Οδηγούμε: Seat Ibiza MY2017 (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on August 21, 2017, 3:27 pm
18 secs

 

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Πάνω του στηρίχτηκε η επιτυχημένη προσπάθεια ανάκαμψης της Seat, σε μια εποχή που τα πράγματα δεν πήγαιναν καθόλου καλά για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία. Αισίως έφτασε στην Πέμπτη γενιά του και φιλοδοξεί να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του. Ο λόγος για το νέο Seat Ibiza, το οποίο παρουσιάστηκε στον ελληνικό ειδικό Τύπο και ήδη κάνει τα πρώτα του… χιλιόμετρα στους δρόμους της χώρας μας.

Η πρώτη του δημόσια εμφάνιση έγινε στο φετινό Σαλόνι της Γενεύης και ομολογουμένως τράβηξε τα βλέμματα. Ενσωματώνοντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, το νέο Ibiza συνδυάζει την τελευταία τεχνολογία Seat με μια ξεχωριστή εμφάνιση. Ο στόχος του, ξεκάθαρος: να προσφέρει στιγμές οδηγικής συγκίνησης και άπλετης ευχαρίστησης στους επιβάτες του και δη σε αυτόν που κρατά το τιμόνι.

Οι έντονες ακμές εξωτερικά, ίδιον όλων των σύγχρονων Seat, απαντώνται και στο νέο Ibiza, το οποίο διατηρεί ορισμένα από τα πολύ καλά στοιχεία του πρόσφατου παρελθόντος του, βελτιώνοντας σημαντικά όλα εκείνα στα οποία υπήρχε περιθώριο να γίνουν καλύτερα. Με το μεταξόνιο να είναι σχεδόν 10 εκατοστά μεγαλύτερο, οι προσφερόμενοι χώροι είναι αυξημένοι, μολονότι το συνολικό μήκος είναι μόλις 2 εκατοστά μεγαλύτερο! Αυξημένο κατά σχεδόν 8 εκατοστά είναι και το πλάτος, με το ύψος επίσης να επηρεάζεται… θετικά, μιας και το νέο Seat Ibiza είναι περίπου 3 εκατοστά πιο ψηλό σε σχέση με αυτό της τέταρτης γενιάς.

Τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα έχει χρησιμοποιηθεί τεχνολογία led, ενώ σχεδιαστικές πινελιές όπως οι ανάγλυφες γραμμές στο πλάι, η διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και οι ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις από 15 έως 18 ίντσες, τονίζουν τον σπορτίφ και άκρως νεανικό χαρακτήρα του ισπανικού μοντέλου.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό, με το ταμπλό να ενσωματώνει την οθόνη αφής των 8 ιντσών, την ώρα που ο φωτισμός προσφέρει τη δυνατότητα εξατομίκευσης, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών. Πολλές και άκρως πρακτικές είναι οι θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορεί κανείς να βρει από ηχοσύστημα Beat Audio 300 Watt, μέχρι σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού και ενισχυτή σήματος GSM. Το  πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Κατά τη διάρκεια της επί αθηναϊκού εδάφους πανελλαδικής παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη «βασική» έκδοση από πλευράς κινητήρα, ήτοι αυτή με τον χιλιάρη TSI των 95 ίππων. Εξαιρετικός σε απόδοση στο μεσαίο και μεγάλο φάσμα των στροφών, κινεί σβέλτα το βάρους 1.091 κιλών αμάξωμα, με τις ρεπρίζ να είναι εντυπωσιακές τηρουμένων των αναλογιών.

Εκτός από το εν λόγω μηχανικό σύνολο, άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι και το χιλιάρι με τους 115 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα βρίσκεται ανάμεσά μας ο 1,5 TSI των 150 ίππων που θα προσφέρει επιτάχυνση από στάση σε 7,7’’ και τελική ταχύτητα της τάξης των 215 χλμ. Διαθέσιμο κατόπιν επιλογής του οδηγού είναι και το επτάρι DSG. Σε ό, τι αφορά στους ντίζελ, η γκάμα περιλαμβάνει τον 1,6 TDI με αποδόσεις 80, 90 και 115 ίππους. Μάλιστα η καινούργια πλαρφόρμα MQB A0 επιτρέπει στο Ibiza την δημιουργία έκδοσης με CNG (φυσικό αέριο) που τροφοδοτεί κινητήρας 1.0 TSI 90 ίππων.

Από πλευράς συστημάτων ασφάλειας και άνεσης στο νέο Seat Ibiza μπορεί να συναντήσει κανείς από το Front Assist, το Adaptive Cruise Control, το Traffic Jam Assist και το Hill Assist, έως και σύστημα ανίχνευσης κούρασης του οδηγού! Να σημειωθεί πως από τον Ιανουάριο του 2018 θα είναι διαθέσιμος και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος