• Οκτώβριος 21, 2019

Οδηγούμε: BMW i3s Range Extender (vid+pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Το 1821 ήταν μια χρονιά εξόχως σημαντική για την Ελλάδα, μιας και αποτέλεσε την απαρχή για να αποτινάξει η χώρα μας τον τουρκικό ζυγό. Ήταν, όμως, και μια πολύ σημαντική χρονιά για τον τομέα των ανακαλύψεων, μιας και ο 30χρονος τότε Μάικλ Φάραντεϊ από το Νιούινγκτον Μπατς της Μεγάλης Βρετανίας πατεντάριζε τον πρώτο ηλεκτροκινητήρα στην ιστορία.

Από τότε πέρασαν κοντά 200 χρόνια, 197 για την ακρίβεια. Και η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Πολύ, για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς. Σε τέτοιο βαθμό που η ανακάλυψη του Φάραντεϊ έφτασε στο σημείο να κινεί αυτόνομα αυτοκίνητα! Όπως το ανανεωμένο BMW i3s, το οποίο πέρασε από τα χέρια μας!

Τέσσερα χρόνια έπειτα από την πρώτη παρουσίασή του, το i3 ανανεώθηκε και απέκτησε και μια πιο σπορτίφ έκδοση με το διακριτικό «s». Βασικό στοιχείο της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας, όμως υπάρχουν και αισθητικές παρεμβάσεις όπως οι εντυπωσιακές ζάντες των 20 ιντσών και οι μπλε ζώνες ασφαλείας, αλλά και πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης.

Ο κινητήρας πολύ απλά… δεν ακούγεται όταν είσαι εν στάση, οπότε πρέπει να «κουμπώσεις» της σχέση «D» στο αυτόματο κιβώτιο, να πατήσεις το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού και να ξεκινήσει το i3. Α, κι όλα αυτά απαραιτήτως με κλειστές τις πόρτες. Διότι με το άνοιγμα οποιασδήποτε από τις δύο εμπρός πόρτας, αυτομάτως το μοτέρ τίθεται εκτός λειτουργίας.

Γιατί αναφερθήκαμε στις εμπρός θύρες; Διότι για να ανοίξουν οι δύο πίσω, πρέπει απαραιτήτως να είναι ανοιχτές οι εμπρός. Βλέπετε, ο τρόπος με τον οποίον ανοίγουν, δηλαδή ανάποδα, σημαίνει έλλειψη κεντρικής κολώνας κι ως εκ τούτου οι δύο πόρτες κάθε πλευράς «κουμπώνουν» μεταξύ τους. Κι αυτό, αν μη τι άλλο, είναι ένα εντυπωσιακό σημείο της σχεδίασης αλλά και της πρακτικότητας του μοντέλου.

Βάζεις, λοιπόν, το κιβώτιο στη θέση «D» και ξεκινάς. Η οθόνη μπροστά σου το λέει ξεκάθαρα: αυτονομία με ρεύμα από τις μπαταρίες των 94Ah κάπου κοντά στα 210 χιλιόμετρα. Θεωρητικά έπειτα από μια πλήρη φόρτιση που διαρκεί 11 ώρες σε οικειακό δίκτυο, φτάνει τα 250 χιλιόμετρα. Όμως ανάλογα με το στιλ οδήγησης του καθενός, αλλά και με το πρόγραμμα που έχεις επιλέξει («comfort» για πλήρη ισχύ, «eco pro» Με περιοριστή ταχύτητας στα 130 χιλιόμετρα για μεγαλύτερη αυτονομία ή «eco pro+» με περιοριστή στα 90 χιλιόμετρα για μάξιμουμ οικονομία και… αυτονομία) η αυτονομία αυξομειώνεται.

Για παράδειγμα μπορεί κάποιος με πιο… ελαφρύ πόδι που χρησιμοποιεί το πρόγραμμα «eco pro+» (δηλαδή δεν χρειάζεται να κινηθεί με περισσότερα από 90 χιλιόμετρα και δεν τον νοιάζει να έχει κλιματισμό ή καλοριφέρ) να δει την αυτονομία να ξεπερνά τα 150 χιλιόμετρα. Κι αντίστοιχα ένας με «βαρύ» πόδι που θέλει να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα «comfort» και να εξαντλεί τις δυνατότητες του αυτοκινήτου επιταχύνοντας από στάση σε 7,9’’ και κινούμενος με 150 χιλιόμετρα την ώρα, να δει την αυτονομία να πέφτει σημαντικά κάτω από τα 100 χιλιόμετρα. Κι όλα αυτά με πλήρως φορτισμένες τις συστοιχίες.

Όπως και να ‘χει, με μια νορμάλ οδήγηση μπορεί κανείς να διανύσει περισσότερα από 200 χιλιόμετρα, πριν ο θερμικός κινητήρας αναλάβει την… ενίσχυση της μπαταρίας με ενέργεια. Άλλωστε ο ρόλος του είναι αυτός, δηλαδή να λειτουργεί ως γεννήτρια κι όχι να κινεί το i3s. Πάντως η παρουσία του μοτέρ των 650 κ.εκ. αποδεικνύεται σωτήρια, μιας και υπερδιπλασιάζει την αυτονομία.

Επιπρόσθετα το i3 προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία. Ηλεκτροκινούμενο, γαρ, προσφέρει όλη τη δύναμη των 184 ίππων και τη ροπή των 270 Nm από… μηδέν στροφές! Το βάρος του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος κάτω από το πορτ μπαγκάζ, είναι μόλις 51 κιλά. Οι χώροι είναι υπέρ αρκετοί για τέσσερις ενήλικες, μιας και το i3, έχοντας στη μέση του πίσω καθίσματος ποτηροθήκες, είναι αυστηρά τετραθέσιο. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονες, ενώ στο πορτ μπαγκάζ μπορεί κανείς να βολέψει αποσκευές συνολικής χωρητικότητας 260 λίτρων.

Η ποιότητα είναι πέραν πάσης λογικής, με τα εξωτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να απογειώνουν το επίπεδο. Τα ανθρακονήματα είναι στην… ημερήσια διάταξη, όπως και το πολύ καλό πλαστικό, το οποίο κατεβάζει το βάρος.

Όσο για την οδική συμπεριφορά, αίσθηση προξενεί το γεγονός πως –όπως συμβαίνει σε κάθε ηλεκτροκινητήρα- μόλις αφήσεις το πεντάλ του γκαζιού, το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα. Τα ελαστικά συμβάλλουν στο να είναι προβλέψιμη η συμπεριφορά του i3 αλλά και να μην έχει αυξημένες τριβές.

Αν δει κανείς από πλευράς αριθμών το i3s σίγουρα το πρώτο στοιχείο στο οποίο θα σταθεί είναι η τιμή του. Τα σχεδόν 53.780 ευρώ δεν είναι λίγα. Τουναντίον, είναι μάλλον πολλά για όποιον δεν αναλύσει σε βάθος τις «αρετές» αυτού του αυτοκινήτου. Τι εννοούμε; Ότι για να φορτίζει κανείς πλήρως τις μπαταρίες χρειάζεται λιγότερα από 3 ευρώ! Με άλλα λόγια, με 3 ευρώ κάνεις άνετα περισσότερα από 200 χιλιόμετρα. Περίπου 1,5 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα, κοντολογίς. Κι αν μπορέσει κανείς να βρει κάτι πιο οικονομικό, ας μας το πει κι εμάς!

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 647 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 184 hp/7.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 270 Nm/0-4.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 260 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 7,7’’
Τελική ταχύτητα: 160 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 9 lt
Κατανάλωση (μικτή) 0,6 lt/100 χλμ
Συνδυαστική αυτονομία: 350 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 14 γρ.
Τιμή: 53.780 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...