Οδηγούμε: Volkswagen T-Roc (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 21, 2017, 5:28 am
26 secs

Αποστολή στα Τρίκαλα Κορινθίας: Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Έχουν περάσει 15 χρόνια από το 2003, όταν η Volkswagen παρουσίασε το πρώτο SUV της ιστορίας της, το Touareg. Και μια δεκαετία από το 2008, όταν μπήκε στη ζωή μας το Tiguan, το οποίο αποτέλεσε το «μεγάλο στοίχημα» της γερμανικής φίρμας. Ένα στοίχημα, το οποίο κέρδισε.

Δέκα χρόνια μετά, η γκάμα των SUV της Volkswagen ολοκληρώνεται, τουλάχιστον προς το παρόν, με την προσθήκη του T-Roc. Του πιο μικρού από τα τρία SUV της μάρκας, το οποίο «πατάει» στην πλατφόρμα του Golf και το πρωτοείδαμε πριν από μια πενταετία ως project που εν τέλει πήρε «σάρκα και οστά» το 2017.

Γιατί T-Roc; Το «T» για να θυμίζει πως είναι SUV. Άλλωστε από το ίδιο γράμμα ξεκινούν και το Touareg και το Tiguan. Και «Roc» αφενός επειδή είναι γεννημένο για κακοτράχαλες επιφάνειες, αφετέρου διότι είναι πάντα έτοιμο να… ροκάρει! Σε μια κατηγορία άκρως απαιτητική, μιας και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και ο πήχης έχει ανέβει ψηλά.

Βλέποντάς το από μπροστά, η σχεδιαστική «συγγένεια» με το προ ολίγων μηνών παρουσιασθέν Arteon είναι ξεκάθαρη και μας δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια η Volkswagen. Ασφαλώς το highlight του εμπρόσθιου τμήματος είναι τα μοναδικής έμπνευσης φώτα ημέρας τύπου led, τα οποία «φωνάζουν» από μακριά πως έρχεται ένα T-Roc.

Με μήκος 4,23 μ., καταφέρνει να προσφέρει άφθονους χώρους στους επιβάτες του, ενώ και το πορτ μπαγκάζ των 415 λίτρων είναι έτοιμο να φιλοξενήσει όλα τα απαραίτητα. Μάλιστα προκειμένου να αυξηθεί η χωρητικότητά του, η Kosmocar αποφάσισε να εισάγει το T-Roc στην Ελλάδα με ρεζέρβα ανάγκης κι όχι με κανονικό τροχό. Το όφελος απ’ αυτή την κίνηση είναι τουλάχιστον 50 λίτρα στον χώρο αποσκευών!

Το T-Roc χαρακτηρίζεται από τα off road στοιχεία στη σχεδίασή του, με το πλαϊνό να θυμίζει έντονα σπορ κουπέ, ενώ η αλουμινένιες λωρίδες τύπου χόκεϊ προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερο δυναμισμό στο αμάξωμα.

Και το πίσω τμήμα, όμως, έχει ιδιαίτερη σχεδίαση και ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει στην κατηγορία.

Συνολικά είναι διαθέσιμοι 35 διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί αμαξώματος, μιας και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής τεσσάρων διαφορετικών χρωμάτων για την οροφή. Παράλληλα η πληθώρα διαφορετικών διαθέσιμων ζαντών, αλλά και η δυνατότητα επιλογής διχρωμίας στο ταμπλό, τονίζει τη δυνατότητα «προσωποποίησης» του T-Roc με βάση το γούστο του ιδιοκτήτη.

Φυσικά ως ένα γνήσιο Volkswagen που σέβεται τον εαυτό του, έχει όλα τα συστήματα ασφάλειας στον βασικό εξοπλισμό του, ενώ μεγάλη είναι και η λίστα των προαιρετικών συστημάτων που μπορεί κανείς να τοποθετήσει στο T-Roc του. Και φυσικά των αξεσουάρ, όπως η γυάλινη οροφή, η οποία μπορεί να έχει μήκος από 87 έως 136 εκατοστά.

Κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης του T-Roc, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τη βασική έκδοση βενζίνης, η οποία χρησιμοποιεί τον «χιλιάρη» Tsi των 115 ίππων. Το εν λόγω μοτέρ είναι εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία, αποτελώντας την «αιχμή του δόρατος» από πλευράς μάρκετινγκ για την Volkswagen, μιας και εκτιμάται πως θα έχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις. Συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης συμπληρώνεται από τον 1,5 Tsi Evo των 150 ίππων και τον δίλιτρο Tsi των 190 ίππων. Αμφότεροι μπορούν να συνδυαστούν με κιβώτιο DSG επτά σχέσεων, ενώ τετρακίνηση υπάρχει μόνο για το μεγάλο μοτέρ.

Όσον αφορά στα ντίζελ, οι επιλογές ξεκινούν από τον 1,6 Tdi των 115 ίππων, ενώ υπάρχουν και δύο δίλιτρα τουρμποντίζελ με αποδόσεις 150 και 190 ίππους αντίστοιχα, αμφότερα με DSG και τετρακίνηση 4motion.

Στο δρόμο το T-Roc συμπεριφέρεται ουδέτερα, με την απόσταση των 16 εκατοστών που χωρίζουν το πάτωμα από το έδαφος να βοηθά ώστε να μπορεί να πάει σε δύσβατα εδάφη, ακόμα και στις δικίνιτες εκδόσεις.  Πάντως οι 4motion έχουν σύστημα Active control με λειτουργίες Snow, Normal, Off road και Οff road individual, ώστε ο οδηγός να μπορεί να επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο.

 

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος