Οδηγούμε: SsangYong Tivoli 1,6 DLX 2Tone (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 12, 2017, 12:16 pm
21 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η κατηγορία των crossover έχει γίνει από τις πλέον απαιτητικές, με τις προτάσεις των εταιριών να αυξάνονται μέρα με την ημέρα και τη γκάμα να περιλαμβάνει όλα όσα θα ήθελε ακόμα κι ο πιο απαιτητικός αγοραστής. Πλέον υπάρχουν αυτοκίνητα για όλα τα βαλάντια, για κάθε αισθητική, ντίζελ, βενζίνης, με πλούσιο ή βασικό εξοπλισμό.

Όπως γίνεται αντιληπτό, ειδικά για ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από σχεδόν τρία χρόνια, τον Ιανουάριο του 2015, η ανάγκη για βελτιώσεις στα σημεία ήταν μεγάλη. Κι αυτό το αφουγκράστηκαν εγκαίρως οι άνθρωποι της SsangYong, οι οποίοι φρόντισαν στο model year 2017 του Tivoli να προσθέσουν ό,τι μπορεί να έλειπε από το προηγούμενο μοντέλο.

Οι βελτιώσεις επικεντρώθηκαν κατά βάση στο επίπεδο του εξοπλισμού, μιας και το Tivoli αισθητικά παραμένει μοντέλο και νεανικό, μολονότι ως σχεδιαστική σύλληψη έχουν περάσει περισσότερα από τέσσερα χρόνια από τότε που είδε το φως της δημοσιότητας. Έτσι το «φρεσκαρισμένο» κορεάτικο crossover περιλαμβάνει πλέον στον εξοπλισμό του συστήματα Προειδοποίησης για Επικείμενη Εμπρόσθια Σύγκρουση, Αυτόνομου Φρεναρίσματος, Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, Απενεργοποίησης Προβολέων Υψηλής Δέσμης, αλλά και Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας.

Σχεδιαστικά, όπως προαναφέραμε, δεν υπήρξαν αλλαγές. Το Tivoli με το κάπως πιο… τετραγωνισμένο σχήμα του, είναι ίσως η πιο τρανή απόδειξη πως μια εταιρία αν θέλει μπορεί να αποτινάξει το παρελθόν της και να ατενίσει το μέλλον με αισιοδοξία. Είναι γεγονός πως δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, πως με το Tivoli η κορεάτικη φίρμα, και πάντοτε με τη σύμπραξη της ινδικής Mahindra, έκανε άλμα βελτίωσης σε όλους τους τομείς.

Πρώτα απ’ όλα, το σχήμα του είναι ευρωπαϊκό, ξεφεύγει ξεκάθαρα από τις ασιατικές επιρροές των παλαιότερων SsangYong, με τις καμπύλες να ανήκουν στην ιστορία και τις έντονες ακμές απ’ όλες τις πλευρές να δίνουν έναν πιο «μυώδη» τόνο στη σιλουέτα του αυτοκινήτου. Πανέμορφο το εμπρός τμήμα με τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα που εκτείνονται προς το φτερό, επιβλητικό από το πλάι με τα «νεύρα» να διαπερνούν το αμάξωμα, σύγχρονο κι αποδεκτό το πίσω τμήμα. Εκεί ίσως να το… παράκαναν οι Κορεάτες, ειδικά με το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων, τα οποία θα μπορούσαν να μην εκτίνονται στα φτερά, αλλά να είναι κάπως πιο περιορισμένου μεγέθους.

Το εσωτερικό είναι όμορφο αισθητικά κι ακολουθεί τις ευρωπαϊκές… νόρμες, μιας και έχει ξεφύγει από το παρελθόν και προσεγγίζει σχεδιαστικά πολλά μοντέλα που δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες της Γηραιάς Ηπείρου. Σχεδόν άρτιο εργονομικά, με σκληρά αλλά ποιοτικά πλαστικά και εξαιρετική συναρμογή, το ταμπλό, με την οθόνη του συστήματος infotainment να βρίσκεται τοποθετημένη στην κορυφή της κονσόλας. Μάλιστα περιλαμβάνει ακόμα και κάμερα οπισθοπορείας! Πολλές είναι οι διαθέσιμες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 423 λίτρων με το διπλό πάτωμα, θα ικανοποιήσει τις ανάγκες ακόμα και του πλέον απαιτητικού οικογενειάρχη. Αν, δε, ρίξει κανείς και τα πίσω καθίσματα, μπορεί να φορτώσει μεγάλα αντικείμενα δίχως να το… πολυσκεφτεί!

Κάτω από το καπό του Tivoli της δοκιμής μας ήταν τοποθετημένος ο κινητήρας ντίζελ των 1,6 λίτρων. Χάρη στην παρουσία υπερτροφοδοσίας, αποδίδει 115 ίππους στις 3.400 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 300 Nm είναι διαθέσιμη από μόλις τις 1.500 σ.α.λ. Εύστροφος, όχι ιδιαίτερα θορυβώδης, μα πάνω απ’ όλα οικονομικός, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί τη μοναδική πρόταση της εταιρίας σε ό,τι αφορά στα ντίζελ σύνολα. Το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, το οποίο συνεργάζεται πολύ καλά με το μοτέρ, κατεβάζοντας τη μέση κατανάλωση περίπου στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Υπάρχει, πάντως, δυνατότητα τοποθέτησης και αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων.

Στον τομέα των αναρτήσεων, οι μηχανικοί της SsangYong έπειτα από εξαντλητικές δοκιμές κατάφεραν να φτάσουν σε έναν «χρυσό» μέσο όρο. Τι εννοούμε; Πώς ενώ η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή ώστε να αποσβένει όλες τις ανωμαλίες της ασφάλτου αλλά και του χώματος (παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά) στις διαδοχικές αλλαγές κατευθύνσεων σε δρόμους με στροφές, το Tivoli δεν γέρνει ενοχλητικά και παραμένει οδηγικά ουδέτερο. Κι αυτό είναι που ζητούν οι οδηγοί αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Να έχουν… λίγο απ’ όλα, δηλαδή, μα πρωτίστως με ασφάλεια. Πατώντας ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα μπορεί ο οδηγός να επηρεάσει το πόσο «βαρύ» είναι το τιμόνι, έχοντας στη διάθεσή του επιλογές «Comfort», «Normal» και «Sport».

Συνολικά, λοιπόν, θα έλεγε κανείς πως το Tivoli με τον κινητήρα ντίζελ του 1,6 λίτρου αποτελεί μία πάρα πολύ καλή πρόταση, προσφέροντας με αρκετά συγκρατημένο κόστος κτήσης ένα πληρέστατο «πακέτο» εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, με πέντε χρόνια εγγύηση, και μάλιστα χωρίς τίποτα να θυμίζει την παλιά SsangYong! Εύγε!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.597 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 115 hp/3.400 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 300 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 423 lt

Επιτάχυνση (0-100): 11,2’’

Τελική ταχύτητα: 175 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 47 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,3 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 109 γρ/χλμ

Τιμή: 25.340 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος