Οδηγούμε: Volkswagen Polo 1.0 TSi 95hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on March 03, 2018, 8:13 pm
36 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Το πρώτο Polo βγήκε από τη γραμμή παραγωγής έναν χρόνο πριν ο υπογράφων έρθει στον μάταιο τούτο κόσμο. Το 1975, δηλαδή. Από τότε έχουν περάσει 43 χρόνια και περίπου 16,5 εκατομμύρια Polo έχουν πουληθεί ανά τον κόσμο, κάνοντας το γερμανικό μοντέλο ένα από τα μεγαλύτερα best seller της αυτοκίνησης διαχρονικά.

Βεβαίως από τότε μέχρι τώρα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Με πρώτο απ’ όλα το ίδιο το Polo. Εκείνο το Polo βασιζόταν στο Audi 50, δανειζόμενο πολλά σχεδιαστικά στοιχεία και πούλησε περίπου 500.000 μονάδες κατά την εξαετία που έμεινε στην παραγωγή.

Η δεύτερη γενιά του Polo παρουσιάστηκε το 1981 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1994, έχοντας υποστεί facelift το 1990. Για να ακολουθήσει από το 1994 έως το 2002 η τρίτη γενιά του γερμανικού σούπερ μίνι, το οποίο διαδέχθηκε η τέταρτη γενιά από το 2002 έως το 2009.

Η πέμπτη γενιά του Polo ήταν και η μοναδική που κατέκτησε το 2010 τον τίτλο «European Car of the Year», υπέστη ένα περιορισμένο Facelift το 2014 και πριν από μερικούς μήνες παρέδωσε τα… σκήπτρα στην έκτη γενιά του Polo, μια σχεδιαστική σπουδή του Klaus Bishoff. Το πρώτο Polo που… μεγάλωσε τόσο ώστε ξεπέρασε τα τέσσερα μέτρα σε μήκος!

Κι όχι μόνο! Το νέο Polo πέραν των 8,1 πόντων σε μήκος, αυξήθηκε κατά 6,3 εκ. σε πλάτος, κατά 9,4 εκ. σε μεταξόνιο και πλησίασε πολύ σε διαστάσεις το Golf, πράγμα που μας δείχνει στην ουσία πως η επόμενη γενιά του Golf θα είναι μεγαλύτερη από τη σημερινή.

Αυτή η αύξηση του μεταξονίου είχε ευεργετική επίδραση στον χώρο αποσκευών, ο οποίος ξεπερνά πλέον τα 350 λίτρα και είναι ο κορυφαίος στην κατηγορία, αλλά και στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, οι οποίοι είναι οι μεγαλύτεροι που έχουμε δει ποτέ σε Polo. Και μάλιστα με το Polo έκτης γενιάς να καινοτομεί σε ακόμα έναν τομέα, μιας και θα κυκλοφορεί μόνον σε πεντάθυρη έκδοση.

Ναι, με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις πως το Polo της έκτης γενιάς είναι Volkswagen. Όμως ο Bishoff κατάφερε με λεπτομέρειες όπως η ακμή πάνω από τις λαβές των θυρών, τα πιο φαρδιά εμπρός φωτιστικά σώματα αλλά και με τους μυώδεις προφυλακτήρες, να προσδώσει την απαραίτητη για ένα Polo νεανικότητα και φρεσκάδα.

Μάλιστα, παρότι ήταν ειλημμένη η απόφαση για αμιγώς πεντάθυρη έκδοση, ο Bishoff δεν μπήκε στον… πειρασμό να «κρύψει» τις λαβές των πίσω θυρών, επιχειρώντας να δημιουργήσει μια τρίθυρη…  ψευδαίσθηση. Επέμεινε κλασσικά και δικαιώθηκε, μιας και η τάση των τελευταίων ετών είναι ακόμα και οι γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων –διότι οσονούπω έρχεται και στη χώρα μας το Polo GTi- να είναι πεντάθυρες κι όχι τρίθυρες για λόγους πρακτικότητας.

Το ταμπλό ακολουθεί η φιλοσοφία των υπολοίπων μοντέλων της Volkswagen, με πολλά τετράγωνα μοτίβα. Η ποιότητα είναι εξαιρετική, στο πάνω μέρος του ταμπλό κυριαρχούν τα μαλακά πλαστικά –με εξαίρεση τη βασική έκδοση, Trendline- ενώ ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στην εργονομία. Όλα είναι σωστά τοποθετημένα, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι, ενώ το οκτάγωνο σχήμα των ποτηροθηκών στην πράξη αποδεικνύεται πολύ πρακτικό.

Ο αναλογικός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και σύγχρονος, φιλοξενώντας στο κέντρο του τον υπολογιστή ταξιδίου. Υπάρχει, όμως, και δυνατότητα τοποθέτησης ψηφιακού πίνακα Active Info Display, γι’ αυτό και είναι πιο φαρδύς σε σχέση με το παρελθόν.

Για τον χώρο αποσκευών τα γράψαμε και πιο πάνω. Η μοναδική «ένσταση» έχει να κάνει με τις εκδόσεις «Beats», στις οποίες το subwoofer «κλέβει» 50 από τα 351 λίτρα. Όμως και πάλι συγκριτικά με τα 280 λίτρα του Polo πέμπτης γενιάς είναι… η μέρα με τη νύχτα!

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Polo της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το «βασικό» τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ., τεχνολογίας TSi. Το εν λόγω υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ αποδίδει 95 ίππους, οι οποίοι αρκούν και με το παραπάνω για να μετακινήσουν το αμάξωμα των 1.140 κιλών.

Συνεργάζεται άψογα με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, με την επιτάχυνση 0-100 να έρχεται σε 10,8’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χιλιόμετρα. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω. Έχουν καλή αίσθηση και η απόδοσή τους στην απόσταση ακινητοποίησης του Polo (39,1 μ.) είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Σε ό,τι αφορά στις αναρτήσεις, αποτελούνται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Είναι έτσι ρυθμισμένες ώστε το Polo να έχει ουδέτερη συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, ακολουθώντας πιστά την πορεία που επιθυμεί ο οδηγός του. Στις εγκάρσιες ανωμαλίες απορροφά τις δυνάμεις, ενώ εξαιρετική είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας.

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, είναι υπερπλήρης από τη βασικής έκδοσης κιόλας, περιλαμβάνοντας ακόμα και το σύστημα ανίχνευσης μη σωστής τοποθέτησης τροχού «Wheel off detection», ώστε να μην προκύψει κάποιο… απρόοπτο από τροχό που δεν είναι σωστά κουμπωμένος στην πλήμνη.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 999 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 95 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 175 Nm/2.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Χώρος αποσκευών: 355 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 10,8’’

Τελική ταχύτητα: 187 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 40 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 101 γρ.

Τιμή: Από 15.350 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος