Οδηγούμε: Toyota Aygo 1.0 MMT

12 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η Toyota έχει δημιουργήσει τη δική της ιστορία αναφορικά με τη δημιουργία επιτυχημένων μοντέλων. Αυτοκινήτων που έγιναν συνώνυμα ολόκληρων κατηγοριών και κατάφεραν ακόμα και σε δύσκολες εποχές για την αγορά να γίνουν best sellers, «υποχρεώνοντας» εν πολλοίς τον ανταγωνισμό να ακολουθήσει.

Όταν αναφερόμαστε σε τέτοια μοντέλα, εύκολα ο νους μπορεί να πάει στην Corolla ή στο Yaris. Αλλά και στο Aygo, οι πρώτες δύο γενιές του οποίου πούλησαν περισσότερες από 1,2 εκατομμύρια μονάδες. Ως εκ τούτου η υπόθεση της αισθητικής ανανέωσης του μοντέλου ήταν πολύ ιδιαίτερη, μιας και μιαν επιτυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις ριζικά, μα την βελτιώνεις εκεί όπου επιδέχεται βελτίωσης.

Το Aygo, λοιπόν, πριν από λίγο καιρό ανανεώθηκε αισθητικά. Οι αλλαγές είναι εμφανείς τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το χαρακτηριστικό σχεδιαστικό «Χ» που πρωτοείδαμε στην δεύτερη γενιά του μοντέλου η οποία λανσαρίστηκε το 2014, παραμένει, μόνο που πλέον είναι καινούρια τα φωτιστικά σώματα και ο προφυλακτήρας.

Αναλόγως και στο πίσω μέρος, οι αλλαγές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν διαφορετικά κρύσταλλα και σχήμα στα φώτα ημέρας. Με λίγα λόγια το νέο Aygo είναι πολύ ίδιο αλλά ακόμα περισσότερο διαφορετικό από τον προκάτοχό του. Κι αυτή είναι μια μεγάλη επιτυχία των σχεδιαστών της Toyota.

Ιδιαίτερα νεανικό είναι το εσωτερικό, το οποίο είναι επενδεδυμένο με ευχάριστα στην όψη υφάσματα, ενώ απόλυτα επιτυχημένη είναι η να υπάρχουν αρκετές «πινελιές» από τον εξωτερικό χρωματισμό του αυτοκινήτου τόσο στο εσωτερικό των θυρών, όσο και στο ταμπλό, περιμετρικά των αεραγωγών.

Η χρωματιστή οθόνη αφής των 7 ιντσών και το κεντρικά τοποθετημένο στρογγυλό όργανο επίσης προσθέτουν στον νεανικό χαρακτήρα του εσωτερικού του ανανεωμένου Toyota Aygo. Τα παράθυρα των πίσω θυρών δεν ανοίγουν προς τα κάτω μα μόνον προς τα έξω, κάτι με το οποίο θα πρέπει να συνηθίσουν οι επιβάτες.

Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα, είναι υπεράνω κριτικής. Παρότι έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά σε όψη και υφή υλικά, η συναρμογή είναι κορυφαίου επιπέδου, κάτι για το οποίο φημίζεται η ιαπωνική φίρμα. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί.

Σε ό,τι αφορά στους χώρους των επιβατών, είναι επαρκείς για τον χαρακτήρα του Aygo. Έχοντας πάντοτε κατά νου ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης, οι επιβάτες του πίσω καθίσματος θα βολευτούν, αρκεί το ύψος του να μην ξεπερνά τα 185 εκατοστά. Σε ό,τι αφορά στο πορτ μπαγκαζ, έχει χωρητικότητα 168 λίτρα.

Πάμε τώρα και στον κινητήρα. Κάτω από το καπό του κόκκινου Aygo της δοκιμής μας ήταν τοποθετημένος ο ατμοσφαιρικός «χιλιάρης», ο οποίος πλέον αποδίδει τρεις ίππους παραπάνω, ήτοι 72, χάρη σε μια σειρά αλλαγών που έγιναν στη σχέση συμπίεσης, στη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων, στο σύστημα ψεκασμού και στο περιστρεφόμενο αντίβαρο.

Χάρη στο μικρό βάρος του Aygo, το οποίο είναι μόλις 840 κιλά, οι 72 ίπποι του μοτέρ αποδεικνύονται επαρκείς για τις ανάγκες του αυτοκινήτου, ενώ ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του καθενός, η κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Όσον αφορά στο κιβώτιο, επί της ουσίας είναι χειροκίνητο, με ρομποτική επιλογή σχέσεων, το οποίο δεν πρόκειται να ενθουσιάσει με τη λειτουργία του, όμως στις καθημερινές εντός πόλης μετακινήσεις αποδεικνύεται εξόχως πρακτικό. Οι αλλαγές του είναι αργές, συγκριτικά με άλλων κιβωτίων της αγοράς, όμως δεν θα… ενοχλήσουν σε καμία περίπτωση.

Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε κάτι παραπάνω από 15’’, με την τελική ταχύτητα να αγγί8ζει τα 160 χιλιόμετρα. Όλα αυτά δημιουργούν ένα πολύ καλό «πακέτο πόλης», το οποίο δεν υπάρχει περίπτωση να μην ικανοποιήσει τον οδηγό. Άλλωστε πέραν όλων όσα αναφέραμε παραπάνω για την εικόνα και τα μηχανικά μέρη του Aygo, υπάρχουν και τα έξι χρόνια της εγγύησης που προσφέρει σε όλα τα μοντέλα της η Toyota. Και κάπου εκεί… τελειώνει η συζήτηση!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 998 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 72 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 93 Nm/4.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Χώρος αποσκευών: 168 lt

Ρεζερβουάρ: 40 lt

Επιτάχυνση (0-100): 15,2’’

Τελική ταχύτητα: 160 χλμ

Κατανάλωση (μικτή): 4,2 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 112 γρ/χλμ

Τιμή: 12.180 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος