Οδηγούμε: Audi TTRS (pics)


 
Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Εκ πρώτης όψεως γίνεται αντιληπτό πως με το συγκεκριμένο Audi TT κάτι… δεν πάει καλά. Κάτι οι τεράστιες εισαγωγές αέρα στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, κάτι οι εντυπωσιακοί τροχοί των 20 ιντσών… Κοιτάζεις γύρω – γύρω και μόλις φτάσεις στην πίσω πλευρά σου λύνεται κάθε απορία. Αυτό δεν είναι ένα απλό TT. Είναι το ΤΤ RS των 400 ίππων. Και, πιστέψτε μας, είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο εκπληρώνει τις υποσχέσεις του: RSει!

Αισθητικά το TT RS ξεχωρίζει από τον πολύ επιθετικό σχεδιασμό του. Δίχως να ξεφεύγει από την λογική των ΤΤ, έχει υποστεί τις αλλαγές που έπρεπε ώστε να γίνει ακόμα πιο «άγριο», με τον εμπρός προφυλακτήρα να διαθέτει πιο μεγάλες εισαγωγές και τον πίσω να ενσωματώνει δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης κι ανάμεσά τους τον αεροδυναμικό διαχύτη. Οι πλαϊνές ποδιές, τα ανθρακονημάτινα καπάκια των καθρεπτών, η μεγάλη πίσω αεροτομή και τα φωτιστικά τεχνολογίας LED συμπληρώνουν την εξωτερική εικόνα, ενώ για πρώτη φορά σε Audi μαζικής παραγωγής υπάρχει προαιρετικά και Matrix OLED τεχνολογία για τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, είναι ίσως η πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια που συναντήσαμε αυτοκίνητο χωρίς οθόνη στην κεντρική κονσόλα του! Κι όπως φαίνεται, προς τα εκεί θα οδηγηθεί σταδιακά η αυτοκίνηση, μιας και ο τεράστιος ψηφιακός πίνακας οργάνων που τοποθετείται στο TT RS μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις εκάστοτε επιθυμίες του οδηγού, προσφέροντάς του όλη την απαραίτητη πληροφόρηση, ακόμα και για θέματα πλοήγησης, δίχως να χρειάζεται να στρέψει προς τα δεξιά το βλέμμα του.

Για την εργονομία και την ποιότητα κατασκευής δεν χρειάζεται να πούμε ούτε κουβέντα. Απλά θα σταθούμε στο μαγικό κουμπάκι αριστερά του επιλογέα των ταχυτήτων, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πιο «άγριο» ήχο από την εξάτμιση. Εννοείται πως εμείς δεν επιλέξαμε ποτέ το normal! Τα καθίσματα είναι εκπληκτικά, ενώ οι πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν δύο μικρόσωμους επιβάτες. Τεράστιο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ μπαγκάζ, με τη χωρητικότητά του να ξεπερνά τα 300 λίτρα.

Οι μηχανικοί της Audi έκαναν πάλι το θαύμα τους. Γνωρίζοντας πως για να δημιουργηθεί ένα supercar βασική προϋπόθεση είναι ένας πανίσχυρος κινητήρας, πήραν τον επανασχεδιασμένο υπερτροφοδοτούμενο 5κύλινδρο σε σειρά των 2,5 λίτρων που διαθέτει πλέον αλουμινένιο μπλοκ. Έναν κινητήρα που είναι δέκα κιλά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του, ενώ παράγει και 40 ίππους παραπάνω, με τη ροπή να αγγίζει τα 49 κιλά!

Ο δυομισάλιτρος TFSI συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχουν τα κλασικά paddle shifts για την αλλαγή των σχέσεων. Κι επειδή 400 ίπποι δεν είναι εύκολο να βγουν στην άσφαλτο, η Audi φρόντισε ώστε να εξοπλίσει το TT RS με το εξελιγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Quattro, με έναν πολύδισκο συμπλέκτη να μοιράζει τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων.

Οι μετρήσεις της Audi είναι ενδεικτικές: το κλασικό 0-100 πραγματοποιείται σε 3,7’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χιλιόμετρα την ώρα. Προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής προγράμματος που αυξάνει την τελική ταχύτητα στα 280 χιλιόμετρα.

Φυσικά, οι μηχανικοί της Audi προχώρησαν και σε εκτεταμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης, η οποία είναι πιο σφιχτή, όμως σε καμία περίπτωση δεν είναι «ξερές» οι αντιδράσεις της. Επίσης χαμήλωσαν το αμάξωμα κατά 1 cm σε σχέση με τα «απλά» ΤΤ, ενώ προαιρετικά διατίθεται και ενεργή ανάρτηση «magnetic ride». Αυτή την ανάρτηση έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όπως και τους εντυπωσιακούς τροχούς των 20 ιντσών, πίσω από τους οποίους είναι επιμελώς κρυμμένα τα πανίσχυρα φρένα με τις τεράστιες δισκόπλακες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Βενζίνης, 2.480 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 400 hp/5.850 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 480 Nm/1.700 σ.α.λ.
Κιβώτιο: S-Tronic 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 3,6’’
Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
Χώρος αποσκευών: 305 lt
Ρεζερβουάρ: 68 lt
Κατανάλωση (μικτή): 9,4 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 187 γρ
Τιμή: 104.100 ευρώ









Best Of

Όλγα Κεφαλογιάννη: Στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών

Η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη έκανε την παρακάτω ανάρτηση...

Ο (αντάρτης) Στουρνάρας… σαν έτοιμος από καιρό (να ηγηθεί κόμματος)

Το... αντάρτικο του Γιάννη Στουρνάρα απέναντι στην κυβέρνηση, με...

Οι… θιασάρχες (επιθεώρησης) που βρήκαν (σκληρό) ανταγωνισμό (με τον Κασσελάκη)

Ανορθογραφίες Έχετε μήνυμα Γράφει ο… Insider Πηγή: One Voice Στον περίπου έναν χρόνο...

Οι… χειροκροτητές του «ηγεμόνα» Κασσελάκη

Ανορθογραφίες Γράφει ο… Insider Πηγή: One Voice Με αφορμή τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο Ομπάμα σε ανοιχτή αμφισβήτηση της επιλογής της ανεπαρκούς Κάμαλα Χάρις

Η προτροπή του Μπαράκ Ομπάμα προς την ηγεσία των...

Η στήριξη των Κλίντον στην Κάμαλα Χάρις… δεν αρκεί

Σε αντίθεση με τον Μπαράκ Ομπάμα αλλά και πολλά...

Το “Time” έδωσε (και πάλι) ρέστα για την ταπεινωτική απόσυρση Μπάιντεν

Θα μας απογοήτευε, αν δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο. Το...

Ο… αποχαιρετισμός του Ομπάμα στον γερο-Τζο

Σύμφωνα με τα σχετικά, επίμονα ρεπορτάζ των αμερικανικών ΜΜΕ,...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Νέο σίριαλ με την άρνηση Μπάιντεν να παραιτηθεί από το υπόλοιπο της θητείας του, μετά την αποχώρησή του από τις εκλογές

Το νέο σίριαλ που διαμορφώνεται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στη σκιά της αποχώρησης του Τζο Μπάιντεν από την κούρσα των προεδρικών εκλογών του...

Ο Ομπάμα σε ανοιχτή αμφισβήτηση της επιλογής της ανεπαρκούς Κάμαλα Χάρις

Η προτροπή του Μπαράκ Ομπάμα προς την ηγεσία των Δημοκρατικών, να προχωρήσει το κόμμα σε ανοικτή διαδικασία προκριματικών για την επιλογή του προσώπου που...

Η στήριξη των Κλίντον στην Κάμαλα Χάρις… δεν αρκεί

Σε αντίθεση με τον Μπαράκ Ομπάμα αλλά και πολλά άλλα προβεβλημένα στελέχη του Δημοκρατικού Κόμματος, η οικογένεια Κλίντον στέκεται στο πλευρό της Κάμαλα Χάρις,...