Οδηγούμε: Seat Leon Cupra 300 (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on March 26, 2018, 8:07 am
43 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

«Λίγο πριν την… αυτονόμηση». Κάπως έτσι θα μπορούσε να τιτλοφορείται τούτο το κείμενο, μιας και αφορά ένα μοντέλο που προς το παρόν κυκλοφορεί με το όνομα Seat Leon Cupra. Γιατί… προς το παρόν; Πολύ απλά διότι πρόσφατα η Seat, δηλαδή το Volkswagen Group, αποφάσισε να «αυτονομήσει» τα γρήγορα μοντέλα της, δημιουργώντας μια ξεχωριστή μάρκα ή αν θέλετε μια «μάρκα μέσα στη μάρκα». Το όνομα αυτής, Cupra και υπό το έμβλημά της θα κυκλοφορούν όλα τα απόλυτα σπορ μοντέλα της Seat στο μέλλον, αρχής γενομένης από το Ateca.

Όταν μιλάμε για Cupra, αναφερόμαστε στα αρχικά των λέξεων «Cup Racing», με τα οποία πριν από σχεδόν 20 χρόνια η Seat θέλησε να δώσει έναν ιδιαίτερο τόνο στις κορυφαίες από πλευράς απόδοσης εκδόσεις των μοντέλων της και δη του Leon.

Seat Leon Cupra, λοιπόν. Για την ακρίβεια, Seat Leon Cupra 300, μιας και η απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου δίλιτρου κινητήρα έφτασε τους 300 ίππους. Δεν είναι το ισχυρότερο Cupra παραγωγής, μιας και στο Leon δεύτερης γενιάς υπήρξε η έκδοση Cupra 310 Limited Edition που παρήχθη τη διετία 2008-2009 σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων. Όμως είναι το πιο δυνατό Cupra μαζικής παραγωγής, καθώς δεν πρόκειται για κάποια περιορισμένη έκδοση.

Η αλήθεια είναι πως οι Ισπανοί δημιούργησαν ένα «λιοντάρι» που μπορεί στον δρόμο να βρυγχάται, όμως από πλευράς εμφάνισης κάθε άλλο παρά προκλητικό είναι. Ειδικά κοιτάζοντάς το από το πλάι, θα πρέπει να επικεντρωθείς στις εντυπωσιακές και πανέμορφες ζάντες ελαφρού κράματος 19’’ και στις κατακόκκινες δαγκάνες των δισκόφρενων, προκειμένου να εντοπίσεις διαφορές.

Ειδικά το μπλε μεταλλικό χρώμα του Cupra της δοκιμής μας ήταν υπέρ το δέον σοβαρό, καταφέρνοντας να επιτύχει μια αξιοπρόσεκτη ισορροπία, μιας και δεν «προκαλούσε» -όπως θα έκανε π.χ. ένα κόκκινο της φωτιάς- αποδεικνύοντας παράλληλα πως ένα Cupra δεν απευθύνεται μόνον στους… τρελαμένους με την ταχύτητα, αλλά και σε αυτούς που επιθυμούν διακριτικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις τους, έχοντας παράλληλα αφθονία δύναμης στη διάθεσή τους.

Εμπρός οι αλλαγές εντοπίζονται στον σπορ προφυλακτήρα με τις ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα και στην κυψελωτή μάσκα, η οποία φιλοξενεί το λογότυπο «Cupra 300». Παράλληλα, τα φώτα ημέρας led τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του «καυτού» ισπανικού hatchback.

Στο πίσω μέρος συναντούμε επίσης έναν «φρέσκο» και πολύ σπορ προφυλακτήρα, με ένα μεγάλο μαύρο τμήμα στη βάση του, τον ενσωματωμένο αεροδυναμικό διαχύτη και φυσικά τη διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής των καυσαερίων. Εκ των ων ουκ άνευ η παρουσία ακόμα ενός σήματος «Cupra 300».

Ναι, υπάρχει κι ακόμα ένα highlight, αλλά πρέπει να κοιτάξεις το Cupra 300 από… πάνω! Αναφερόμαστε στην εντυπωσιακή ανοιγόμενη ηλιοροφή, η οποία «καταλαμβάνει» τη μισή επιφάνεια του ουρανού του αυτοκινήτου και με το άνοιγμά της, το καλοκαίρι πλημμυρίζει το εσωτερικό του ισπανικού μικρομεσαίου.

Το εσωτερικό είναι μεταλαμπαδευμένο από προ ολίγων μηνών ανανεωμένο Leon, έχοντας υποστεί τις απαραίτητες… περιποιήσεις των ανθρώπων της Seat, ως προς το πιο σπορτίφ του. Εμπρός κι αριστερά από τον επιλογέα του εξατάχυτου κιβωτίου συναντούμε το μπουτόν ενεργοποίησης του κινητήρα, ενώ τα διακριτικά «Cupra» υπάρχουν και στον πίνακα οργάνων αλλά και στο flat bottomed τιμόνι. «Πινελιές» αλουμινίου συναντούμε στο τιμόνι, στον λεβιέ και φυσικά στα πεντάλ.

Όλο το εσωτερικό είναι επενδεδυμένο με αλκαντάρα. Όχι μόνο τα σπορ καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη, αλλά και τα εσωτερικά των τεσσάρων θυρών. Προαιρετικά μπορεί κανείς να εξοπλίσει το Cupra του με μπάκετ καθίσματα με ενσωματωμένο προσκέφαλο. Η θέση οδήγησης, όπως και να έχει, είναι χαμηλή και συμβάλλει στο να δημιουργείται στον οδηγό μια κουπέ αίσθηση που τόσο πολύ ταιριάζει στο Leon Cupra 300.

Οι χώροι είναι άφθονοι για πέντε ενήλικες, μιας και δεν έχουν διαφοροποιηθεί από των συμβατικών Leon. Το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων είναι επαρκές για τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ το κιτ επισκευής ελαστικού είναι εκεί για τις δύσκολες στιγμές. Εκτός κι αν πέσεις σε λακκούβα και σκίσεις τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Εκε η… οδική βοήθεια είναι μονόδρομος!

Φυσικά όλη αυτή η προσεγμένη εμφάνιση δεν θα αναδεικνυόταν εάν δεν υπήρχε η… καρδιά του λιονταριού! Ο λόγος για τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των δύο λίτρων, ο οποίος αποδίδει 300 ίππους και 380 Nm ροπής. Η δύναμη είναι άφθονη σε όλο το φάσμα των στροφών. Η… μαγεία του συγκεκριμένου μοτέρ, όμως, είναι πως ενώ μπορείς να κινείσαι χαλαρά μέσα στην πόλη με… ανθρώπινες ταχύτητες και να διατηρείς την κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, αρκεί ένα πάτημα του γκαζιού για να… ξυπνήσει το θηρίο!

Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 6’’, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 250 χιλιόμετρα. Εξίσου εντυπωσιακές είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει. Άλλωστε το Seat Leon Cupra 300 είναι ένα από τα γρηγορότερα μοντέλα της κατηγορίας των προσθιοκίνητων σπορ hatchback. Πολύ καλό σε αίσθηση το «εξάρι» μηχανικό κιβώτιο, εκπληκτικά σε απόδοση τα δισκόφρενα.

Πολλή δουλειά έκαναν οι μηχανικοί της Seat και στον τομέα της ανάρτησης. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ προσφέρουν στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής επιπέδου άνεσης. Έτσι όσο άνετα κάνει κάποιος ένα πολύωρο ταξίδι έχοντας τη ρύθμιση στο «Normal», τόσο αγωνιστικά μπορεί να κινηθεί επιλέγοντας τη λειτουργία «Sport» και ακόμα πιο οριακά την «Cupra». Τα εν λόγω προγράμματα επιδρούν παράλληλα στο τιμόνι αλλά και στην απόκριση του γκαζιού. Παράλληλα, προσφέρεται στον οδηγό η δυνατότητα επιλογής του προγράμματος «Individual», όπου ο καθένας διαλέγει τις επιμέρους ρυθμίσεις της αρεσκείας του.

Οι μηχανικοί της Seat επέλεξαν τη λύση του ηλκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού VAG, προκειμένου να εξασφαλίσουν την δίχως προβλήματα μεταφορά της ισχύος στον δρόμο. Και θα πρέπει να αγγίξει κανείς το όριο της πρόσφυσης για να καταλάβει πως το Leon Cupra 300 δεν είναι τετρακίνητο, αλλά η ισχύς του εξαιρετικού μοτέρ μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρόσθιους τροχούς. Συν τοις άλλοις υπάρχουν στη διάθεση του οδηγού όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα, ώστε να κάνουν τη ζωή του πιο εύκολη και να τον βγάλουν aπό τη δύσκολη θέση εάν κι εφόσον βρεθεί ποτέ σ’ αυτήν.

Ως εκ τούτου ο Leon Cupra 300 έχει προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, δίχως περιττά σπιναρίσματα των τροχών, και με μία… εμμονή στο να ακολουθεί ητ γραμμή που του ορίζει ο οδηγός. Ακόμα και κοντά στο όριο δεν θα τρομάξει τον οδηγό, κι αυτό τονίζει ακόμα πιο πολύ τον χαρακτήρα του.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.984 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 300 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 380 Nm/1.800 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 380 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 5,7’’

Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή) 10 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 158 γρ.

Τιμή: Από 30.445 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος