Οδηγούμε: SsangYong Tivoli 1.6 LPG DLX (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 28, 2017, 11:05 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Όταν πριν από λίγο καιρό ήρθαμε για πρώτη φορά σε επαφή με την πετρελαιοκίνητη έκδοση του SsangYong Tivoli, οι εντυπώσεις ήταν εξαιρετικές. Διότι διαπιστώσαμε στην πράξη αυτό που οι Κορεάτες έλεγαν με στόμφο, δηλαδή πως η SsangYong έχει αλλάξει προς το καλύτερο και τα αυτοκίνητά της δεν θυμίζουν σε τίποτα αυτά του παρελθόντος.

Μετά το ντίζελ, ήρθε η σειρά της βενζίνης. Εξωτερικά δεν υπάρχει η παραμικρή αλλαγή, με την αισθητική να ακροβατεί ανάμεσα στο ευρωπαϊκό και το κορεατικό, μολονότι είναι ξεκάθαρο πως η σχεδίαση έγινε πρώτα για την Ευρώπη κι έπειτα για τις υπόλοιπες αγορές στις οποίες πωλείται το Tivoli.

Το εμπρός τμήμα αλλά και το πλαϊνό είναι σύγχρονα, αισθητικά παραπάνω από αποδεκτά, όμως το πίσω μέρος με τα… χαλάει με την ακατανόητη απόφαση των σχεδιαστών της μάρκας να επεκτείνουν τα φωτιστικά σώματα βαθιά στα φτερά. Προφανώς ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια αίσθηση δυναμισμού, όμως το αποτέλεσμα μάλλον δεν τους δικαιώνει.

Το εσωτερικό είναι πραγματικά εντυπωσιακό, καθώς έχει γίνει πολύ καλή δουλειά τόσο στο κομμάτι της σχεδίασης, όσο και σε αυτό της κατασκευής. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί μπορεί να είναι σκληρά στην αφή, όμως έχουν εξαιρετική συναρμογή, ενώ και η εργονομία είναι πολύ καλή. Highlights, φυσικά, η οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, αλλά και η δυνατότητα επιλογής διαφορετικού φωτισμού για τον πίνακα οργάνων, με έξι χρώματα να είναι διαθέσιμα!

Το Tivoli της δοκιμής μας είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον από πολλές απόψεις. Κυρίως μηχανολογικές, μιας και περιελάμβανε πολλά «καλούδια» τα οποία δεν είχαμε συναντήσει στην προηγούμενη επαφή μας με το πετρελαιοκίνητο Tivoli των 1,6 λίτρων. Πρώτα απ’ όλα ο ίδιος ο κινητήρας. Βενζίνης, δίχως υπερτροφοδοσία, αποδίδει 128 ίππους και κινεί με περισσή αξιοπρέπεια το βάρους 1,3 τόνων αμάξωμα. Είναι αλήθεια πως η απουσία turbo επηρεάζει το θέμα της ροπής, η οποία είναι μόλις 160 Nm και αποδίδεται στις 4.600 σ.α.λ. Στην πράξη, όμως, το Tivoli με τον βενζινοκινητήρα αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις με τη συμπεριφορά του.

Σ’ αυτό συμβάλλει τα μέγιστα και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Αρκετά σβέλτο στις αλλαγές σχέσεων και με δυνατότητα και χειροκίνητης λειτουργίας μέσω του σχετικού μπουτόν στο αριστερό μέρος της «χούφτας» του επιλογέα, βοηθά ώστε ο συγκεκριμένος κινητήρας να αναδεικνύει τις αρετές του. Με πρώτη απ’ όλες την οικονομία.

Εσκεμμένα λησμονήσαμε να αναφέρουμε παραπάνω πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο και με κιτ υγραερίου, εξελιγμένο ειδικά για το Tivoli από την BRC. Το κόστος της τοποθέτησής του ανέρχεται στα 1.200 ευρώ και συνοδεύεται από πενταετή εγγύηση, προκειμένου ο οδηγός να μην έχει να νοιάζεται για το παραμικρό! Ναι, αν ψάξει κανείς στην αγορά θα βρει κιτ υγραερίου με σημαντικά χαμηλότερο κόστος, όμως εδώ μιλάμε για εργοστασιακή τοποθέτηση και για εγγύηση που άλλοι δεν την προσφέρουν.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Πως στην έκδοση Base –το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η κορυφαία έκδοση 6 Α/Τ 2tone- η διαφορά ανάμεσα στη βενζίνη και το ντίζελ είναι 2.800 ευρώ, ενώ με το κιτ υγραερίου, μπορεί κανείς να εξασφαλίσει κατανάλωση επιπέδου ντίζελ, με επιπλέον κόστος μόλις 1.200 ευρώ. Σημαντική διαφορά, με δεδομένο πως η μέση κατανάλωση του Tivoli της δοκιμής μας κυμάνθηκε περίπου στα 8 λίτρα βενζίνης, ενώ με το υγραέριο δεν ξεπερνά τα 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στον δρόμο το βενζινοκίνητο Tivoli δεν διαφέρει από το ντίζελ «αδελφάκι» του, με τα 167 χιλιοστά που χωρίζουν το πάτωμα από το έδαφος να επιτρέπουν την κίνηση εκτός δρόμου, πιστοποιώντας με τον ιδανικότερο τρόπο πως το Tivoli είναι –και δεν δείχνει μόνο- ένα προσιτό και καλοφτιαγμένο crossover, έτοιμο να γεμίσει αδρεναλίνη τον ανήσυχο οδηγό του!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.598 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 128 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 160 Nm/4.600 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 423 lt

Ρεζερβουάρ: 60 lt

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 12,2”

Κατανάλωση (μικτή): 8,5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 167 γρ/χλμ

Τιμή: 22.740 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος