Οδηγούμε: Subaru XV 1.6 CVT (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on January 22, 2018, 1:22 pm
34 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού το γνωρίζουν ως «Crosstrek». Στην ευρωπαϊκή αγορά εισάγεται ως «XV». Και στη νέα γενιά του, η οποία λανσαρίστηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες και στη χώρα μας, δείχνει –και είναι- πανέτοιμο να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο από πλευράς πωλήσεων, έχοντας να παρουσιάσει μια σειρά από προτερήματα συγκριτικά με τους άμεσους «ανταγωνιστές» του.

Subaru XV, λοιπόν. Σε μια εποχή πολύ δύσκολη από κάθε άποψη, η ιαπωνική εταιρία δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που δίχως ίχνος υπερβολής, τα κάνει όλα! Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο XV στην πανελλαδική παρουσίασή του, την οποία διοργάνωσε η εισαγωγική εταιρία «Πλειάδες Motors» σε γνώριμα ακροπολικά «μονοπάτια» στην ορεινή Κορινθία. Άλλωστε η παρουσία του «ισχυρού άνδρα» των «Πλειάδων» και ενός εκ των gentlemen των αγώνων ράλι στην Ελλάδα, του Γιάννη Χεκιμιάν, ήταν από μόνη της εγγύηση για την επιτυχία της εκδήλωσης και την επιλογή των κατάλληλων διαδρομών.

Αισθητικά, το νέο XV παραμένει σύγχρονο, ακολουθώντας τα χνάρια του προκατόχου του που ήταν ένα από τα πιο ξεχωριστά και όμορφα SUV της αγοράς. Οι πολλές κι έντονες ακμές του αμαξώματος δημιουργούν μιαν άκρως «επιθετική» εικόνα, κάτι που αποτελούσε και τον μεγάλο στόχο των σχεδιαστών της Subaru. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το XV του 2018 είναι 15 mm μακρύτερο, 20 mm πλατύτερο, 25 mm πιο χαμηλό σε ύψος, ενώ έχει κατά 30 mm μακρύτερο μεταξόνιο, γεγονός ευεργετικό αναφορικά με του χώρους για τους επιβάτες.

Το XV δεύτερης γενιάς είναι αδιαμφισβήτητα ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο σχεδιαστικά. Οι έντονες ακμές προσδίδουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στο ιαπωνικό SUV, ενώ το ανανεωμένο πίσω τμήμα πλέον δεν έχει τετράγωνα αλλά στενόμακρα φωτιστικά σώματα, ενώ πιο μεγάλο είναι το άνοιγμα του χώρου αποσκευών προς χάριν της πρακτικότητας.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, είναι «δανεισμένο» από το «αδελφό» Impreza, η πέμπτη γενιά του οποίου παρουσιάστηκε την ίδια ημέρα στους εκπροσώπους του «ειδικού Τύπου» στη χώρα μας. Είναι σύγχρονο, καλοφτιαγμένο, με εξαιρετικά σε αίσθηση και αφή υλικά, με την εργονομία να είναι πάρα πολύ καλή και τους χώρους για μικροαντικείμενα άφθονους και σωστά κατανεμημένους. Το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 8’’ είναι εύχρηστο και πολύ εύκολα μπορεί κανείς να εξοικειωθεί με τις λειτουργίες του.

 

Στο εσωτερικό του XV θα χωρέσουν άνετα τέσσερις ενήλικες, ενώ στο πίσω κάθισμα θα βολευτεί κι ένα τρίτος, αν και θα πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις στα πόδια, λόγω της ύπαρξης του τούνελ της μετάδοσης. Άλλωστε το XV είναι εφοδιασμένο μνε μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση, επομένως η ύπαρξη τούνελ για τη μεταφορά της ισχύος στους πίσω τροχούς ήταν επιβεβλημένη κι αναπόφευκτη.

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, το Impreza εισάγεται στη χώρα μας με δύο boxer ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα, 1,6 λίτρων με απόδοση 114 ίππους, και 2 λίτρων με απόδοση 156 ίππους. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, οδηγήσαμε την έκδοση με τον κινητήρα των 1.600 κ.εκ., ο οποίος χαρακτηρίζεται από την ελαστικότητα και την καλή απόδοσή του στο μεσαίο φάσμα στροφών, ενώ συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

 

Το νέο XV, όπως και το Impreza, είναι τα πρώτα μοντέλα της Subaru που βασίζονται στην νέα παγκόσμια πλατφόρμα της ιαπωνικής φίρμας. Μια πλατφόρμα που εξελίχθηκε ώστε να μπορέσει στο μέλλον να φιλοξενήσει τόσο υβριδικές όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των μοντέλων της Subaru. Κι αυτό «προδίδει» σε πολύ μεγάλο βαθμό και τις σκέψεις των Ιαπώνων για δημιουργία πιο «ισχυρών» εκδόσεων των υπαρχόντων μοντέλων τους, δημιουργώντας συνδυασμό θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα.

Φυσικά, όπως κάθε Subaru που… σέβεται τον εαυτό του, το XV είναι εφοδιασμένο με το κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive. Μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι πόσο σημαντικό είναι αυτό το σύστημα τετρακίνησης, οδηγώντας το XV στην ειδικά διαμορφωμένη off road πίστα που δημιούργησαν οι άνθρωποι των «Πλειάδων» στο Διαδρόμιο του Σπαθοβουνίου. Το XV δεν συνάντησε την παραμικρή δυσκολία, είτε βρισκόταν υπό γωνία, είτε όταν κλήθηκε να ανηφορίσει πατώντας σε ολισθηρό χαλί, είτε όταν πέρασε πάνω από ένα χαντάκι βάθους ενός μέτρου λες και ήταν… άσφαλτος! Κι όλα αυτά με το αμάξωμα να αποδεικνύει τη στιβαρότητά του σε δύσκολες συνθήκες.

Και βέβαια, και στο νέο XV συναντούμε και το τρίτης γενιάς σύστημα EyeSight της Subaru, το οποίο περιλαμβάνει δύο στερεοσκοπικές κάμερες που είναι τοποθετημένες στο πάνω μέρος του παρμπρίζ και μέσω των οποίων καταγράφεται οτιδήποτε συμβαίνει στον δρόμο (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, πεζοί, ποδηλάτες, ακόμα και η ενεργοποίηση των φώτων πέδησης του προπορευόμενου οχήματος) και ενεργοποιούνται τα επτά συστήματα που αποτελούν το EyeSight ώστε να αποφευχθεί ένα ατύχημα. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως τα μοντέλα της Subaru που έχουν το EyeSight παρουσίαζαν έως και 75% λιγότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα, ακριβώς εξαιτίας της ευφυούς λειτουργίας του συστήματος που τους βοήθησε να προλάβουν τα… χειρότερα!

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην ανάρτηση, ο συνδυασμός των γονάτων McPherson εμπρός και των διπλών ψαλιδιών πίσω με την τετρακίνηση κάνει το XV να μοιάζει με… τραίνο και να επιτρέπει στον οδηγό να πάρει από το άκαμπτο πλαίσιο το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Κι όλα αυτά μαζί με ένα πληρέστατο «πακέτο» συστημάτων που καθιστούν το XV ως «το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στην Ιαπωνία». Τίτλο που μοιράστηκε με το Impreza…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης 1.600 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 114 hp/6.200 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 150 Nm/3.600 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Διπλά ψαλίδια

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 385 lt

Ρεζερβουάρ: 63 lt

Τελική ταχύτητα: 175 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 13,9”

Κατανάλωση (μικτή): 6,4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 145 γρ/χλμ

Τιμή: Από 25.980 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος