Οδηγούμε: BMW 116d Steptronic M Pack (vid+pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Η εμπειρία της οδήγησης μιας BMW είναι πάντα μοναδική. Ακόμα και στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου, το οποίο το γνωρίζεις αρκετά καλά, μιας και η «σειρά 1» βρίσκεται κοντά μας στην παρούσα εκδοχή της εδώ και σχεδόν μια τριετία.

Με «καθαρές» σχεδιαστικές γραμμές που συνολικά δεν την έχουν αποκόψει από το παρελθόν της, αλλά με σαφώς πιο έντονες επιρροές από τα άλλα μοντέλα της BMW, η ανανεωμένη σειρά «1» εξελίσσεται ίσως στον πιο δυναμικό «παίκτη» της κατηγορίας.

Έχοντας οδηγήσει το συγκεκριμένο μοντέλο και σε άλλες εκδόσεις του, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο καλή είναι η νέα σειρά «1». Τόσο από πλευράς σχεδίασης και εργονομίας, όσο και σε ό,τι αφορά στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και τη συναρμογή αυτών.

Βέβαια, η συγκεκριμένη BMW δεν ήταν μια… απλή υπόθεση από αισθητικής άποψης, μιας και εφοδιαζόταν με το «πακέτο Μ», το οποίο έκανε το σύνολο ακόμα πιο «μυώδες» και «αθλητικό». Πανέμορφες οι μαύρες ζάντες αλουμινίου των 18’’, εξαιρετικής αισθητικής και πλήρως εναρμονισμένα με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα, πανέμορφες οι «πινελιές» στο εσωτερικό με αποκορύφωμα τα σπορ καθίσματα. Συνολικά θα λέγαμε πως το «M Pack» είναι κάτι που θα το βάζαμε πολύ βαθιά στο μυαλό μας εάν επρόκειτο να αποκτήσουμε μια «σειρά 1»!

Σε ό,τι αφορά στο μηχανολογικό κομμάτι, η 116d της δοκιμής μας έφερε το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ μοτέρ των 116 ίππων. Ήρεμος και πολιτισμένος σε λειτουργία ο κινητήρας, μολονότι τρικύλινδρος, δεν κάνει αυτό το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των ντίζελ, ενώ συνολικά παίρνει άριστα, μιας και ικανοποιεί στο έπακρο τις προσδοκίες των δημιουργών του.

ΟΙ 116 ίπποι χαρίζουν στην 116d πολύ καλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει, με το «οκτάρι» κιβώτιο Steptronic για ακόμα μία φορά να αποδεικνύει πως είναι με διαφορά ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά σε «μονοσύμπλεκτο». Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, ειδικά στην επιλογή «Sport», ενώ ταχύτητες της τάξης των 200 χιλιομέτρων είναι… βούτυρο στο ψωμί της 116d.

Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως ακόμα και σε πιο «επιθετική» οδήγηση, η μέση κατανάλωση δεν θα ξεφύγει πολύ πάνω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σε γενικές γραμμές, με μια συνετή οδήγηση, η μέση κατανάλωση των 4 λίτρων είναι άκρως εφικτή.

Σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά στον δρόμο, η 116d πιστοποιεί για ακόμα μία φορά γιατί η BMW δεν πρέπει να σταματήσει να παράγει πισωκίνητα μοντέλα. Ελαφρά υποστροφική στο όριο, αν απενεργοποιήσεις πλήρως τα ηλεκτρονικά αποκτά μια πολύ «παιχνιδιάρικη» συμπεριφορά και καταφέρνει να σε κάνει να φτάσεις στον προορισμό σου με ένα τεράστιο χαμόγελο. Άλλωστε να μη λησμονούμε πως πλέον η «σειρά 1» της BMW είναι η μοναδική πρόταση στην κατηγορία των premium μοντέλων αυτής της κατηγορίας, με κίνηση στον πίσω άξονα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.496 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 116 hp/4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 270 Nm/1.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 360 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 10,3’’
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 52 lt
Κατανάλωση (μικτή) 3,6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 96 γρ.
Τιμή: Από 27.137 ευρώ



Best Of

Ο Κώστας Μπακογιάννης και η κοινωνία που παρεμβαίνει στο αύριο της Αθήνας

Στο πιο «Αντί-ΤΙΚ ΤΟΚ» ΤΙΚ ΤΟΚ, όπως δήλωσε και...

Ο Κασσελάκης που ενώνει, η Αχτσιόγλου που διχάζει

  Η Έφη Αχτσιόγλου έχασε την ψυχραιμία της στην πλέον...

Ήρεμα νερά χρειαζόμαστε…

Στον απόηχο της συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον...

Κώστας Μπακογιάννης: Η καλή οικονομική κατάσταση του δήμου επιστρέφει, ως οφείλει, στους Αθηναίους

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Με ανάρτηση στους προσωπικούς λογαριασμούς του στα...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Γιώργος Παπακωστόπουλος: Δεν μας χωρίζει τίποτα, μας ενώνουν πολλά

Το πλαίσιο ευθύνης και διάθεσης για προσφορά στον τόπο...

«Γρήγορα Κέρδη» από δύο νέα παιχνίδια του ΣΚΡΑΤΣ

 10.000 νικητές θα κερδίσουν από 500 ευρώ και 20.000...

Τη Μελίνα πάντως, δεν την απαξίωνε κανείς, αποκαλώντας τη με το μικρό όνομά της (αγαπητή Έφη)…

Ήταν μάλλον αναμενόμενο... Η Έφη Αχτσιόγλου, η οποία έγινε...

Δημήτρης Καμπουράκης: Ο Κασσελάκης και η… ντροπή της Αριστεράς

Γράφει ο Δημήτρης Καμπουράκης Πηγή: liberal.gr   «Μα καλά, δεν ντράπηκε αυτός...

“Κι αν δεν μπορείς να κάνεις τη ζωή σου όπως θέλεις… μην την εξευτελίζεις”

Η Έφη που έχασε τον κόσμο τον οποίο της...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Γιώργος Παπακωστόπουλος: Δεν μας χωρίζει τίποτα, μας ενώνουν πολλά

Το πλαίσιο ευθύνης και διάθεσης για προσφορά στον τόπο του, περιγράφει με ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό του στο Facebook ο Γιώργος Παπακωστόπουλος, ο οποίος...

«Γρήγορα Κέρδη» από δύο νέα παιχνίδια του ΣΚΡΑΤΣ

 10.000 νικητές θα κερδίσουν από 500 ευρώ και 20.000 τυχεροί από 100 ευρώ ο καθένας Δύο νέα παιχνίδια ΣΚΡΑΤΣ, που κυκλοφόρησαν εδώ και λίγες ημέρες,...

Τη Μελίνα πάντως, δεν την απαξίωνε κανείς, αποκαλώντας τη με το μικρό όνομά της (αγαπητή Έφη)…

Ήταν μάλλον αναμενόμενο... Η Έφη Αχτσιόγλου, η οποία έγινε βολικός κομιστής μειωτικών για το γυναικείο κίνημα αντιλήψεων περιθωριακών μυαλών, και ασπάστηκε την προσβλητική προσφώνηση...