Οδηγούμε: Skoda Kodiaq 1,4 TSi DSG 4X4 (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 21, 2017, 5:15 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Kodiak. Η μεγαλύτερη καφέ αρκούδα που μπορεί κανείς να συναντήσει στη γη. Γνωστή και ως «καφέ αρκούδα της Αλάσκας». Μια αρκούδα, η οποία ζει κυρίως στο Αρχιπέλαγος Kodiak στην Αλάσκα και μαζί με την πολική αρκούδα θεωρούνται τα πλέον μεγαλόσωμα του είδους τους.

Kodiaq. Το μεγαλύτερο SUV που δημιούργησε ποτέ η Skoda. Φαίνεται πως η τσέχικη φίρμα έχει μια… αγάπη στον πάγο, μιας και μετά το Yeti, το πρώτο SUV που βγήκε από τις γραμμές παραγωγής της πριν από σχεδόν εννέα χρόνια, είναι το δεύτερο μέλος της Skoda στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Γνήσιος γόνος του Volkswagen Group, το Kodiaq «παρουσιάστηκε» ως… σκέψη στις 23 Δεκεμβρίου του 2015. Στο Σαλόνι της Γενεύης το 2016 το είδαμε για πρώτη φορά ως «Vision S», όμως η πρώτη δημόσια εμφάνισή του έγινε στο περυσινό Σαλόνι του Παρισιού. Με τα πρώτα Kodiaq να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους τον Φεβρουάριο του 2017!

Η… παράδοση του «δικού μας» Kodiaq έγινε μια βροχερή Τετάρτη με τον πλέον επίσημο τρόπο, μιας και μας περίμενε στην είσοδο της Kosmocar επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Είχε προηγηθεί η καταλυτική παρέμβαση της Βίκυς Καραδήμου, η οποία φρόντισε ώστε ο υπογράφων να αποφύγει τη νεροποντή. Κι όλα τούτα υπό το άγρυπνο βλέμμα του διευθυντή επικοινωνίας της εταιρίας, Νικόλα Μαρτίνου, ο οποίος παραμονές των εγκαινίων της «Αυτοκίνησης 2017» μας υποδέχθηκε στο νέο «σπίτι» του για να του ευχηθούμε τα δέοντα. Δίδυμο που υπόσχεται πολλά και πράττει ακόμα περισσότερα, λοιπόν!

Πάμε στο προκείμενο, όμως. Skoda Kodiaq. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB του Group, μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη με τα Volkwsagen Tiguan και Seat Ateca. Όμως, κατά πάγια τακτική τους, οι τσέχοι έκαναν και πάλι την υπέρβαση. Δημιούργησαν το πιο μεγάλο από τα «αδέλφια», μιας και το Kodiaq είναι μακράν το πιο ογκώδες με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,79 μέτρα και το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 4,7 μέτρα. Ακριβώς αυτές οι αυξημένες διαστάσεις του Kodiaq μέσα κι έξω, επέτρεψαν στον σχεδιαστή του, Jozef Kaban και τους συνεργάτες του να εμπνευστούν και να υλοποιήσουν ακόμα και επταθέσια διάταξη καθισμάτων. Και μάλιστα με τον χώρο αποσκευών να παραμένει παραπάνω από ικανοποιητικός και σε αυτή την περίπτωση. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα SUV αυτής της κατηγορίας;

Σχεδιαστικά το Kodiaq ακολουθεί τις γραμμές που έχει υιοιθετήσει συνολικά η Skoda τα τελευταία χρόνια. Αρκετές ακμές, τόσο στα φωτιστικά σώματα όσο και στο σασί, ιδιαίτερη σχεδίαση του εμπρός τμήματος με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις γρύλιες να παραπέμπει αμέσως σε Skoda και φυσικά όλα όσα θα ήθελε κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ιδιαίτερης αισθητικής τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, ακριβώς κάτω από τα οποία συναντούμε τους προβολείς ομίχλης. Όπως και τα πίσω, τα οποία εκ πρώτης όψεως φαντάζουν μάλλον μικρά σε μέγεθος, αναλογικά με το σχήμα του Kodiaq. Όμως έχουν τον δικό τους χαρακτήρα και σίγουρα αρέσουν μιας και είναι αρκετά διακριτικά.

Παραπάνω αναφερθήκαμε στην πλατφόρμα MQB και τα «αδέλφια» του Kodiaq. Έλα, όμως, που βλέποντάς του απ’ έξω αντιλαμβάνεσαι αμέσως πως πιο πολύ προς Q5 και Touareg. Άλλωστε από το Audi είναι 7 cm πιο μακρύ, ενώ σε σχέση με το Volkswagen, υπολείπεται μόλις 9 cm. Με λίγα λόγια, για ακόμα μία φορά η Skoda δημιούργησε ένα μοντέλο, με το οποίο αγοράζεις «περισσότερο αυτοκίνητο» από τον ανταγωνισμό, έστω και τον ενδοοικογενειακό!

Το εσωτερικό είναι απλά… αρχοντικό! Ποιότητα κατασκευής από άλλον πλανήτη, ξεκάθαρα επηρεασμένη από τα «αδέλφια» του μέσα στο Group. Ταμπλό εργονομικά τέλειο, καλοφτιαγμένο, με μαλακά πλαστικά, με λακαριστό πλαστικό να το διατρέχει απ’ άκρη σ’ άκρη, με συναρμογή απλά εκπληκτική. Χαίρεσαι να κάθεσαι στα αναπαυτικά καθίσματα και να κοιτάς τον κόσμο από ψηλά, μιας και το Kodiaq έχει κι αυτή την ικανότητα, δηλαδή να σε κάνει να αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε άρμα μάχης!

Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, το πορτ μπαγκάζ με τα 650 λίτρα του χωράει ακόμα και… ποδήλατα, ενώ στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν άνετα τρεις ενήλικες ανεξαρτήτου σωματοδομής. Και φυσικά στην επταθέσια έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής μας, υπάρχουν και δύο επιπλέον καθίσματα που αναδιπλώνονται στον χώρο αποσκευών, στα οποία μπορούν να καθίσουν είτε παιδιά, είτε κάπως πιο μικρόσωμοι επιβάτες. Μια χαρά!

Πάμε και στα του… δρόμου! Το Kodiaq της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον μικρότερο από πλευράς κυβισμού διαθέσιμο κινητήρα, αυτό των 1,4 λίτρων τεχνολογίας TSi που αποδίδει 150 ίππους. Υπάρχει και «βασική» έκδοση, με 125 ίππους, όμως αυτή που δοκιμάσαμε είναι με διαφορά η εμπορικά πιο ενδιαφέρουσα σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους βενζινοκινητήρες. Το μοτέρ δεν μας είναι άγνωστο. Τουναντίον, το έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα του Group, επομένως δεν περιμέναμε κάτι καινούριο. Πολιτισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών, χαμηλή κατανάλωση που κατά τη διάρκεια ης εβδομαδιαίας… συναναστροφής μας με το Kodiaq δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, είναι λογικό να «κρεμάει» κάπως στις ψηλές στροφές. Άλλωστε να μη λησμονούμε πως πρόκειται για κινητήρα υπερτροφοδοτούμενο, μικρής χωρητικότητας,ο οποίος συν τοις άλλοις καλείται να τα βγάλει πέρα με τα σχεδόν 1.600 κιλά του (άδειου) Kodiaq. Και τα καταφέρνει περίφημα.

Φυσικά, κομβικής σημασίας στο να γίνει πιο εύκολη η κίνηση στην πόλη, είναι η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων DSG, δηλαδή διπλού συμπλέκτη. Μάλιστα μπορεί κανείς να επιλέξει και λειτουργία Sport για αλλαγές σε πιο υψηλές στροφές, ενώ πατώντας το αντίστοιχο μπουτόν δίπλα από τον επιλογές του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου, μπορεί να επιλέξει και πρόγραμμα χαρτογράφησης του κινητήρα.

Ως γνήσιο SUV που σέβεται τον εαυτό του, εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (19 cm), το Kodiaq εφοδιάζεται και με σύστημα τετρακίνησης τύπου Haldex. Έτσι ακόμα και τα φαινομενικά πιο ανυπέρβλητα εμπόδια, γίνονται… βούτυρο στο ψωμί του τσεχικού μοντέλου! Άλλωστε και η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να αποσβένει όλες τις ανωμαλίες εντός ή εκτός ασφάλτου.

Συμπερασματικά το Kodiaq είναι ένα απόλυτα «value for money» αυτοκίνητο, μιας και με τα χρήματα που καλείται να επενδύσει για την αγορά του κάποιος, αποκτά ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, με τεράστιες ικανότητες κίνησης εντός κι εκτός δρόμου και εξοπλισμό που σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας μπορεί κανείς να τον δει μόνο στη λίστα με τα… προαιρετικά!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.395 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 150 hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 650 lt

Ρεζερβουάρ: 60 lt

Επιτάχυνση (0-100): 9,9’’

Τελική ταχύτητα: 194 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (μικτή) 7,1 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 161 γρ/χλμ

Τιμή: 35.900 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος