Οδηγούμε: Volkswagen T-Roc 1.0 TSi 115hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on July 08, 2018, 11:27 am
28 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Ήταν ακριβώς αυτό που έλειπε από τη γκάμα των μοντέλων της Volkswagen: ένα μεσαίων διαστάσεων SUV, το οποίο να τοποθετείται κάτω από το (ανανεωμένο) Touareg και από το Tiguan, στοχεύοντας στο νεανικό κοινό, το οποίο αναζητά κάτι πιο προσιτό οικονομικά, δίχως να επιθυμεί να κάνει… εκπτώσεις σε τομείς όπως η ποιότητα κατασκευής και η οδική συμπεριφορά.

Volkswagen T-Roc, λοιπόν. Με το «T» για να θυμίζει πως είναι SUV. Άλλωστε από το ίδιο γράμμα ξεκινούν και το Touareg και το Tiguan. Και «Roc» αφενός επειδή είναι γεννημένο για κακοτράχαλες επιφάνειες, αφετέρου διότι είναι πάντα έτοιμο να… ροκάρει! Σε μια κατηγορία άκρως απαιτητική, μιας και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και ο πήχης έχει ανέβει ψηλά.

Βλέποντάς το από μπροστά, η σχεδιαστική «συγγένεια» με το προ ολίγων μηνών παρουσιασθέν Arteon είναι ξεκάθαρη και μας δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια η Volkswagen. Ασφαλώς το highlight του εμπρόσθιου τμήματος είναι τα μοναδικής έμπνευσης φώτα ημέρας τύπου led, τα οποία «φωνάζουν» από μακριά πως έρχεται ένα T-Roc.

Με μήκος 4,23 μ., καταφέρνει να προσφέρει άφθονους χώρους στους επιβάτες του, ενώ και το πορτ μπαγκάζ των 415 λίτρων είναι έτοιμο να φιλοξενήσει όλα τα απαραίτητα.

Το T-Roc χαρακτηρίζεται από τα off road στοιχεία στη σχεδίασή του, με το πλαϊνό να θυμίζει έντονα σπορ κουπέ, ενώ η αλουμινένιες λωρίδες τύπου χόκεϊ προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερο δυναμισμό στο αμάξωμα. Και το πίσω τμήμα, όμως, έχει ιδιαίτερη σχεδίαση και ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει στην κατηγορία.

Συνολικά είναι διαθέσιμοι 35 διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί αμαξώματος, μιας και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής τεσσάρων διαφορετικών χρωμάτων για την οροφή. Παράλληλα η πληθώρα διαφορετικών διαθέσιμων ζαντών, αλλά και η δυνατότητα επιλογής διχρωμίας στο ταμπλό, τονίζει τη δυνατότητα «προσωποποίησης» του T-Roc με βάση το γούστο του ιδιοκτήτη.

Για μία εβδομάδα, λοιπόν, είχαμε στη διάθεσή μας το T-Roc με τον «βασικό» κινητήρα του ενός λίτρου, τεχνολογίας TSi, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους. Το εν λόγω μοτέρ είναι εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία, αποτελώντας την «αιχμή του δόρατος» από πλευράς μάρκετινγκ για την Volkswagen, μιας και εκτιμάται πως θα έχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις. Συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Στο δρόμο το T-Roc συμπεριφέρεται ουδέτερα, με την απόσταση των 16 εκατοστών που χωρίζουν το πάτωμα από το έδαφος να βοηθά ώστε να μπορεί να πάει σε δύσβατα εδάφη, ακόμα και στις δικίνιτες εκδόσεις.  Πάντως οι 4motion έχουν σύστημα Active control με λειτουργίες Snow, Normal, Off road και off road individual, ώστε ο οδηγός να μπορεί να επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 999 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 115 hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 10,2’’

Τελική ταχύτητα: 187 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 415 lt

Ρεζερβουάρ: 45 lt

Κατανάλωση (μικτή): 7,8 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 117 γρ

Τιμή: από 19.650 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος