Οδηγούμε: Seat Leon 1,6 TDI (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on October 30, 2017, 7:22 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Αν το Ibiza είναι το αυτοκίνητο, με το οποίο η Seat επανασυστήθηκε στο αγοραστικό κοινό, έχοντας βγει από την «ομπρέλα» της Fiat και πολύ πριν γίνει μέλος του Volkswagen Group, το Leon είναι το μοντέλο, με το οποίο η ισπανική φίρμα καθιερώθηκε για τα καλά στη συνείδηση του κόσμου με το σπορ DNA της. Άλλωστε στο Group ποτέ δεν έκρυψαν πως η Seat αποτελούσε το πιο «αθλητικό» παρακλάδι τους, ειδικά τα πρώτα χρόνια με τα Ibiza και Cordoba WRC και πριν εμφανιστούν στο αγωνιστικό στερέωμα τα Skoda Fabia R5 και Volkswagen Polo R.

Το Leon, λοιπόν, ήταν το μοντέλο με το οποίο η Seat έκανε τη μεγάλη «ανατροπή» στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων. Από την πρώτη γενιά του, άλλωστε, το Leon έτυχε θερμότατης υποδοχής από το αγοραστικό κοινό, μιας και προσέφερε μια τεράστια γκάμα εκδόσεων τόσο ως προς τον εξοπλισμό, όσο και ως προς τους διαθέσιμους κινητήρες. Με τις εκδόσεις FR και Cupra να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, με ιπποδυνάμεις που έφταναν τους 225 (εργοστασιακούς) ίππους και τη δυνατότητα επιλογής ακόμα και τετρακίνητης έκδοσης.

Η πρώτη γενιά του Leon έμεινε στην παραγωγή από το 1998 έως και το 2005, ενώ ακολούθησε η δεύτερη γενιά, η παραγωγή της οποίας ολοκληρώθηκε το 2012. Για να έρθει το τρίτης γενιάς Leon το 2012, ένα μοντέλο που βρίσκεται ακόμα ανάμεσά μας και μάλιστα πλέον μερικώς ανανεωμένο σχεδιαστικά, μιας και υπέστη ένα ελαφρύ face lift. Πολύ ελαφρύ, μιας και οι διαφοροποιήσεις είναι ελάχιστες συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτές οι αλλαγές εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, με τον μπροστινό να έχει πλέον μια εγκάρσια ακμή που του δίνει μεγαλύτερο οπτικό πλάτος, καθώς και κατά 4 cm πιο φαρδιά γρίλια στη μάσκα.  Και φυσικά οι προβολείς LED νέας σχεδίασης, οι οποίοι συμβάλλουν στη γενικότερη οπτική αναβάθμιση του ισπανικού μοντέλου.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το εσωτερικό, οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες και έχουν να κάνουν κυρίως με την αναβάθμιση του εξοπλισμού άνεσης που είναι πλέον διαθέσιμος από την «βασική» έκδοση. Επί παραδείγματι, η έκδοση Style της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με σύστημα Easy Connect με οθόνη αφής 5’’, μέσω της οποίας γίνεται ο έλεγχος τόσο του ηχοσυστήματος όσο και πολλών άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου που έχουν να κάνουν κατά βάση με την άνεση των επιβατών. Φυσικά υπάρχει και η επιλογή του Media System Plus, το οποίο έχει οθόνη 8’’ και εκτός δέχεται ακόμα και φωνητικές εντολές από τον οδηγό, ενώ μπορεί να υποστηρίξει την λειτουργία MirrorLink του smartphone σας.

Όταν μιλάμε για Leon, στο μυαλό μας έρχεται η λέξη «χώροι». Για την ακρίβεια «κορυφαίοι χώροι», μιας και το Leon είναι ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας του –για να μην πούμε το μοναδικό- στο οποίο ακόμα και… δίμετροι επιβάτες θα βολευτούν στο πίσω κάθισμα, δίχως παραχωρήσεις για τα κεφάλια και τα γόνατά τους! Η εργονομία είναι πολύ καλή, όπως και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό, ενώ σαφώς βελτιωμένο είναι και το φινίρισμα, ακολουθώντας τη γενικά «ανοδική» πορεία της Seat τα τελευταία χρόνια.

Το Leon είναι φτιαγμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB, την οποία μοιράζεται με τα Audi A3, Volkswagen Golf και Skoda Octavia. Μάλιστα πάνω στην ίδια πλατφόρμα έχει «χτιστεί» και το Ateca, το οποίο θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει και ως «την SUV εκδοχή του Leon». Ως εκ τούτου η πολύ καλή οδική συμπεριφορά ήταν λογική κι αναμενόμενη, μιας και η ανάρτηση έχει τέτοια γεωμετρία ώστε και σπορτίφ οδική συμπεριφορά να χαρίζει στο οικογενειακό μοντέλο, αλλά και να προσφέρει άνετα και αθόρυβα ταξίδια με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Leon της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον πλέον ενδιαφέροντα ντίζελ της γκάμας. Με χωρητικότητα 1,6 λίτρων, ο γερμανικός TDI αποδίδει 115 ίππους από τις 3.250 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ., με τη ροπή των 250 Nm να είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Ελαστικός σε λειτουργία, θα πρέπει να πιεστεί αρκετά για να κάνει θόρυβο, μιας και σε ταχύτητες έως τα 140 χιλιόμετρα είναι αρκετά… διακριτικός! Η ισχύς του είναι αυξημένη κατά 5 ίππους σε σχέση με την προηγούμενη έκδοσή του, τιμή ικανή να σε κάνει να αισθάνεσαι πως είναι πολύ πιο δυνατό το μοτέρ πλέον.

Παρά τα σχεδόν 1.300 κιλά του βάρους του αμαξώματος, το μοτέρ επιταχύνει το Leon 1,6 TDI από στάση μέχρι τα 100 χιλιόμετρα σε 9,7’’, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα. Χάρη στην πολιτισμένη λειτουργία του και τη δύναμη σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, προσφέρει και πολύ καλές επιταχύνσεις εν κινήσει στο Leon, το οποίο για ακόμα μία φορά αποδεικνύει δεν είναι τυχαία μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία του!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 115 hp/3.250 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 421 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 9,8’’

Τελική ταχύτητα: 197 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 105 γρ.

Τιμή: 17.150 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος