• 5 Δεκεμβρίου, 2020

Οδηγούμε: Hyundai i30 Fastback 1.0 120hp (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Οι σχεδιαστές της Hyundai, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το i30 Fastback, δήλωναν με στόμφο πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα αποτελέσει την πεπατημένη για τα επόμενα μοντέλα της κορεατικής φίρμας, από σχεδιαστικής προσέγγισης. «Μεγάλη κουβέντα» ίσως πουν κάποιοι. «Το μέλλον θα δείξει» λέμε εμείς, μιας και το Fastback είναι τουλάχιστον διαφορετικό σε σχέση τόσο με το «απλό» i30 όσο και με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στους δρόμους.

Ασφαλώς και αρχική πηγή έμπνευσης ήταν το i30. Μέχρι εκεί, όμως, μιας και στην πράξη το i30 Fastback είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο από λευκό χαρτί. Με μήκος 11,5 cm μεγαλύτερο από το i30 και ύψος 2,5 cm χαμηλότερο, έχει εντελώς δική του προσωπικότητα. Άλλωστε αυτός ήταν ο στόχος, μιας και επιθυμία των Κορεατών ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο σύγχρονο και πρακτικό, το οποίο να ξεφεύγει από τα τετριμμένα και να δίνει το στίγμα του στους δρόμους.

Τα κατάφεραν, λοιπόν, οι σχεδιαστές της Hyundai, μιας και το i30 Fastback ενστερνίζεται κάποια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας των Grand Tourers, όμως ξεφεύγει από τις «νόρμες» μιας και ο τρόπος με τον οποίον «σβήνει» η γραμμή της οροφής προς τα πίσω το κάνει εντελώς ξεχωριστό.
Το εμπρόσθιο τμήμα «δανείζεται» στοιχεία από το i30, όπως οι προβολείς με τα ενσωματωμένα led ημέρας, αλλά και η μάσκα σε σχήμα ανάποδου τραπεζίου. Η λογική του πεντάθυρου αμαξώματος απαντάται σε απόλυτο βαθμό, όμως ο τρόπος με τον οποίον έχει σχεδιαστεί το Fastback ειδικά από την κεντρική κολώνα και πίσω, ξεφεύγει πλήρως από τα hatchback.

Το πίσω τμήμα είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, με τα φωτιστικά σώματα να προσδίδουν ιδιαίτερο χαρακτήρα στην κομψή σιλουέτα του Fastback. Το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών είναι εξόχως πρακτικό, όμως το πορτμπαγκάζ καθαυτό, με τα 460 λίτρα της χωρητικότητάς του, δεν είναι ακριβώς αυτό που σε προδιαθέτει το Fastback, μιας και είναι αρκετά «ρηχό» λόγω του διπλού πατώματος. Πάντως εάν εξοικειωθείτε με τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο κάτω από το κυρίως «διαμέρισμα» του χώρου αποσκευών, τότε θα σας λυθούν πολλά καθημερινά «προβλήματα» που έχουν να κάνουν με την τοποθέτηση μικροπραγμάτων στο πορτ μπαγκάζ!
 

Το εσωτερικό είναι μοντέρνο και πρακτικό, δίχως να ξεφεύγει από τη γενικότερη φιλοσοφία του i30. Ποιοτικά και μαλακά είναι τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, ενώ εκτός από τα πλαστικά, συναντά κανείς πινελιές αλουμινίου αλλά και αρκετό δέρμα! Πολύ καλή είναι η εργονομία, στην οποία έδωσαν ιδιαίτερο βάρος οι Κορεάτες, ενώ συνολικά αποπνέει έναν «γερμανικό» αέρα, κάτι που μπορεί να το διαπιστώσει κανείς βλέποντας και τον πίνακα οργάνων. Μεγάλη κι ευανάγνωστη είναι η οθόνη του συστήματος πολυμέσων που συναντούμε στην κεντρική κονσόλα, ενώ άφθονοι είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα.

Σε ό,τι αφορά στο σαλόνι, φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικες, χάρη στα φαρδιά και άνετα καθίσματα εμπρός, ενώ πίσω θα μπορέσει να βολευτεί κι ένας τρίτος ενήλικας, αρκεί να μην είναι ιδιαίτερα μεγαλόσωμος. Όπως και να ‘χει, πάντως, το i30 ικανοποιεί και με το παραπάνω τις προσδοκίες του μέσου οικογενειάρχη, μιας και μπορεί να χωρέσει όλα όσα θέλει κανείς τόσο στην καθημερινότητά του, όσο και (κυρίως) στα ταξίδια.
Πλήρης είναι ο εξοπλισμός του i30 και σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφαλείας. Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε συστήματα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής πρόσκρουσης και σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης με προληπτικό φρενάρισμα σε ταχύτητες 30-75 χλμ/ώρα ή πλήρες φρενάρισμα σε ταχύτητες 9-75 χλμ/ώρα.

Επιπρόσθετα, σύστημα αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων με αισθητήρα φωτός έτσι ώστε να χαμηλώνει τα μεγάλα φώτα όταν διακρίνει όχημα σε απόσταση, διασφαλίζοντας μέγιστη ορατότητα στη νυχτερινή οδήγηση. Και βέβαια υπάρχουν και τα γνωστά μας συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, περιοριστή ταχύτητας και στατικά φώτα στροφής, για πρόσθετο φωτισμό προς την κατεύθυνση που στρίβει το όχημα.

Ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, η Hyundai μπήκε στη λογική του downsizing, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό τρικύλινδρο μοτέρ 999 κ.εκ., το οποίο χάρη στη χρήση turbo αποδίδει 120 ίππους. Με ραφινάτη λειτουργία σε στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κινεί σβέλτα το i30, χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει.

Παράλληλα, με τη χρήση του Start-Stop, καταφέρνει αφενός να διατηρήσει τη μέση κατανάλωση κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, αφετέρου να περιορίσει το οικολογικό αποτύπωμα του μοντέλου, μιας και εκπέμπει 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Συνεργάζεται, δε, άψογα, με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο έχει ιδανική κλιμάκωση.
Στον τομέα των αναρτήσεων, επιλέχθηκε η κλασσική λογική που θέλει το εμπρόσθιο σύστημα να αποτελείται από γόνατα McPherson, ενώ πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι. Έτσι, σε συνδυασμό και με τον ισχυρό κινητήρα, το Fastback έχει απόλυτα προβλέψιμη οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Κι ακόμα κι αν κάποια στιγμή το… παρακάνετε, το ESP παραμονεύει για να σας επαναφέρει στην τάξη!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 120 hp/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 171 Nm/1.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 460 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 11,6’’
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 50 lt
Κατανάλωση (μικτή) 5,2 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 120 γρ.
Τιμή: 17.650 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...