Σουζάνα Κλημεντίδη: Μην επιτρέπετε στις εισπρακτικές εταιρείες να σας ενοχλούν

Υστερόγραφα Team
Posted on November 14, 2016, 1:46 pm

screen-shot-2016-11-14-at-12-42-15-pm

Γράφει η Σουζάνα Κλημεντίδη

Καθημερινά χιλιάδες «κόκκινοι» οφειλέτες ενοχλούνται συστηματικά από εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες συχνά με τον τρόπο δράσης τους παραβιάζουν τις διατάξεις του νόμου. Υπάρχει μεγάλος αριθμός καταγγελιών σε βάρος τους για συμπεριφορές που παραβιάζουν τα δικαιώματα των οφειλετών και τους έχουν ήδη επιβληθεί υψηλά πρόστιμα.

Οι οφειλέτες πρέπει να γνωρίζουν ότι όταν οι εισπρακτικές εταιρείες επικοινωνούν μαζί τους πρέπει :

  • Να καλούν 1 φορά ανά δύο ημέρες
  • Να καλούν εργάσιμες μόνο μέρες 09:00-20:00
  • Να καλούν από εμφανή τηλεφωνικό αριθμό
  • Να αναφέρει ο υπάλληλος της εταιρείας κατά την κλήση τα πλήρη στοιχεία του, καθώς και αυτά της εταιρείας και τον σκοπό της επικοινωνίας
  • Να ενημερώνουν για την καταγραφή της κλήσης

Απαγορεύεται ρητά  :

  • Να εισπράττουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές
  • Να απειλούν, να προσβάλλουν και να ασκούν με οποιονδήποτε τρόπο σωματική ή ψυχολογική βία
  • Να δίνουν παραπλανητικές πληροφορίες
  • Να δυσφημίζουν τον εκάστοτε οφειλέτη στο οικογενειακό ή εργασιακό του περιβάλλον
  • Να ενοχλούν συγγενείς των οφειλετών
  • Να καλούν στο χώρο εργασίας
  • Να παριστάνουν ότι είναι τραπεζικοί υπάλληλοι, δικηγόροι ή δικαστικοί επιμελητές

Σε κάθε περίπτωση που οι οφειλέτες διαπιστώνουν ότι η εκάστοτε εισπρακτική εταιρεία δεν τηρεί τα όσα ο νόμος ορίζει και αναλυτικά αναφέρονται πιο πάνω, έχει το δικαίωμα να καλέσει στη τηλεφωνική γραμμή 1520 της  Γενικής Γραμματείας του Καταναλωτή και να καταγγείλει την παράνομη συμπεριφορά.

Επιπλέον, έχει το δικαίωμα να κινηθεί δικαστικά σε βάρος των εισπρακτικών εταιρειών αξιώνοντας χρηματική αποζημίωση για την υλική ή ηθική βλάβη που έχει υποστεί.

Ήδη σήμερα τα δικαστήρια της χώρας με σειρά αποφάσεων έχουν δικαιώσει τους οφειλέτες που έγιναν δέκτες παράνομων και πιεστικών συμπεριφορών από εισπρακτικές εταιρείες. Έκριναν, δηλαδή,  ως παράνομες τις καθημερινές τηλεφωνικές οχλήσεις , την με αγενή και προσβλητικό τρόπο υπενθύμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, τις τηλεφωνικές ενοχλήσεις στο χώρο εργασίας καθώς και την ενημέρωση τρίτων προσώπων για τις οφειλές αυτές.

Πηγή: lionnews.gr

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι