Οδηγούμε: Skoda Kodiaq 2,0 TDi DSG 4X2 (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on June 10, 2018, 9:40 pm
25 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Με το Kodiakη Skoda έκανε την υπέρβαση. Μπήκε δυναμικά σε λημέρια που ήταν… ξένα για την τσέχικη φίρμα, μιας και για πρώτη φορά στην ιστορία της κατασκεύασε ένα SUV τόσο μεγάλο σε διαστάσεις αλλά και τόσο πολυτελές. Γνήσιος γόνος του Volkswagen Group, το Kodiaq «παρουσιάστηκε» ως… σκέψη στις 23 Δεκεμβρίου του 2015. Στο Σαλόνι της Γενεύης το 2016 το είδαμε για πρώτη φορά ως «Vision S», όμως η πρώτη δημόσια εμφάνισή του έγινε στο περυσινό Σαλόνι του Παρισιού. Με τα πρώτα Kodiaq να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους τον Φεβρουάριο του 2017!

Πριν από μερικούς μήνες οδηγήσαμε την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους. Τώρα ήρθε η ώρα του ντίζελ. Με ίδια απόδοση, αλλά με σαφώς περισσότερα κυβικά, ο δίλιτρος TDi ξεχωρίζει χάρη στη… μεγαλοπρεπή ροπή των 340 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη από μόλις τις 1.650 σ.α.λ. και κάνει εύκολη τη ζωή του οδηγού. Σε συνεργασία, μάλιστα με το «επτάρι» κιβώτιο DSG, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο εύκολα, καθώς η οδήγηση του Kodiaq ακόμα και στους στενούς δρόμους της πόλης ή στο «σταμάτα-ξεκίνα» των κεντρικών αρτηριών, απλουστεύεται.

Σχεδιαστικά το Kodiaq ακολουθεί τις γραμμές που έχει υιοιθετήσει συνολικά η Skoda τα τελευταία χρόνια. Αρκετές ακμές, τόσο στα φωτιστικά σώματα όσο και στο σασί, ιδιαίτερη σχεδίαση του εμπρός τμήματος με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις γρύλιες να παραπέμπει αμέσως σε Skoda και φυσικά όλα όσα θα ήθελε κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ιδιαίτερης αισθητικής τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, ακριβώς κάτω από τα οποία συναντούμε τους προβολείς ομίχλης. Όπως και τα πίσω, τα οποία εκ πρώτης όψεως φαντάζουν μάλλον μικρά σε μέγεθος, αναλογικά με το σχήμα του Kodiaq. Όμως έχουν τον δικό τους χαρακτήρα και σίγουρα αρέσουν μιας και είναι αρκετά διακριτικά.

Το εσωτερικό είναι απλά… αρχοντικό! Ποιότητα κατασκευής από άλλον πλανήτη, ξεκάθαρα επηρεασμένη από τα «αδέλφια» του μέσα στο Group. Ταμπλό εργονομικά τέλειο, καλοφτιαγμένο, με μαλακά πλαστικά, με λακαριστό πλαστικό να το διατρέχει απ’ άκρη σ’ άκρη, με συναρμογή απλά εκπληκτική. Χαίρεσαι να κάθεσαι στα αναπαυτικά καθίσματα και να κοιτάς τον κόσμο από ψηλά, μιας και το Kodiaq έχει κι αυτή την ικανότητα, δηλαδή να σε κάνει να αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε άρμα μάχης!

Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, το πορτ μπαγκάζ με τα 650 λίτρα του χωράει ακόμα και… ποδήλατα, ενώ στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν άνετα τρεις ενήλικες ανεξαρτήτου σωματοδομής. Και φυσικά στην επταθέσια έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής μας, υπάρχουν και δύο επιπλέον καθίσματα που αναδιπλώνονται στον χώρο αποσκευών, στα οποία μπορούν να καθίσουν είτε παιδιά, είτε κάπως πιο μικρόσωμοι επιβάτες. Μια χαρά!

Πάμε και στα του… δρόμου! Όπως προαναφέραμε, το Kodiaq της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων. Ένα μοτέρ που δεν μας είναι άγνωστο, καθώς το έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα του Group. Πολιτισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών, χαμηλή κατανάλωση και εκπληκτική ροπή που φτάνει τα 340Nm και μάλιστα από τις 1.650 σ.α.λ.

Φυσικά, κομβικής σημασίας στο να γίνει πιο εύκολη η κίνηση στην πόλη, είναι η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων DSG, δηλαδή διπλού συμπλέκτη. Μάλιστα μπορεί κανείς να επιλέξει και λειτουργία Sport για αλλαγές σε πιο υψηλές στροφές, ενώ πατώντας το αντίστοιχο μπουτόν δίπλα από τον επιλογές του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου, μπορεί να επιλέξει και πρόγραμμα χαρτογράφησης του κινητήρα.

Το Kodiaq της δοκιμής μας ήταν δικίνητο, όμως η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης τύπου Haldex. Παρότι η κίνηση μεταφερόταν μόνο στους εμπρός τροχούς, ακόμα και φαινομενικά δύσκολα εμπόδια ξεπερνούνταν εύκολα, χάρη και στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Συμπερασματικά το δίλιτρο Kodiaq είναι ίσως η καλύτερη επιλογή στην κατηγορία, μιας και με ένα ποσό κάτω από 28.000 ευρώ αγοράζει κανείς ένα αυτοκίνητο που προσφέρει τα πάντα και «φλερτάρει» ξεκάθαρα με την Premium Κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.968 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 150 hp/3.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 340 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 560 lt

Ρεζερβουάρ: 60 lt

Επιτάχυνση (0-100): 10,5’’

Τελική ταχύτητα: 198 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (μικτή) 7,5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 131 γρ/χλμ

Τιμή: 27.700 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος