Οδηγούμε: Skoda Octavia RS 2.0 TDi 4X4 DSG (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 30, 2018, 6:20 am
23 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Είσαι οικογενειάρχης, με δύο παιδιά. Θέλεις ένα αυτοκίνητο με χώρους, όμως προτιμάς ένα σεντάν από ένα στέισον βάγκον. Ταυτόχρονα, όμως, έχεις και μια μεγάλη επιθυμία κάποια βράδυα επιστρέφοντας από τη δουλειά να βγεις στην εθνική οδό και να το… πατήσεις λίγο παραπάνω. Αλλά και να πας σε έναν όμορφο επαρχιακό δρόμο και να δοκιμάσεις τα όρια της πρόσφυσης του αυτοκινήτου σου.

Πώς μπορείς, όμως, να τα καταφέρεις όλα αυτά, δίχως να χρειαστεί να ξοδέψεις μια… περιουσία; Την απάντηση την έχει η Skoda. Δημιουργώντας την πιο γρήγορη πετρελαιοκίνητη Octavia RS, η τσέχικη φίρμα προσφέρει όλο αυτό το «πακέτο», για το οποίο αρκεί να πληρώσει κανείς κάτι λιγότερο από 37.000 ευρώ. Και να σκεφτείτε ότι σχεδόν το ένα τρίτο από αυτά τα χρήματα είναι φόροι! Φευ…

Skoda Octavia RS, λοιπόν. Με ντίζελ δίλιτρο κινητήρα, υπερτροφοδοτούμενο, ο οποίος αποδίδει 184 ίππους. Κι αν η τιμή της μέγιστης απόδοσης δεν εντυπωσιάζει συγκρκτικά με τα 245 άλογα της αντίστοιχης δίλιτρης τούρμπο βενζινοκίνητης RS, έρχονται τα 380 Nm ροπής για να βάλουν τα πράγματα στη… θέση τους. Κι αυτό διότι πολύ απλά τα 184 άλογα δείχνουν και είναι υπέρ το δέον αρκετά για να κινήσουν παραπάνω από σβέλτα την κορυφαία έκδοση της Octavia.

Ο κινητήρας, λοιπόν, είναι απόλυτα εναρμονισμένος με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ σημαντική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα του παραγόμενου ήχου, καθώς το παραδοσιακό… κροτάλισμα του ντίζελ απουσιάζει, ιδιαίτερα στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport. Άλλωστε οι μηχανικοί της Skoda φρόντισαν να ενισχύσουν την σπορ χροιά που παράγει το μοτέρ με τεχνητούς τρόπους.

Το μοτέρ συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο διακρίνεται για τις ταχύτατες αλλαγές σχέσεων σε όποιο πρόγραμμα και να λειτουργεί το μοτέρ. Σε συνδυασμό, μάλιστα με τον πολύδισκο συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς που μεταφέρει την κίνηση και στον πίσω άξονα, η Octavia RS μεταμορφώνεται σε ένα τετρακίνηση σεντάν επιδόσεων, ικανό για… όλα!

Εννοείται πως ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και της ισχύος ενσωματώνει όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα, με το ESP να μην απενεργοποιείται πλήρως. Εντούτοις, με την παρατεταμένη πίεση του σχετικού μπουτόν, περιορίζεται ιδιαίτερα η λειτουργία του.

Οι πανέμορφες ζάντες ελαφρού κράματος των 19 ιντσών φιλοξενούν ελαστικά διάστασης 225/35, τα οποία παρά το πολύ χαμηλό προφίλ τους, φιλτράρουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Βέβαια σημαντικό ρόλο παίζει η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, η οποία είναι «υπεύθυνη» και για τις ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος, ακόμα και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση, είναι προφανές και από τις φωτογραφίες μας πως το «Α» και το «Ω» της δημοσιογραφικής Octavia RS της δοκιμής μας ήταν το χρώμα. Πράσινο μεταλλικό, σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών μοντέλων της Skoda, τραβά τα βλέμματα, δίχως εξτραβαγκάντζες. Άλλωστε συνολικά, πρόθεση των σχεδιαστών της Skoda ήταν να είναι μια διακριτική σπορ μπερλίνα, κάτι που μαρτυρά και η μικρή σε μέγεθος πίσω αεροτομή, αλλά και οι εντυπωσιακοί, πλην όμως εντός των… ορίων, προφυλακτήρες εμπρός και πίσω.

Το εσωτερικό είναι ακριβώς αυτό που ζητά ένας αγοραστής αυτής της κατηγορίας. Πλήρως εργονομικό και καλοφτιαγμένο, με συναρμογή για… σεμινάριο. Άλλωστε όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο με περισσότερα από 21.000 χιλιόμετρα, δημοσιογραφικά, πολλά εκ των οποίων σε πίστα και σίγουρα σχεδόν όλα στο… όριο, και δεν ακούς τον παραμικρό θόρυβο στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι ξεκάθαρα πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στο φινίρισμα του αυτοκινήτου.

Η αφθονία χώρων είναι χαρακτηριστικό της Octavia κι αυτό δεν αλλάζει ούτε στην έκδοση RS. Επί της ουσίας η αλλαγή έχει να κάνει με τα σπορ μονοκόμματα εμπρός καθίσματα, που προσφέρουν εξαιρετική στήριξη του σώματος του οδηγού και του συνοδηγού. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αναρίθμητοι, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως έχει δοθεί τόση σημασία στη λεπτομέρεια, ώστε ακόμα και το εσωτερικό των θηκών στις θύρες είναι επενδεδυμένο με μαλακό ύφασμα, ώστε να μην χτυπούν στο πλαστικό τα διάφορα αντικείμενα.

Το πορτ μπαγκάζ είναι… χαώδες, ενώ στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν δίχως την παραμικρή παραχώρηση ακόμα και τρις μεγαλόσωμοι ενήλικες.

Εν κατακλείδι, η Skoda Octavia RS με τον δίλιτρο ντίζελ κινητήρα είναι η επιτομή του σπορ οικογενειακού μοντέλου. Με όχι ιδιαίτερα πολλά χρήματα για όσα προσφέρει, αποκτά κανείς ένα αυτοκίνητο τόσο ξεχωριστό όσο και… καθημερινό. Ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς και που σίγουρα δεν θα κάνει την οικογένεια να… αμφιβάλλει σχετικά με το ορθόν της επιλογής απόκτησής του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.968 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 184 hp/3.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 380 Nm/1.800 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 590 lt

Επιτάχυνση (0-100): 7,9’’

Τελική ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 129 γρ/χλμ

Τιμή: 36.980 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος