Οδηγούμε: Skoda Rapid 1.6 TDi (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on March 14, 2018, 6:15 am
17 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Το Skoda Rapid δεν είναι πλέον «νέο» μοντέλο. Κάθε άλλο. Εδώ και σχεδόν μια πενταετία έχει κάνει παραπάνω από αισθητή την παρουσία του στους ελληνικούς δρόμους, με πολλούς ιδιώτες μα ακόμα περισσότερους επαγγελματίες να το εμπιστεύονται για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Αρκεί μια ματιά τριγύρω σας για να διαπιστώσετε πόσα Rapid κυκλοφορούν. Κι αυτή η… κινητή διαφήμιση είναι ακριβώς αυτό που επιζητά κάθε αυτοκινητοβιομηχανία για τα μοντέλα της.

Πριν από μερικούς μήνες το Rapid υπέστη ένα περιορισμένο facelift σε συγκεκριμένα σημεία όπου οι άνθρωποι της Skoda έκριναν πως έπρεπε να βελτιωθεί. Σημεία όπως τα φωτιστικά σώματα και οι προφυλακτήρες, τα οποία πλέον τονίζουν ακόμα πιο πολύ τον δυναμισμό και τον έντονο χαρακτήρα του μοντέλου.

Οι αλλαγές, όμως, συνεχίστηκαν και στο εσωτερικό, πάντα με… διακριτικότητα, μιας κι εντοπίζονται στον ανανεωμένο πίνακα οργάνων, στους αεραγωγούς στο ταμπλό αλλά και στις επενδύσεις των καθισμάτων που έγιναν πιο premium. Άλλωστε ο στόχος των Τσέχων ήταν να δώσουν μια ακόμα πιο premium εικόνα στο μικρομεσαίο σεντάν τους, το οποίο χρειαζόταν ακριβώς αυτή την τόνωση.

Κατά τα λοιπά, το Rapid διατηρεί το τεράστιο πλεονέκτημά του έναντι του ανταγωνισμού που δεν είναι άλλο από τους χώρους. Το πορτ μπαγκάζ των 550 λίτρων είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, «φλερτάρει» με αντίστοιχα πολύ μεγαλύτερων μοντέλων και χάρη στο πολύ μεγάλο άνοιγμά του, είναι εντυπωσιακά πρακτικό.

Άφθονοι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, εμπρός και πίσω. Στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν τρεις ενήλικες, ίσως με λίγες παραχωρήσεις σε ό,τι αφορά στον χώρο των ώμων, αλλά μέχρις εκεί, μιας και για τα κεφάλια και τα γόνατά τους υπάρχει μεγάλη… άπλα! Πολλές και πρακτικές είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Rapid της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ σύνολο των 1,6 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους. Πρόκειται για ένα σύγχρονο μοτέρ, αρκετά οικονομικό, μιας και κατά τη διάρκεια της συνύπαρξής μας με το Rapid δεν κατανάλωση περισσότερα από 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, αλλά και συνολικά αρκετά «ήσυχο». Συνεργάζεται πολύ καλά με το «πεντάρι» μηχανικό κιβώτιο που έχει σωστή κλιμάκωση, αν και η αλήθεια είναι πως κάποιες στιγμές στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο μας έλειψε η έκτη σχέση. Σε ό,τι9 αφορά στα φρένα. Είναι αποδοτικά και ανθεκτικά ακόμα και στη σκληρή χρήση.

Στον δρόμο το Rapid έχει ουδέτερη συμπεριφορά και καταφέρνει με εξαιρετικό τρόπο να κρύψει τις εξωτερικές διαστάσεις του. Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι τέτοια ώστε αφνεός να μην γέρνει υπερβολικά στις στροφές, αφετέρου να είναι άνετο στις πολύωρες μετακινήσεις, ενώ και στην πόλη αποδεικνύει την πρακτικότητά του, χάρη στην εξαιρετική περιμετρική ορατότητα.

Θα έλεγε κανείς ότι με βασικά «όπλα» τους χώρους και την τιμή του, το «φρεσκαρισμένο» Rapid θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία του και θα έχει ακόμα πιο επιτυχημένη εμπορική πορεία σε μιαν άκρως απαιτητική κατηγορία αυτοκινήτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 116 hp/3.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Χώρος αποσκευών: 550 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 10’’

Τελική ταχύτητα: 201 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 55 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,1 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 109 γρ.

Τιμή: Από 17.400 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος