Οδηγούμε: Peugeot 308 1,5 BlueHDi 130hp EAT6 (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Για την Peugeot το νέο 308 είναι ίσως η πιο τρανή απόδειξη πως η μάρκα έχει αλλάξει επίπεδο και πλέον βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Όχι μόνο λόγω εμφάνισης, μιας και πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που τραβά τα βλέμματα στο πέρασμά του, αλλά και από άποψη ποιότητας αλλά και τεχνολογικών καινοτομιών. Άλλωστε αυτά που βρίσκει κανείς στο 308 είναι στοιχεία που έως τώρα σε μεγάλο ποσοστό τα συναντούσε σε μοντέλα της παραπάνω κατηγορίας.

Τι είναι, λοιπόν, το 308; Προφανώς είναι ένα οικογενειακό μοντέλο, με άφθονους χώρους για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους. Είναι, όμως, ταυτόχρονα κι ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, το οποίο απευθύνεται στον νεαρό οδηγό, αλλά και σε όποιον εν γένει αισθάνεται νέος!

Η σχεδιαστική ταυτότητα της Peugeot γίνεται ξεκάθαρη με την πρώτη ματιά, καθώς η μάσκα και τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι πλήρως εναρμονισμένα μ’ αυτήν Όσο για το πίσω μέρος, τα φώτα δείχνουν ξεκάθαρα τη «συγγένεια» με το 3008.

Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, ποιοτικό και συνάμα λιτό, με τα υλικά να είναι κορυφαία και τη φιλοσοφία i-Cockpit να επιτάσσει την έλλειψη κουμπιών γενικώς στην κεντρική κονσόλα. Άλλωστε πλέον όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από την οθόνη αφής των 9,7 ιντσών, από την οποία μπορεί να ρυθμίσει κανείς το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, τον κλιματισμό αλλά και τον υπολογιστή ταξιδίου του 308.

Χάρη, δε, στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, το 308 προσφέρει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, κάνοντας εύκολη τη ζωή του οδηγού. Όσο για το flat bottom τιμόνι, παρά τη μικρή διάμετρό του, δεν θα προβληματίσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Αντιθέτως, αυτό που σίγουρα θα μπορούσαν να το είχαν αντιμετωπίσει διαφορετικά οι Γάλλοι είναι ότι υπάρχει μόνον μία (και μάλιστα αρκετά ρηχή) ποτηροθήκη. Επομένως ο συνοδηγός θα πρέπει να κρατά το ποτήρι του στο χέρι ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι.

Πρόσφατα το 308 δέχθηκε και μια πολύ σημαντική τεχνολογική παρέμβαση. Ο κινητήρας ντίζελ των 1,6 λίτρων ανήκει στο παρελθόν, καθώς το Group PSA εξέλιξε τον ολοκαίνουριο 1,5 BlueHDi, ο οποίος όχι μόνον είναι μικρότερης χωρητικότητας σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά αποδίδει 10 ίππους παραπάνω, διατηρώντας τη ροπή στα 300 Nm.

Ο κινητήρα του 1,5 λίτρου, λοιπόν, αποδίδει 130 ίππους, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, που διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από το λεβιέ και δύο επιπλέον προγράμματα «Sport» και «Eco». Η λειτουργία του είναι πολύ ομαλή και βοηθά τον κινητήρα να ξεδιπλώσει τις αρετές του! Οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 96 γραμμάρια στο χιλιόμετρο, με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Για την ποιότητα κύλισης ούτε λόγος, μιας και είναι κορυφαία, όπως και η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Άκρως αποτελεσματικά, τέλος, αποδεικνύονται τα φρένα, ακόμα και στην πολύ σκληρή χρήση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 130 hp/3.750 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 9,7’’
Τελική ταχύτητα: 204 χλμ/ώρα
Χώρος αποσκευών: 398 lt
Ρεζερβουάρ: 55 lt
Κατανάλωση (μικτή): 6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 96 γρ
Τιμή: 21.600 ευρώ

 

 

Best Of

Τα… χαμόγελα που προκαλεί το «αντάρτικο» Χαρδαλιά

Πηγή: One Voice             Ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς έχει...

Ο «αντίζηλος» του Κωστή Χατζηδάκη… βγήκε από τη μέση

Πηγή: εφημερίδα One Voice              Με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να...

Η Προεδρία της Δημοκρατίας ως… μοναδική λύση για το μέλλον του Δένδια

Πηγή: εφημερίδα One Voice  Μπορεί ο Νίκος Δένδιας να είδε...

Ο (σκέτο) Κασσελάκης δεν μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό των… διακοπών (διαρκείας)

Μονάχα... πειραγμένα μυαλά συνεχίζουν να θεωρούν τον Στέφανο Κασσελάκη...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Μανώλης Κοττάκης: Τα γεγονότα είναι… ξεροκέφαλα

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: εφημερίδα "Δημοκρατία" Υποτίθεται ότι τις προσεχείς...

Οι… εισοδηματίες της woke κουλτούρας στην Ελλάδα ξέσπασαν κατά της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ

Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, κατέγραψε άνθηση το επάγγελμα...

(Και) ο Σολτς… στα πόδια του Ερντογάν

Ο Ταγίπ Ερντογάν συνεχίζει να αυξάνει το εύρος και...

Η Τεχεράνη ανησυχεί ότι… έρχεται η σειρά της

Η πτώση του καθεστώτος Άσαντ στη Συρία, η αποδυνάμωση...

Οι τζιχαντιστές άρχισαν τις θηριωδίες

  Δεν… κρατιούνται και φυσικά… δεν αλλάζουν. Οι ακραίοι τζιχαντιστές...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Μανώλης Κοττάκης: Τα γεγονότα είναι… ξεροκέφαλα

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: εφημερίδα "Δημοκρατία" Υποτίθεται ότι τις προσεχείς ημέρες, και πάντως πριν από την ανάπαυλα των Χριστουγέννων, θα συνεδριάσει το ΚΥΣΕΑ υπό την ηγεσία του πρωθυπουργού...

Οι… εισοδηματίες της woke κουλτούρας στην Ελλάδα ξέσπασαν κατά της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ

Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, κατέγραψε άνθηση το επάγγελμα του... εισοδηματία της woke κουλτούρας. Διάφορες περσόνες και προσωπικότητες που περιφέρονται στη δημόσια σφαίρα, με...

(Και) ο Σολτς… στα πόδια του Ερντογάν

Ο Ταγίπ Ερντογάν συνεχίζει να αυξάνει το εύρος και το βάθος της πολιτικής επιρροής του στις διεθνείς εξελίξεις, σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Μετά την...