Οδηγούμε: Seat Ibiza 1.0 TSi DSG (vid+pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Για τη Seat το Ibiza ήταν το μοντέλο από το οποίο ξεκίνησε πριν από περίπου τρεις δεκαετίες, μια προσπάθεια ανάκαμψης απόλυτα επιτυχημένη εν τέλει. Ήταν το όχημα που βοήθησε την ισπανική φίρμα να ξεφύγει από τα πολλά οικονομικά προβλήματά της και να «φλερτάρει» με το Volkswagen Group. Ένα «φλερτ» που οδήγησε σε έναν επιτυχημένο… γάμο!

Το Seat Ibiza, λοιπόν, βρίσκεται εδώ και μερικούς μήνες στην πέμπτη γενιά του, η οποία είναι εμπνευσμένη από την ευρύτερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και συνδυάζει την τελευταία τεχνολογία Seat με μια ξεχωριστή εμφάνιση. Ο στόχος του είναι ξεκάθαρος: να προσφέρει στιγμές οδηγικής συγκίνησης και άπλετης ευχαρίστησης στους επιβάτες του και δη σε αυτόν που κρατά το τιμόνι.

Οι έντονες ακμές εξωτερικά, ίδιον όλων των σύγχρονων Seat, απαντώνται και στο νέο Ibiza, το οποίο διατηρεί ορισμένα από τα πολύ καλά στοιχεία του πρόσφατου παρελθόντος του, βελτιώνοντας σημαντικά όλα εκείνα στα οποία υπήρχε περιθώριο να γίνουν καλύτερα. Με το μεταξόνιο να είναι σχεδόν 10 εκατοστά μεγαλύτερο, οι προσφερόμενοι χώροι είναι αυξημένοι, μολονότι το συνολικό μήκος είναι μόλις 2 εκατοστά μεγαλύτερο! Αυξημένο κατά σχεδόν 8 εκατοστά είναι και το πλάτος, με το ύψος επίσης να επηρεάζεται… θετικά, μιας και το νέο Seat Ibiza είναι περίπου 3 εκατοστά πιο ψηλό σε σχέση με αυτό της τέταρτης γενιάς.

Τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα έχει χρησιμοποιηθεί τεχνολογία led, ενώ σχεδιαστικές πινελιές όπως οι ανάγλυφες γραμμές στο πλάι, η διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και οι ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις από 15 έως 18 ίντσες, τονίζουν τον σπορτίφ και άκρως νεανικό χαρακτήρα του ισπανικού μοντέλου.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό, με το ταμπλό να ενσωματώνει την οθόνη αφής των 8 ιντσών, την ώρα που ο φωτισμός προσφέρει τη δυνατότητα εξατομίκευσης, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών. Μολονότι τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κατά βάση σκληρά στην αφή, είναι ποιοτικά και με πολύ καλή συναρμογή. Το  πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον «χιλιάρι» τρικύλινδρο TSi των 116 ίππων. Ο εν λόγω κινητήρας διακρίνεται για την πολύ καλή απόδοσή του και παρότι τρικύλινδρος, δεν παράγει τον χαρακτηριστικό ήχο άλλων μοτέρ που τους… λείπει ένας κύλινδρος!

Συνεργάζεται με το γνωστό σε όλους μας «επτάρι» κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο είναι εξαιρετικό για τον χαρακτήρα του Ibiza και αποτελεί υπερπολύτιμο σύμμαχο στις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης. Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου είναι πολύ καλή, ενώ η ροπή των 200 Nm κάνει το Ibiza να κρύβει επιμελώς το αυξημένο βάρος του αμαξώματός του που ξεπερνά ελαφρώς τα 1.250 κιλά. Η εργοστασιακή κατανάλωση είναι της τάξης των 4,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Βενζίνης, 999 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 116 hp/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Επιτάχυνση 0-100: 9,5’’
Τελική ταχύτητα: 193 χλμ
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Ρεζερβουάρ: 40 lt
Κατανάλωση (μικτή): 4,7 Lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 108 γρ
Τιμή: 15.250 ευρώ

Best Of

Μητσοτάκης: Ισχυρή δεύτερη εντολή στην προκοπή, για αυτοδύναμη Ελλάδα με αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία

Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή, στη συζήτηση...

Τσίπρας: Είναι υποχρέωσή μας η κάθαρση

Ομιλία του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα, στη συζήτηση...

Βενιζέλος: Ποιός έχει στα χέρια του το πρωτότυπο του μέτρου της φιλοευρωπαϊκής και αντί – συριζικής συνέπειας;

Ευάγγελος Βενιζέλος     Ομιλία στο αμφιθέατρο του Ινστιτούτου Γκαίτε, στις...

Τσαπανίδου: Η Δημοκρατία μας έχει υποστεί ένα επικίνδυνο ρήγμα

«Ζούμε μία αδιανόητη κατάσταση, η Δημοκρατία μας έχει υποστεί...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Στην επέτειο του Ολοκαυτώματος, η Ελλάδα παραμένει όμηρος των ακροδεξιών (όλων των κομμάτων)

Της Μαρίκας Λυσιάνθη   Η νοοτροπία του ολοκληρωτισμού, αυτή η μάστιγα....

Μ. Δεναξά: Οι χώρες που υποστηρίζουν τη Ρωσία αντιπροσωπεύουν το 75% του παγκόσμιου πληθυσμού

Του Μανώλη Κομνηνού   Με ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό της στο...

Ν. Μπογιόπουλος: Είναι… αθώοι. Δεν θα βρεις επάνω τους ούτε τόση δα μικροποσότητα… αξιοπρέπειας

Του Μανώλη Κομνηνού   Με ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό του στο...

Μητσοτάκης: Ισχυρή δεύτερη εντολή στην προκοπή, για αυτοδύναμη Ελλάδα με αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία

Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή, στη συζήτηση...

Τσίπρας: Είναι υποχρέωσή μας η κάθαρση

Ομιλία του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα, στη συζήτηση...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Στην επέτειο του Ολοκαυτώματος, η Ελλάδα παραμένει όμηρος των ακροδεξιών (όλων των κομμάτων)

Της Μαρίκας Λυσιάνθη   Η νοοτροπία του ολοκληρωτισμού, αυτή η μάστιγα. Στην επέτειο της απελευθέρωσης του Άουσβιτς από τον Κόκκινο Στρατό, στην επέτειο μνήμης του ιστορικής...

Μ. Δεναξά: Οι χώρες που υποστηρίζουν τη Ρωσία αντιπροσωπεύουν το 75% του παγκόσμιου πληθυσμού

Του Μανώλη Κομνηνού   Με ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό της στο Twitter, η Μαρία Δεναξά επεσήμανε μια άβολη αλήθεια, αναφορικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Η έμπειρη...

Ν. Μπογιόπουλος: Είναι… αθώοι. Δεν θα βρεις επάνω τους ούτε τόση δα μικροποσότητα… αξιοπρέπειας

Του Μανώλη Κομνηνού   Με ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό του στο Twitter, ο Νίκος Μπογιόπουλος σχολίασε με καυστικό τρόπο την επιχειρηματολογία που αρθρώθηκε στη Βουλή για...