Οδηγούμε: Peugeot 308 1,5 BlueHDi 130hp EAT6 (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Για την Peugeot το νέο 308 είναι ίσως η πιο τρανή απόδειξη πως η μάρκα έχει αλλάξει επίπεδο και πλέον βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Όχι μόνο λόγω εμφάνισης, μιας και πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που τραβά τα βλέμματα στο πέρασμά του, αλλά και από άποψη ποιότητας αλλά και τεχνολογικών καινοτομιών. Άλλωστε αυτά που βρίσκει κανείς στο 308 είναι στοιχεία που έως τώρα σε μεγάλο ποσοστό τα συναντούσε σε μοντέλα της παραπάνω κατηγορίας.

Τι είναι, λοιπόν, το 308; Προφανώς είναι ένα οικογενειακό μοντέλο, με άφθονους χώρους για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους. Είναι, όμως, ταυτόχρονα κι ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, το οποίο απευθύνεται στον νεαρό οδηγό, αλλά και σε όποιον εν γένει αισθάνεται νέος!

Η σχεδιαστική ταυτότητα της Peugeot γίνεται ξεκάθαρη με την πρώτη ματιά, καθώς η μάσκα και τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι πλήρως εναρμονισμένα μ’ αυτήν Όσο για το πίσω μέρος, τα φώτα δείχνουν ξεκάθαρα τη «συγγένεια» με το 3008.

Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, ποιοτικό και συνάμα λιτό, με τα υλικά να είναι κορυφαία και τη φιλοσοφία i-Cockpit να επιτάσσει την έλλειψη κουμπιών γενικώς στην κεντρική κονσόλα. Άλλωστε πλέον όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από την οθόνη αφής των 9,7 ιντσών, από την οποία μπορεί να ρυθμίσει κανείς το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, τον κλιματισμό αλλά και τον υπολογιστή ταξιδίου του 308.

Χάρη, δε, στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, το 308 προσφέρει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, κάνοντας εύκολη τη ζωή του οδηγού. Όσο για το flat bottom τιμόνι, παρά τη μικρή διάμετρό του, δεν θα προβληματίσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Αντιθέτως, αυτό που σίγουρα θα μπορούσαν να το είχαν αντιμετωπίσει διαφορετικά οι Γάλλοι είναι ότι υπάρχει μόνον μία (και μάλιστα αρκετά ρηχή) ποτηροθήκη. Επομένως ο συνοδηγός θα πρέπει να κρατά το ποτήρι του στο χέρι ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι.

Πρόσφατα το 308 δέχθηκε και μια πολύ σημαντική τεχνολογική παρέμβαση. Ο κινητήρας ντίζελ των 1,6 λίτρων ανήκει στο παρελθόν, καθώς το Group PSA εξέλιξε τον ολοκαίνουριο 1,5 BlueHDi, ο οποίος όχι μόνον είναι μικρότερης χωρητικότητας σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά αποδίδει 10 ίππους παραπάνω, διατηρώντας τη ροπή στα 300 Nm.

Ο κινητήρα του 1,5 λίτρου, λοιπόν, αποδίδει 130 ίππους, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, που διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από το λεβιέ και δύο επιπλέον προγράμματα «Sport» και «Eco». Η λειτουργία του είναι πολύ ομαλή και βοηθά τον κινητήρα να ξεδιπλώσει τις αρετές του! Οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 96 γραμμάρια στο χιλιόμετρο, με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Για την ποιότητα κύλισης ούτε λόγος, μιας και είναι κορυφαία, όπως και η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Άκρως αποτελεσματικά, τέλος, αποδεικνύονται τα φρένα, ακόμα και στην πολύ σκληρή χρήση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 130 hp/3.750 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 9,7’’
Τελική ταχύτητα: 204 χλμ/ώρα
Χώρος αποσκευών: 398 lt
Ρεζερβουάρ: 55 lt
Κατανάλωση (μικτή): 6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 96 γρ
Τιμή: 21.600 ευρώ

 

 

Best Of

Χατζηδάκης: Η κυβέρνησή μας προχωρά στο δρόμο της Ευρώπης

«Θέτω στην αντιπολίτευση το ερώτημα αν το νομοσχέδιο αυτό...

Οι πρωτοβουλίες Μητσοτάκη για την ενίσχυση της διεθνούς εικόνας της χώρας

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε συνάντηση στην πρεσβευτική κατοικία...

Η βελτίωση της καθημερινότητας των Αθηναίων από τον Κώστα Μπακογιάννη

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Με ανάρτηση στους προσωπικούς λογαριασμούς του στα...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο Σούνακ κέρδισε τους (υπερ) συντηρητικούς με την απρέπεια για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Την ώρα που τα ελληνικά αλλά και τα βρετανικά...

Η κυβέρνηση Σούνακ προωθεί νομοσχέδιο για να μπλοκάρει την… έξοδο των Γλυπτών από τη χώρα

Η ασέβεια του Ρίσι Σούνακ προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη...

Η Ιστορία έχει ήδη κρίνει τους κληρονόμους των σφετεριστών των Γλυπτών του Παρθενώνα

Η υπόθεση του Γλυπτών του Παρθενώνα προσφέρεται για διαχρονικό...

Τα Ευχοστολίδια έκαναν την προσφορά χριστουγεννιάτικη παράδοση

Για 10η συνεχή χρονιά ο ΟΠΑΠ κάνει πραγματικότητα χιλιάδες...

Τάσος Παππάς: Τα κόμματα και οι θεωρίες συνωμοσίας

Γράφει ο Τάσος Παππάς Πηγή: "Εφημερίδα των Συντακτών"   Κατά κανόνα οι...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Ο Σούνακ κέρδισε τους (υπερ) συντηρητικούς με την απρέπεια για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Την ώρα που τα ελληνικά αλλά και τα βρετανικά ΜΜΕ... κακοποιούν τον Ρίσι Σούνακ για την ακραία απρέπειά του απέναντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη, αναφορικά...

Η κυβέρνηση Σούνακ προωθεί νομοσχέδιο για να μπλοκάρει την… έξοδο των Γλυπτών από τη χώρα

Η ασέβεια του Ρίσι Σούνακ προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη έχει και... συνέχεια. Όπως καταγράφουν τα βρετανικά ΜΜΕ σε σχετικά ρεπορτάζ τους, η κυβέρνηση των Συντηρητικών...

Η Ιστορία έχει ήδη κρίνει τους κληρονόμους των σφετεριστών των Γλυπτών του Παρθενώνα

Η υπόθεση του Γλυπτών του Παρθενώνα προσφέρεται για διαχρονικό αναστοχασμό. Μια πρώην αυτοκρατορία, η Μεγάλη Βρετανία περνάει από γενιά σε γενιά το ταυτοτικό αποτύπωμα του...