Όδηγούμε: Kia Rio 1.4 CRDi (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on April 01, 2018, 6:30 am
11 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Μερικές φορές γυρίζεις τον χρόνο πίσω και σκέφτεσαι από πού ξεκίνησε ένα μοντέλο και πού έχει φτάσει. Κι ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι το νέο Kia Rio. Στην τέταρτη γενιά του, αισίως, το κορεατικό μικρομεσαίο είναι πιο ώριμο από ποτέ, έχοντας ανεβάζει κατακόρυφα τον πήχη, συγκριτικά με σχεδόν μία… εικοσαετία πριν, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε το Rio στην παγκόσμια αγορά.

Το 2000 παρουσιάστηκε στην αγορά το Rio πρώτης γενιάς, το οποίο αντικατέστησε το Pride. Ήταν ένα αυτοκίνητο οικονομικό από κάθε άποψη, το οποίο γνώρισε αξιοσέβαστη εμπορική επιτυχία τόσο στην Ευρώπη όσο και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Εδώ και μερικούς μήνες η τέταρτη γενιά του είναι γεγονός, με τα δεδομένα να είναι σχεδόν όλα υπέρ της. Το σχεδόν στο… επίλογο!

Θα έλεγε κανείς πως το νέο Rio είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. Η συνεργασία των σχεδιαστικών κέντρων της Kia σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία είχε ως αποτέλεσμα ένα ευρέως αποδεκτό σχήμα σε παγκόσμιο επίπεδο, το οποίο ξεχωρίζει, μιας και ενσωματώνει τη νέα «ταυτότητα» της κορεατικής φίρμας.

Η μάσκα είναι όμορφη και έχει την όψη «μύτης της τίγρης», ενώ τα φωτιστικά σώματα συμβάλλουν στο να δημιουργείται η αίσθηση ενός πιο φαρδιού αμαξώματος. Τα φώτα ημέρας led σε σχήμα «U» επίσης δίνουν κάτι το ξεχωριστό στο Rio.

Το πίσω τμήμα θα έλεγε κανείς πως είναι μάλλον σοβαρό, μιας και τα τραπεζοειδή και αρκετά κλασσικά φωτιστικά σώματα ναι μεν ακολουθούν τη φιλοσοφία της μάρκας, όμως δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όπως τα μπροστινά. Όσο για το πλαϊνό, έχει κλασσικές γραμμές.

Το εσωτερικό είναι μοντέρνο από κάθε άποψη. Παρά τα κάπως σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, είναι εξαιρετικό από πλευράς ποιότητας συναρμογής, ενώ και εργονομικά όσο και να ψάξει κανείς δεν θα βρει κάποια ατέλεια. Οι διακόπτες είναι σωστά τοποθετημένοι κι έχουν ωραία αίσθηση, ενώ στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας που ήταν η κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση EX Premium, εντυπωσιακή ήταν η κόκκινη οριζόντια λωρίδα που διέτρεχε το ταμπλό κι έδινε αίσθηση πολυτέλειας αλλά και νεανικότητας. Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι τοποθετημένη στην κορυφή της κονσόλας και έχει διάμετρο 7’’.

Οι χώροι είναι άφθονοι για τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους. Ένας πέμπτος ενήλικας θα χρειαστεί να στριμωχτεί κάπως στο πίσω κάθισμα, όμως… οι καλοί παντού χωράνε! Επίσης πολλοί και σωστά κατανεμημένοι είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Rio της δοκιμής μας «φορούσε» τον κορυφαίο ντίζελ από πλευράς απόδοσης, καθώς παράγει 90 ίππους από 1,4 λίτρα. Η λειτουργία του είναι εύρυθμη, ενώ δείχνει να προτιμά ιδιαίτερα το χαμηλό και μεσαίο φάσμα στροφών. Η συνεργασία του με το σαφές «εξάρι» κιβώτιο είναι πολύ καλή. Αποδοτικά είναι φρένα, με την ανάρτηση να είναι επαρκώς σφιχτή ώστε αφενός το αμάξωμα να μην παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές, αφετέρου να μην κουράζει τους επιβάτες στις πολύωρες μετακινήσεις.

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πως το Rio είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο έχει όλα όσα θα ήθελε ένας μέσος οικογενειάρχης από το αυτοκίνητό του. Η αλήθεια είναι πως η αρχική τιμή του δεν το βοηθά εμπορικά, όμως με τις γενναίες αποφάσεις της εισαγωγικής εταιρίας σίγουρα θα δοθεί εμπορική ώθηση, διότι είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει μια καλύτερη τοποθέτηση από πλευράς πωλήσεων στην αγορά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.396 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 90 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 220 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 11,8’’

Τελική ταχύτητα: 175 χλμ

Χώρος αποσκευών: 325 lt

Ρεζερβουάρ: 43 lt

Κατανάλωση (μικτή): 4 Lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 98 γρ

Τιμή: 17.590 ευρώ

 

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος