Οδηγούμε: Seat Arona 1.0 TSi 115 hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 05, 2017, 8:30 pm
58 secs

Αποστολή στην Κατερίνη: Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Μπορεί κανείς να πάει μέσα σε μία ημέρα από την Αθήνα στην Καταλονία, εν συνεχεία στη Μαγιόρκα και να επιστρέψει το… απόγευμα στην Αθήνα; Όσο και να το… παλέψετε με απευθείας πτήσεις, ο χρόνος δεν αρκεί. Όχι, όμως, για τους ανθρώπους τη Seat, οι οποίοι κατόρθωαν να…φέρουν στην Ελλάδα την Katalonia και τον Arona. Πώς συνέβη αυτό; Χάρη σε μιαν εκπληκτική ιδέα του διευθυντή marketing της Τεχνοκάρ, Χάρη Δάνδουρα, την οποία υλοποίησε σε συνεργασία με την αεικίνητη υπεύθυνση επικοινωνίας της ετιαρίας, Βάσως Χαντζοπούλου, και του «μετρ» στις διοργανώσεις παρουσιάσων νέων αυτοκινήτων, Αντώνη Στιβαχτάρη της Promauto.

Πρωινή πτήση για το αεροδρόμιο «Μακεδόνια», λοιπόν, και παραλαβή του ολοκαίνουριου Seat Arona με τον κινητήρα των 999 κ.εκ. που αποδίδει 115 ίππους. Προορισμός μας αρχικά τα… Katalonia. Δηλαδή το χωριό Καταλώνια στην ημιορεινή Κατερίνη! Κι εν συνεχεία ο Aronas, ή Αρώνας επί το ελληνικότερο. Ένας μικρός οικισμός, μόλις τέσσερα χιλιόμετρα δίπλα απ’ τα Καταλώνια. ΚΙ όμως, δίπλα στα πόδια μας είχαμε τόσα χρόνια και την Καταλωνία, και τη Μαγιόρκα, και δεν τπο γνωρίζαμε! Α, λησμονήσαμε να αναφέρουμε πως το Arona πήρε τ’ όνομά του από το ομώνυμο μέρος στη Μαγιόρκα, το οποίο ο Χάρης Δάνδουρας δεσμεύτηκε πως θα επισκεφθούμε! Εν αναμονή, λοιπόν!

Πάμε, τώρα, στα του αυτοκινήτου. Seat Arona, λοιπόν. Το πρώτο «μικρό SUV» της ισπανικής φίρμας, το οποίο θα μπορούσε αγόγγυστα να χαρακτηριστεί ως «ένα υπερυψωμένο Ibiza». Μόνο που δεν είναιακριβώς έτσιτα πράγματα. Ναι μεν υπάρχουν κάποιες αισθητικές ομοιότητες με το Ibiza, λόγω και της εταιρικής ταυτότητας της Seat, όμως το Arona είναι πιο ψηλό (κατά 10 cm), πιο μακρύ (κατά 8 cm) και με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών από το ισπανικό super mini, καθώς φτάνει πλεων τα 400 λίτρα! Για να είμαστε ακριβείς, το Arona έχει μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ ακόμα και από το Leon των 390 λίτρων, πράγμα που μας κάνει να συμπεραίνουμε πως πιο πολύ αναμένεται να»χτυπήσει» εμπορικά το Leon παρά το Ibiza.

Με μειωμένο βάρος και αυξημένη ακαμψία, το Arona είναι το πρώτο Seat που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB A0 του Volkswagen Group. Η απόσταση του πατώματός του από το έδαφος είναι 19 cm, όπερ σημαίνει πως παρά την έλλειψη τετρακίνησης (δεν θα διατίθεται, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον), το Arona θα περάσει εύκολα ακόμα και από σημεία στα οποία άλλα SUV ή crossover ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν… δυσκολίες.

Σχεδιαστικά το Arona σίγουρα δεν θυμίζει κανένα άλλο παλαιότερο Seat. Για πρώτη φορά μοντέλο της μάρκας ποσφέρεται με δυνατότητα επιλογής διχρωμίας αμαξώματος, με τον ουρανό να μπορεί να βαφτεί μαύρος, ασημί ή πορτοκαλί. Συνολικά υπάρχουν διαθέσιμοι 64 χρωματισκοί συνδυασμοί, με το κόστος της διχρωμίας να είναι μόλις 400 ευρώ επιπλέον.

Το εσωτερικό έχει πάρα πολλέςομοιότητες με αυτό του Ibiza. Ωστόσο στις πιο ακριβές εκδόσεις η φάσα που διατρέχει το ταμπλό είναι είτε βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, είτε ακόμα και επενδεδυμένη με δέρμα! Διαθέσιμο είναι και το ηχοσύστημα της «beats» με τα οκτώ κανάλια ήχου, τα έξι ηχεία, το subwoofer και τον ενισχυτή που είναι τοποθετημένος κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Επίσης, το Arona από τον Ιούνιο του 2018 θα γίνει το πρώτο Seat, το οποίο θα διαθέτει την πλήρως ψηφιακή οθόνη Digital Combi των 10,2”. Οι χώροι είναι άφθονοι για τέσσερις ενήλικες ανεξάρτητα από τη σωματική διάπλασή τους, ενώ ένας πέμπτος θα μπορέσει να βολευτεί στο πίσω κάθισμα, αρκεί οι δύο εκατέρωθέν του να είναι κάπως πιο… μικρόσωμοι!

Όπως τα Leon, Ateca και Ibiza, έτσι και το Arona διατίθεται στις εκδόσεις Reference, Style, FR και Xcellence. Στην αρχική έκδοση Reference, το Arona είναι ένα απλό και έξυπνο compact crossover, προσιτό και άνετο και με εξοπλισμό που δίνει έμφαση στην ασφάλεια. Οι πλαϊνοί καθρέφτες, οι ράγες οροφής, η εμπρόσθια μάσκα και οι χειρολαβές θυρών είναι σε μαύρο χρώμα. Λειτουργική, πρακτική και άνετη, η βασική έκδοση Style περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου, φώτα ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινο χειρόφρενο και μοχλό ταχυτήτων καθώς και Bluetooth, ενώ το ταμπλό του διαθέτει διακοσμητικά σε γκρι χρώμα με χρωμιωμένες λεπτομέρειες.

Η έκδοση Xcellence δημιουργήθηκε για τον εκλεπτυσμένο πελάτη που αναζητά λειτουργικότητα, διαφορετικότητα και ευελιξία ενώ μπορεί να εξατομικευτεί με περισσότερα τεχνολογικά extras. Η έκδοση FR έχει πιο σπορ και δυναμική εμφάνιση και εξαιρετική συμπεριφορά που μπορεί να απολαύσει και ο πιο απαιτητικός οδηγός. Οι εκδόσεις Xcellence και FR έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα χρωμιωμένες ράγες οροφής και πλαίσια παραθύρων, διακοσμητικά προφυλακτήρα σε ασημί χρώμα, δίχρωμο αμάξωμα με οροφή σε μαύρο, γκρι και πορτοκαλί χρώμα, LED φώτα καμπίνας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα ανίχνευσης κούρασης και cruise control. Η αποκλειστική ταπετσαρία και οι ζάντες αλουμινίου 16” δίνουν ακόμα πιο κομψή εμφάνιση στην έκδοση Xcellence. Το ίδιο συμβαίνει και με τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών και την μπροστινή μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου. Στο εσωτερικό, οι λευκές διακοσμητικές λεπτομέρειες ξεχωρίζουν. Η έκδοση Xcellence διαθέτει επίσης σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί.

Η έκδοση FR διαθέτει δύο ρυθμίσεις ανάρτησης (normal και sport), SEAT Drive Profile, Normal, Sport, Eco και Individual, αποκλειστικές ζάντες, εμπρόσθια μάσκα και πίσω προφυλακτήρα, σπορ καθίσματα και μαύρο ταμπλό.Το Arona διαθέτει επίσης πλούσια λίστα προαιρετικού εξοπλισμού. Οι προαιρετικές επιλογές έχουν ομαδοποιηθεί σε μία σειρά από «πακέτα» ώστε και καταστεί ευκολότερη η προσωπική εξατομίκευση.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Seat Arona που οδηγήσαμε κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης, ήταν εφοδιασμένο με το μοτέρ των 999 κ.εκ., τεχνολογίας TSi πουαποδίδει 115 ίππους. Εξαιρετική επιλογή, μιας και καταφέρνει να συνδυάζει πολύ καλό τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, δίχως να στερείται δύναμης ψηλά. Παράλληλα είναι πολύ οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται λίγο παραπάνω από την εργοστασιακή τιμή των σχεδόν 5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, όμως υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής DSG στην έκδοση με τους 115 ίππους. Σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις βενζίνης, διαθέσιμοι είναι ακόμα δύο κινητήρες, ο «χιλιάρις» turbo με τους 95 ίππους και ο 1,5 TSi Evo με τους 150 ίππους. Η γκάμα των ντίζελ περιλαμβάνει τον 1,6 TDi με αποδόσεις είτε 95 είτε 115 ίππους και δυνατότητα συνδυασμού DSG κιβωτίου, ενώ σύντομα θα υπάρχει διαθέσιμη και μια εργοστασιακή έκδοση φυσικού αερίου, με τον κινητήρα 1.0 TGi των 90 ίππων.

Η ρύθμιση της ανάρτησης βοηθά ώστε να γίνονται άνετα ακόμα και τα πολύωρα ταξίδια, ενώ το αμάξωμαδεν παίρνει ενοχλητικές κλίσεις. Τουναντίον, ίσως να μην παρατηρούσαμε καθόλου τις κλίσεις εάν υπήρχαν διαθέσιμες χειρολαβές πάνω από τις θύρες. Όμως είναι από τα ελάχιστα «ψεγάδια» του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, το οποίο έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των B SUV που ως segment είναι και υπό δημιουργία επισήμως από τον ΣΕΑΑ.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές, το νέο Seat Arona στις εκδόσεις βενζίνης ξεκινά από τα 14.900 ευρώ (1.0 TSi με 95 ίππους), ενώ το ντίζελ κοστίζει 16.900 ευρώ.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 999 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 115hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή:200 Nm/2.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 9,8”

Τελική ταχύτητα: 182 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 400 lt

Ρεζερβουάρ: 40 lt

Κατανάλωση (μικτή): 4,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 113 γρ/χλμ

Τιμή: 16.500 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος