Οδηγούμε: Subaru Impreza 2.0 CVT (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on January 18, 2018, 9:46 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

«Το αυτοκίνητο που αντέχει περισσότερο στην κατηγορία του». Με αυτό το σλόγκαν, η Subaru λάνσαρε παγκοσμίως το νέας γενιάς Impreza. Ένα αυτοκίνητο που αισίως μπήκε στην πέμπτη γενιά του, έχοντας συμπληρώσει περισσότερα από 25 χρόνια στην παραγωγή.

«Ένα όνομα, μία ιστορία» θα μπορούσε να πει κανείς για το Impreza. Ένα αυτοκίνητο που ειδικά στη χώρα μας αγαπήθηκε όσο λίγα κι αποτέλεσε τον… μεγάλο πόθο όλων των νέων της εποχής του. Αλλά και όσων αισθάνονταν νέοι. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως πολλά από τα Impreza ακόμα και πρώτης γενιάς, κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, μολονότι τα πιο πρόσφατα απ’ αυτά βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής το μακρινό 2000!

Η ώρα για την πέμπτη γενιά του ιαπωνικού best seller, όμως, έφτασε και στη χώρα μας. Με την εισαγωγική εταιρία «Πλειάδες Motors» να διοργανώνει την πανελλαδική παρουσίαση στην περιοχή της ορεινής Αχαϊας, όπου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το νέο μοντέλο, οδηγώντας το για περισσότερα από 150 χιλιόμετρα υπό όλες τις συνθήκες.

Αισθητικά, το νέο Impreza είναι σύγχρονο, ακολουθώντας της επιταγές της εποχής. Οι πολλές κι έντονες ακμές του αμαξώματος δημιουργούν μιαν άκρως «επιθετική» εικόνα, κάτι που αποτελούσε και τον μεγάλο στόχο των σχεδιαστών της Subaru. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το Impreza του 2018 είναι 45 mm μακρύτερο, 35 mm πλατύτερο, 15 mm ψηλότερο, ενώ έχει κατά 25 mm μακρύτερο μεταξόνιο, γεγονός ευεργετικό αναφορικά με του χώρους για τους επιβάτες.

Το Impreza πέμπτης γενιάς είναι αδιαμφισβήτητα ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, απ’ όποια πλευρά κι αν το κοιτάξει κανείς. Μάλιστα στην ευρωπαϊκή αγορά εισάγονται μόνον οι πεντάθυρες εκδόσεις, μιας και οι Ιάπωνες έκριναν πως τα sedan δεν αποτελούν τα τελευταία χρόνια μια κατηγορία αυτοκινήτων που γνωρίζουν εμπορική άνθιση. Θα υπάρχει, πάντως, η δυνατότητα να πάρει κάποιος ένα Impreza sedan, αρκεί να είναι το… WRX STi, μιας και η ελληνική εισαγωγική εταιρία μπορεί κατά παραγγελία να φέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και στη χώρα μας, με την τιμή του να είναι στα 59.900 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, είναι σύγχρονο, καλοφτιαγμένο, με εξαιρετικά σε αίσθηση και αφή υλικά, με την εργονομία να είναι πάρα πολύ καλή και τους χώρους για μικροαντικείμενα άφθονους και σωστά κατανεμημένους. Το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 8’’ είναι εύχρηστο και πολύ εύκολα μπορεί κανείς να εξοικειωθεί με τις λειτουργίες του. Στο εσωτερικό του Impreza θα χωρέσουν άνετα τέσσερις ενήλικες, ενώ στο πίσω κάθισμα θα βολευτεί κι ένα τρίτος, αν και θα πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις στα πόδια, λόγω της ύπαρξης του τούνελ της μετάδοσης.

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, το Impreza εισάγεται στη χώρα μας με δύο boxer ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα, 1,6 λίτρων με απόδοση 114 ίππους, και 2 λίτρων με απόδοση 156 ίππους. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, οδηγήσαμε τη δίλιτρη έκδοση, η οποία αποτελεί και την καλύτερη επιλογή, μιας και έχει άφθονη δύναμη, ενώ συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Το CVT, στο δίλιτρο Impreza, έχει και χειροκίνητη λειτουργία, μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Μάλιστα θα λέγαμε πως ως «χειροκίνητο» είναι πιο άμεσο κι επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του μοτέρ αλλά και του καταπληκτικού πλαισίου.

Το νέο Impreza είναι το πρώτο μοντέλο της Subaru (μαζί με το αδελφό XV, το οποίο επίσης οδηγήσαμε στην πανελλαδική παρουσίασή του) που βασίζεται στην νέα παγκόσμια πλατφόρμα της Subaru. Μια πλατφόρμα που εξελίχθηκε ώστε να μπορέσει στο μέλλον να φιλοξενήσει τόσο υβριδικές όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των μοντέλων της Subaru. Κι αυτό «προδίδει» σε πολύ μεγάλο βαθμό και τις σκέψεις των Ιαπώνων για δημιουργία πιο «ισχυρών» εκδόσεων των υπαρχόντων μοντέλων τους, δημιουργώντας συνδυασμό θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα.

 

Φυσικά, όπως κάθε Subaru που… σέβεται τον εαυτό του, το Impreza είναι εφοδιασμένο με το κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive. Μάλιστα η Subaru έχει ήδη κατασκευάσει σχεδόν 17 εκατομμύρια συστήματα τετρακίνησης, τα οποία έχουν τοποθετηθεί τις τελευταίες δεκαετίες στα μοντέλα της. Ως εκ τούτου η τεχνογνωσία των μηχανικών της επί του συγκεκριμένου τομέα δεν αμφισβητείται!

Και βέβαια, στο νέο Impreza συναντούμε και το τρίτης γενιάς σύστημα EyeSight της Subaru, το οποίο περιλαμβάνει δύο στερεοσκοπικές κάμερες που είναι τοποθετημένες στο πάνω μέρος του παρμπρίζ και μέσω των οποίων καταγράφεται οτιδήποτε συμβαίνει στον δρόμο (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, πεζοί, ποδηλάτες, ακόμα και η ενεργοποίηση των φώτων πέδησης του προπορευόμενου οχήματος) και ενεργοποιούνται τα επτά συστήματα που αποτελούν το EyeSight ώστε να αποφευχθεί ένα ατύχημα. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως τα μοντέλα της Subaru που έχουν το EyeSight παρουσίαζαν έως και 75% λιγότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα, ακριβώς εξαιτίας της ευφυούς λειτουργίας του συστήματος που τους βοήθησε να προλάβουν τα… χειρότερα!

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην ανάρτηση, ο συνδυασμός των γονάτων McPherson εμπρός και των διπλών ψαλιδιών πίσω με την τετρακίνηση κάνει το Impreza να μοιάζει με… τραίνο και να επιτρέπει στον οδηγό να πάρει από το άκαμπτο πλαίσιο το μέγιστο των δυνατοτήτων του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης 1.995 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 156 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 196 Nm/4.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Διπλά ψαλίδια

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 385 lt

Ρεζερβουάρ: 63 lt

Τελική ταχύτητα: 205 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 9,8”

Κατανάλωση (μικτή): 7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 159 γρ/χλμ

Τιμή: 35.500 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος