Ford Focus MY2018 (vids+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on April 14, 2018, 7:27 am
38 secs

Αποστολή στο Λονδίνο: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από 20 χρόνια. Και αισίως έφτασε στην τέταρτη γενιά του, η οποία είναι και η πιο ολοκληρωμένη. Ο λόγος για το νέο Ford Focus, την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του οποίου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στο Λονδίνο.

Το Focus του 2018 είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Οι σχεδιαστές της Ford χρησιμοποίησαν τη νέα πλατφόρμα με κωδική ονομασία C2 και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι κατά 20% βελτιωμένο ως προς τη στρεπτική ακαμψία, έχοντας συνάμα εξοικονομήσει περίπου 88 κιλά, χάρη στη χρήση νέων υλικών. Κι όλα αυτά με τις συνβολικές διαστάσεις του μοντέλου να έχουν αυξηθεί, ειδικά σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, μιας και το μεταξόνιο είναι κατά 53 mm μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό του προηγούμενου Focus.

Σχεδιαστικά το νέο Focus κερδίζει τις εντυπώσεις από κάθε άποψη. Όπως χαρακτηριστικά τόνισαν οι άνθρωποι της Ford, βασικός στόχος ήταν το αυτοκίνητο να είναι αναγνωρίσιμο ακόμα και αν ήταν καλυμμένο το λογότυπο με το μπλε οβάλ. Ειδικά στο εμπρός τμήμα τα κατάφεραν περίφημα, μιας και η σχεδίαση παραπέμπει στα άλλα μοντέλα της Ford, δίχως να είναι μονότονη. Τουναντίον, το Focus είναι μοντέρνο και ξεχωρίζει χάρη και στους νέους προβολείς με τα led να τους διαπερνούν.

Πίσω η εικόνα είναι εξίσου δυναμική με τα φωτιστικά σώματα να έχουν μια πιο «οριζοντιωμένη» θέση, ακολουθώντας τη λογική που είδαμε να εφαρμόζεται και στο νέας γενιάς Fiesta. Παράλληλα, το όνομα του μοντέλου είναι γραμμένο στην κορυφή της πόρτας του χώρου αποσκευών, με σαφή πρόθεση να δοθεί έμφαση στο πλάτος του αμαξώματος, το οποίο τονίζεται και από το «σκαλοπάτι» που δημιουργείται στο πλαϊνό.

Κοιτάζοντας το νέο Focus από τα πλάγια, σίγουρα το μάτι πέφτει στις γυάλινες επιφάνειες. Το τζάμι των πίσω θυρών έχει τραβηχτεί πλέον πιο πίσω, καθώς διαπιστώθηκε στο προηγούμενο Focus πως οι πίσω επιβάτες είχαν περιορισμένη ορατότητα προς τα έξω, λόγω της παρουσίας της τρίτης κολόνας του σασί.

Οι υποψήφιοι πελάτες θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στην κλασική hatchback έκδοση και στην station wagon, ενώ σεντάν έκδοση θα διατίθεται μόνον στις αγορές της Ασίας, της Αμερικής και της Τουρκίας. Όπως στην περίπτωση του Fiesta, έτσι και στο νέο Focus, θα υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές όπως ST-Line και Vignale, ενώ για πρώτη φορά θα υπάρχει και Focus Active για τους πιο… δραστήριους!

Η έκδοση ST-Line είναι και η πιο σπορ στη γκάμα λανσαρίσματος του νέου Focus και έχει 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση, ενώ η… περιπετειώδης Active έχει ανάρτηση ανυψωμένη κατά 30 mm.

Στο σύγχρονο εσωτερικό ξεχωρίζει η αλά tablet οθόνη αφής που προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα και τρέχει στο Ford Sync 3. Ο οδηγός θα έχει στην διάθεση του τρία διαφορετικά προγράμματα κίνησης, ενώ στις αυτόματες εκδόσεις ο κλασικός επιλογέας έχει αντικατασταθεί από έναν περιστροφικό διακόπτη. Σημασία έχει δοθεί και σε λεπτομέρειες όπως η χρησιμοποίηση μαλακού υλικού στο σημείο επαφής του γονάτου του οδηγού με την κεντρική κονσόλα!

Το νέο Focus είναι 18 mm μακρύτερο με το πλάτος περίπου το ίδιο και το ύψος χαμηλότερο κατά 15 mm. Συγκεκριμένα, το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4.378 mm, το πλάτος τα 1,825 mm και το ύψος τα 1,454 mm. Οι αντίστοιχες διαστάσεις για το wagon είναι στα 4.668 mm, 1,825 mm και 1,481 mm.

Ανάμεσα στα 23 διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης και άνεσης ξεχωρίζει το ενεργητικό cruise control, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το stop&go, οι μπροστινοί προβολείς νέας τεχνολογίας active beam, το μεγάλο σε διαστάσεις head-up display, αλλά και για πρώτη φορά η προειδοποίηση κίνησης σε λάθος κατεύθυνση!

Η γκάμα των κινητήρων ξεκινά από τον «χιλιάρη» Ecoboost με απόδοση από 85 έως 125 ίππους, με την ισχυρότερη έκδοση να συνδυάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Επίσης υπάρχει ο 1.5 Ecoboost με 150 ή 182 ίππους. Από πλευράς κινητήρων πετρελαίου, ο 1.5 EcoBlue αποδίδει 95 και 120 ίππους, ενώ υπάρχει και ο αντίστοιχος δίλιτρος με 150 ίππους.

Το νέο Focus αναμένεται στη χώρα μας τον προσεχή Ιούλιο, ενώ το 2020 θα κυκλοφορήσει και η έκδοση RS με κινητήρα που θα αποδίδει 400 ίππους!

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος