• Νοέμβριος 19, 2019

Οδηγούμε: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 AWC CVT (pics)

 Οδηγούμε: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 AWC CVT (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Όταν έχεις πανηγυρίσει 12 νίκες στον πλέον επίπονο αγώνων μηχανοκίνητων, το περιβόητο Ράλι Ντακάρ, αν μη τι άλλο γνωρίζεις να κατασκευάζεις εξαιρετικά εκτός δρόμου οχήματα. Ναι, αναφερόμαστε στη Mitsubishi, η οποία έχει δημιουργήσει μακρά παράδοση στην κατηγορία των off road, με μοντέλα όπως το Pajero που έγραψαν ιστορία όπου κι αν αγωνίστηκαν.

Βέβαια οι καιροί αλλάζουν και πλέον η αυτοκινητοβιομηχανία δεν επενδύει τόσο σε «καθαρόαιμα» off road οχήματα, έχοντας κάνει μια ξεκάθαρη στροφή στα crossover και τα SUV, τα οποία διατηρούν σε ένα ικανοποιητικό ποσοστό την ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου, όμως συνάμα είναι πολύ πιο «φιλικά» στην καθημερινότητα ενός οδηγού, δηλαδή στις εντός αστικού ιστού μετακινήσεις.

Η Mitsubishi ασφαλώς και… επηρεάστηκε από τη συγκεκριμένη «αλλαγή πλεύσης» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς Pajero δεν έχει πλέον στη γκάμα της. Όμως έχει εδώ και αρκετά χρόνια το ASX, ενώ εδώ και περίπου έναν χρόνο προσέθεσε και το Ecripse Cross. «Eclipse με δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου;» θα αναρωτηθούν οι λάτρεις της ιαπωνικής φίρμας, οι οποίοι σίγουρα έχουν συνδυάσει το όνομα «Eclipse» με… κουπέ καταστάσεις. Κι όμως!
 

Βασισμένο στο πάτωμα του Outlander, το Eclipse Cross μπορεί να είναι κατά σχεδόν 30 εκατοστά πιο «κοντό» σε μήκος, όμως έχει ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο (2,670 mm) με το μεγάλο «αδελφάκι» του. Μάλιστα δεν προσφέρεται ως αμιγώς τετρακίνητο, αλλά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής δικήνητης ή 4Χ4 έκδοσης.

Τι έκαναν οι μηχανικοί της Mitsubishi; Τοποθέτησαν στο Eclipse Cross το ευθυές σύστημα τετρακίνησης Super All Wheel Drive, το οποίο χρησιμοποιεί ενεργό κεντρικό διαφορικό ACD, Active Yaw Control και Active Stability Control κι έχει τη δυνατότητα να κατανέμει τη ροπή αυτόματα από 80% και 20% πίσω μέχρι και 55% εμπρός και 45% πίσω. Έτσι το Eclipse Cross θα βρει τον τρόπο να σας… ξελασπώσει ακόμα και από τις πιο «ιδιαίτερες» καταστάσεις στις οποίες ενδέχεται να βρεθείτε. Άλλωστε υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας της τετρακίνησης, οπότε στο «Snow» η κατανομή γίνεται από 80/20 έως 45/55 και στο «Gravel» από 70/30 έως 40/60.

Μεγάλο «όπλο» του Eclipse Cross, ωστόσο, είναι και ο κινητήρας του. Ο 1.500άρης αποδίδει 163 ίππους χάρη στη χρήση υπερσυμπιεστή, με τη ροπή του να είναι 250 Nm. Ελαστικός και με καλό τράβηγμα από χαμηλά, αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό, καθώς προσφέρει άνετες, ασφαλείας και σβέλτες μετακινήσεις.

Το Eclipse Cross της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με τις τετρακίνητες εκδόσεις. Επί της ουσίας είναι ένα κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το οποίο χρησιμοποιώντας ένα έξυπνο λογισμικό, επιλέγει την κατάλληλη από αυτές τις οκτώ σχέσεις, με ευεργετικές συνέπειες ως προς το επίπεδο του θορύβου που παράγει ένα συμβατικό CVT. Αλλαγές των σχέσεων μπορούν να γίνουν και μέσω των paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού και λόγω μεγέθους μας θύμισαν κάτι από… Lancer Evo!

Η κατανάλωση σύμφωνα με τη Mitsubishi είναι της τάξης των 7 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, όμως στην πράξη θα πρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς το πρόγραμμα «Eco» για να δει τιμές… μονοψήφιες! Ωστόσο ο συνδυασμός ισχυρού κινητήρα και κιβωτίου CVT προσφέρει μέγιστη άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις και κυρίως στα ταξίδια. Παρά τα σχεδόν 18 εκατοστά της απόστασής του από το έδαφος, το Eclipse Cross στρίβει προοδευτικά, δίχως ενοχλητικές κλίσεις και με πάντοτε παρούσα της αίσθηση απόλυτης ασφάλειας.

Εργονομικό κι… εύκολο χαρακτηρίζουν οι Ιάπωνες το εσωτερικό, το οποίο αποπνέει στιβαρότητα, είναι καλοφτιαγμένο, με εξαιρετικής ποιότητας υλικά, μαλακά πλαστικά στο πάνω τμήμα του και λεπτομέρειες που ταιριάζουν γάντι με τον σπορτίφ και μυώδη χαρακτήρα του Eclipse Cross.

Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, η οποία συνεργάζεται με το touchpad που βρίσκεται χαμηλά, πίσω από τον επιλογές των ταχυτήτων. Μέσω του touchpad ο οδηγός μπορεί να ελέγξει όλες τις λειτουργίες του infotainment, το οποίο είναι τελευταίας τεχνολογίας μα συνάμα πολύ απλό στον χειρισμό. Πολύ σημαντικό.

Στο εσωτερικό του Mitsubishi Eclipse Cross θα βολευτούν πέντε ενήλικες, ενώ χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα, ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι ο κορυφαίος στην κατηγορία. Βέβαια, όταν το πίσω κάθισμα είναι στην πιο πίσω θέση του, μειώνεται η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο ξεκινά από τα 341 λίτρα, τα οποία αυξάνονται κατά 37 χάρη στις θέσεις του υποδαπέδιου χώρου.

Πάντως το Eclipse Cross έχει πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα και αποδεικνύεται στην πράξη πολύ φιλικό για τους επιβάτες, ενσωματώνοντας πληθώρα τεχνολογιών και εξοπλισμού άνεσης, όπως θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα και όχι μόνο. Στα highlights του Eclipse Cross συμπεριλαμβάνεται το έγχρωμο head up display, το οποίο τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mitsubishi.

Όσο για την εξωτερική εμφάνισή του, το Eclipse Cross θα σε κερδίσει με την πρώτη… μετωπική ματιά. Μυώδες, με αρκετές ακμές και σπορτίφ γραμμές, τραβά τα βλέμματα όπως και να το δει κανείς. Ακόμα και το… ιδιαίτερο πίσω μέρος του εύκολα θα το συνηθίσει κανείς, παρότι κατά γενική ομολογία θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο «εμπνευσμένο»!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 163 hp/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 250Nm/1.800 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 442 lt
Επιτάχυνση (0-100): 9,8’’
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (μικτή) 7 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 159 γρ/χλμ
Ρεζερβουάρ:60 lt
Τιμή: 24.900 ευρώ
 

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...