Οδηγούμε: Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS 2WD (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 02, 2018, 10:41 am
20 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Το Ignis ήταν το πρώτο «παιδί» της Suzuki μέσα στον 21ο αιώνα. Η πρώτη γενιά του μικρού ιαπωνικού μοντέλου παρουσιάστηκε το 2000 και έμεινε στην παραγωγή έως και το 2008, κυκλοφορούσε, δε, και ως Swift στην Ιαπωνία. Παράλληλα αποτέλεσε βάση εξέλιξης ακόμα και για το αγωνιστικό μοντέλο με το οποίο η Suzuki συμμετείχε στο Junior WRC, έχοντας σημαντικές επιτυχίες!

Από το 2008 έως το 2016 το όνομα Ignis είχε μείνει στο… ντουλάπι των σχεδιαστών της Suzuki. Μέχρι τη στιγμή που αποφάσισαν να το επαναφέρουν, ονομάζοντας έτσι το μικρό crossover που παρουσίασαν τον Μάρτιο του 2015 στη Γενεύη και στις 21 Ιανουαρίου του 2016 ανακοινώθηκε πως πλέον έμπαινε στην παραγωγή.

Μικρό μήκος, μόλις 3,7 μέτρα. Μεγάλο –τηρουμένων των αναλογιών- μεταξόνιο, 2,44 μέτρα. Τροχοί τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος. Χώρος αποσκευών με κανονικό σχήμα και 260 λίτρα χωρητικότητα. Χώροι για τέσσερις. Και μια υπογραφή… εγγύηση. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης; Να τον πηγαίνει και εκτός δρόμου; Ε, κι αυτό μπορεί να το καταφέρει το νέο Suzuki Ignis!

Προ μηνών είχαμε οδηγήσει την τετρακίνητη (αρχικά) και τη δικίνητη (εν συνεχεία) έκδοση με το σύστημα AllGrip της Suzuki κι είχαμε εντυπωσιαστεί με τις ικανότητες του ιαπωνικού μικρού εκτός δρόμου. Ο πήχης μπήκε ψηλά και η δικίνητη έκδοση του Ignis κλήθηκε να αποδείξει πως τα σχόλια που είχαμε κάνει τότε, ήταν δικαιολογημένα. Και παρά την απουσία τετρακίνησης, εμείς εμμείναμε: το Ignis είναι από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Σχεδιαστικά δεν τίθεται συζήτηση πως εκτός από ιδιαίτερο, είναι και όμορφο. Δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς, ενώ καταφέρνει να ξεφεύγει και από τις σχεδιαστικές νόρμες της ιαπωνικής φίρμας, λανσάροντας δικά του στοιχεία που το κάνουν μοναδικό.

Τα εμπρός φώτα led σε σχήμα «U», οι έντονες ακμές στο πλαϊνό με τα «βράγχια» στα πίσω φτερά, αλλά και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα πίσω, είναι μερικά μόνο από τα σχεδιαστικά στοιχεία που δίνουν μιαν εντελώς μοναδική προσωπικότητα στο Ignis. Οι πόρτες του ανοίγουν σε γωνία 90 μοιρών διευκολύνοντας την πρόσβαση στο εσωτερικό τεσσάρων ενηλίκων, ενώ παρά το υψηλό κατώφλι φόρτωσης, ο χώρος αποσκευών των 260 λίτρων με το κανονικό σχήμα του δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο.

Το εσωτερικό ακολουθεί τη φιλοσοφία του εξωτερικού, όντας μοντέρνο και ξεχωριστό. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, όμως η συναρμογή είναι πολύ καλή και απουσιάζουν παντελώς κάθε είδους ενοχλητικοί θόρυβοι. Βέβαια, λόγω σχήματος το Ingis έχει κάποια θεματάκια με εξωτερικούς αεροδυναμικούς θορύβους, όμως δεν μπορείς να τα έχεις όλα! Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονες, ενώ τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν στο εσωτερικό, χάρη και στο μεγάλο ύψος της οροφής.

Με μεγάλη διαφορά του αυτοκινήτου της δοκιμής μας με τα προηγούμενα Ignis που είχαμε οδηγήσει είχε να κάνει με το κιβώτιο ταχυτήτων. Οι Ιάπωνες επιστράτευσαν ένα αυτόματο σασμάν μονού συμπλέκτη με πέντε σχέσεις, το οποίο συμβάλλει τα μέγιστα ώστε οι καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης (κυρίως) να γίνονται… παιχνιδάκι. Εντάξει, επειδή είναι μονού συμπλέκτη παρουσιάζει τη γνωστή υστέρηση στις αλλαγές των σχέσεων, όμως τούτο δεν είναι ενοχλητικό.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Ignis της δοκιμής μας είχε κάτω από το καπό τον ατμοσφαιρικό Dualjet των 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους. Αυτοί οι 90 ίπποι σε συνδυασμό με τα μόλις 880 –ναι, καλά διαβάσατε!- κιλά του αμαξώματος μαζί με τον υπογράφοντα, δημιουργούν μιαν αναλογικά περίπου δέκα κιλών ανά ίππο, κάτι που είχαμε πολλά χρόνια να δούμε σε αυτή την κατηγορία, από ατμοσφαιρικό μοτέρ με απόδοση κάτω των 100 ίππων!

Σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, το αυτόματο Ignis είναι κατά περίπου 1’’ πιο αργό στο 0-100, με την τελική ταχύτητα να παραμένει ίδια, στα 170 χιλιόμετρα. Σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, είναι πως και η κατανάλωση έχει παραμείνει ακριβώς η ίδια!

Στο δρόμο, παρά το αυξημένο ύψος του, το Ignis δεν παρουσιάζει ευπάθειες στους πλευρικούς ανέμους. Η μοναδική ένστασή μας έχει να κάνει με την αίσθηση του συστήματος πέδησης, μιας και πρέπει ο οδηγός να πατήσει βαθιά το μεσαίο πεντάλ για να ακινητοποιηθεί άμεσα και με ασφάλεια του Ignis. Όμως όλα είναι θέμα προσαρμογής και χιλιόμετρο με το χιλιόμετρο το συνηθίσαμε.

Τέλος, παρά την έλλειψη τετρακίνησης, το Ignis τα κατάφερε μια χαρά κι εκτός δρόμου. Τα 18 εκατοστά που χωρίζουν το πάτωμα του ιαπωνικού μίνι από το οδόστρωμα αποδεικνύονται ευεργετικά στην κίνηση τόσο εντός δρόμου-περνάς λακκούβες και δεν φοβάσαι ότι θα… βρει!-  όσο και στο χώμα, όπου το Ignis δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.242 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 90 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 120 Nm/4.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 267 lt

Ρεζερβουάρ: 32 lt

Τελική ταχύτητα: 170 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 12,2’’

Κατανάλωση (μικτή): 4,6 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 104 γρ/χλμ

Τιμή: 15.330 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος