά πίσω φώτα χωρίζονται σε δύο τμήματα: η εξωτερική τους πλευρά βρίσκεται στα φτερά, ενώ η εσωτερική στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Οι ανακλαστήρες βρίσκονται κάτω από τους αισθητήρες στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα. Τα φώτα στο πίσω μέρος ενσωματώνουν τα φώτα θέσης, τα φώτα των φρένων, καθώς και της πινακίδας κυκλοφορίας που είναι τεχνολογίας LED, ενώ σχηματίζουν το καθιερωμένο για τα μοντέλα της τσέχικης φίρμας, «C».

Ποιοτικό, καλοφτιαγμένο, σύγχρονο το εσωτερικό του Karoq, με το ταμπλό να ξεχωρίζει τόσο για την εργονομία του, όσο και –κυρίως- για τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Άλλωστε το Karoq είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας του, το οποίο διαθέτει αυτόν τον πίνακα που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει την προσωπική διαμόρφωσή του. Το Karoq εξοπλίζεται και με άλλα δύο καινοτόμα στοιχεία εξοπλισμού: το θερμαινόμενο τιμόνι και το εξατομικευμένο κλειδί.

Μόλις ένας ο οδηγός ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο υιοθετούνται οι προσωπικές του ρυθμίσεις, που καλύπτουν μεγάλο εύρος στοιχείων λειτουργίας. Σε αυτές περιλαμβάνονται η Επιλογή Οδηγικού Προφίλ, τα συστημάτων υποβοήθησης, ο εξωτερικός και εσωτερικός φωτισμός, το σύστημα κλιματισμού (Climatronic), τα συστήματα infotainment και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα.

Όπως κάθε Skoda που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το Karoq έχει τεράστιους χώρους. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα, ενώ σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα είναι μεταβαλλόμενη και εκτείνεται από τα 479 έως και τα 588 λίτρα. Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα -στην περίπτωση αυτή το SUV μετατρέπεται σε βαν με μια μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Karoq της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον υπερτροφοδοτούμενο TSi του ενός λίτρου, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους. Ελαστικός και αποδοτικός σε όλο το φάσμα των στροφών, διακρίνεται για την οικονομία καυσίμου, ενώ συνεργάζεται εξαιρετικά με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Το Karoq που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν δικίνητο, όμως διατίθεται και με τετρακίνηση, καθώς και «επτάρι» κιβώτιο DSG. Το σύστημα τετρακίνησης διασφαλίζει το καλύτερο δυνατό κράτημα σε γλιστερά οδοστρώματα ή στην περίπτωση μεταφοράς ενός βαριού τρέιλερ.

To ολοκληρωμένο πλαίσιο του Karoq θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία και επιδεικνύει εξαιρετικά ποιοτικά οδηγικά χαρακτηριστικά σε κάθε τύπο οδοστρώματος. Η Επιλογή Οδηγικού Προφίλ (Driving Mode Select) ανάμεσα στα προγράμματα κίνησης Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4×4) προσφέρεται προαιρετικά από την έκδοση εξοπλισμού Ambition και άνω. Το πρόγραμμα Off-Road για τις τετρακίνητες εκδόσεις βελτιστοποιεί ακόμη περισσότερα τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...