Η επέλαση των άκρων στην Ελλάδα της κρίσης, μετά την αποχώρηση Καραμανλή το 2009


 
 
 
Του Μάνου Οικονομίδη
Twitter@EmOikonomidis

 
Τα άκρα και οι ακρότητες που τα συνοδεύουν… Ίσως η πιο εμβληματική ηχώ της θητείας του Κώστα Καραμανλή στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας και την πρωθυπουργία, πέρα από τη συνειδησιακή μάχη κατά της διαπλοκής, ήταν η σταθερή περιθωριοποίηση των άκρων. Μαζί με τις ακρότητες που τα συνοδεύουν, όπως συνήθιζε να λέει ο επί 12 1//2 χρόνια αρχηγός της μητέρας-παράταξης της Κεντροδεξιάς.
 
Η αποχώρηση του Κώστα Καραμανλή από το προσκήνιο το 2009, αρχικά από την πρωθυπουργία, μετά την ήττα του από τον Γιώργο Παπανδρέου, και μετά από την ηγεσία της παράταξης που τίμησε όσο ελάχιστοι, στην οποία τον διαδέχτηκε ο Αντώνης Σαμαράς, συνέπεσε με την επέλαση των άκρων στην Ελλάδα. Στην κοινωνία, στην πολιτική, παντού.
 
Ο πρώην πρωθυπουργός, τόσο ως φυσική παρουσία όσο και ως ηθική αισθητική, είχε καταφέρει στα χρόνια της πολιτικής ηγεμονίας του, να μην επιτρέψει στα άκρα να σηκώσουν κεφάλι.
 
Μετά την αποχώρησή του, το μεγάλο εμποδίο δεν υπήρχε. Και τα τελευταία 9 χρόνια, αγκαζέ με την οικονομική κρίση που βιώνουμε σαν χώρα, γινόμαστε μάρτυρες και μιας πρωτοφανούς επέλασης των άκρων.
 
Σε όλους τους τομείς και τις πτυχές του δημοσίου βίου, επικρατούν οι τσιρίδες. Οι υστερίες. Οι υπερβολές. Το φλερτ με την εκτροπή. Το τανγκό με τα «τέρατα».
 
Η παράμετρος αυτή έχει υποτιμηθεί ζωηρά, στην ανάλυση της εθνικής κακοδαιμονίας. Τα άκρα, στα δεξιά και τα αριστερά του πολιτικού φάσματος, αλλά και στον οικονομικό κυνισμό του νεοφιλελευθερισμού, βρήκαν… τρύπα, και εισχώρησαν στο εθνικό αφήγημα.
 
Πρακτικό αποτέλεσμα: Η Ελλάδα είναι η μόνη (θεωρητικά προηγμένη) χώρα που, μπήκε σε Μνημόνιο και, ακόμη και μετά την τεχνική έξοδό της, διατηρεί συνθήκες προχωρημένης εποπτείας. Σαν τον… χειρότερο μαθητή μιας σχολικής τάξης.
 
Η πορεία φυσικά είναι αναστρέψιμη. Όχι για πολύ ακόμη όμως. Ένα φως έχει μείνει ανοικτό. Έτσι, από αντίδραση. Από πείσμα. Για να θυμίζει ότι, στο τέλος, το φως νικάει πάντα το σκοτάδι (των άκρων).
 

Best Of

Ο… έρανος του (απεγνωσμένου) Κασσελάκη

Στα όρια της μελαγχολίας βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης, ο...

Ο Κακλαμάνης σε ρόλο… ισορροπιστή

           Η εκλογή του Νικήτα Κακλαμάνη στην Προεδρία της...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Η Ελλάδα ως φάρος πολιτισμού και δημιουργίας

Η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη έκανε την παρακάτω ανάρτηση...

Μαρία Καρυστιανού: Ο λαός απαιτεί να βγουν όλα στο φως

Η Μαρία Καρυστιανού έκανε την παρακάτω ανάρτηση στους προσωπικούς...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Όλια Νικολοπούλου: Ο διχασμός λειτούργησε ιστορικά ως «μαιευτήριο» παρακμής

Με αφορμή την ανάδειξη του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει...

Ο… έρανος του (απεγνωσμένου) Κασσελάκη

Στα όρια της μελαγχολίας βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης, ο...

Η Τρέμη άξιζε… ψηλότερα (από το Attica TV)

Η ανακοίνωση της έναρξης συνεργασίας της Όλγας Τρέμη με...

«Νίκη» για την Εκκλησία η συνάντηση Μητσοτάκη-Ιερωνύμου

           Μπορεί από το πνεύμα και τη ρητορική της...

Ο Κακλαμάνης σε ρόλο… ισορροπιστή

           Η εκλογή του Νικήτα Κακλαμάνη στην Προεδρία της...
Μάνος Οικονομίδης
Μάνος Οικονομίδης
Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Όλια Νικολοπούλου: Ο διχασμός λειτούργησε ιστορικά ως «μαιευτήριο» παρακμής

Με αφορμή την ανάδειξη του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision, η καλή νομικός Όλια Νικολοπούλου, η οποία συμμετέχει...

Ο… έρανος του (απεγνωσμένου) Κασσελάκη

Στα όρια της μελαγχολίας βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίας διαπιστώνει ότι το ΚΙΔΗ, το κομματίδιο που ίδρυσε μετά τη διάσπαση που προκάλεσε στον...

Η Τρέμη άξιζε… ψηλότερα (από το Attica TV)

Η ανακοίνωση της έναρξης συνεργασίας της Όλγας Τρέμη με την τηλεόραση του Attica TV, ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες του τελευταίου διαστήματος. Για δυο λόγους....