Οδηγούμε: Renault Megane 1.5 dCi (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on September 23, 2017, 2:54 pm

Γράφει ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Όταν το 1995 η Renault παρουσίαζε την πρώτη γενιά του Megane, ο στόχος ήταν ξεκάθαρος: να πρωταγωνιστήσει σε μία κατηγορία δύσκολη, εκεί όπου παραδοσιακά το Renault 19 είχε τους δικούς τους «φανατικούς», και συνάμα να δημιουργήσει νέα δεδομένα, προσελκύοντας ολοένα και πιο πολλούς νέους αγοραστές. Κι η αλήθεια είναι πως η γαλλική φίρμα τα κατάφερε περίφημα, μιας και το Megane έφερε νέον «αέρα» στην κατηγορία, τονώνοντας συνάμα τη δυναμική της Renault κι ανοίγοντάς της νέους δρόμους.

Πώς συνέβη αυτό; Με τον μοντέρνο και πρωτοποριακό σχεδιασμό του, αλλά και με τη δυνατότητα επιλογής τρίθυρου ή πεντάθυρου αμαξώματος. Με μια σημαντική διαφορά: οι σχεδιαστικές πινελιές ανάμεσα στα δύο αμαξώματα ήταν έντονες με το τρίθυρο να είναι πολύ πιο σπορτίφ από το –καθαρά οικογενειακού προσανατολισμού- πεντάθυρου. Ακολούθησαν εκδόσεις σεντάν, κουπέ-καμπριολέ και φυσικά δεκάδες χιλιάδες πωλήσεις και στη χώρα μας.

Η νέα γενιά του Renault Megane, λοιπόν, ήρθε και στην Ελλάδα, δύο δεκαετίες έπειτα από την πρώτη κυκλοφορία του μοντέλου στους ελληνικούς δρόμους το μακρινό 1996. Κι εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση FT Line, επιλέγοντας τόσο τον αυτοκινητόδρομο, όσο και πιο «σφιχτές» περιφερειακές διαδρομές, αλλά και μερικά κομμάτια εντός πόλης.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα απ’ την αρχή. Νέο Megane. Εντελώς νέο, δηλαδή, μιας και δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Βασισμένο στην πλατφόρμα που χρησιμοποιείται και για το Kadjar, έχει παντού στοιχεία που το κάνουν να εντυπωσιάζει. Όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τα led ημέρας σε σχήμα «C», τα οποία κάνουν όλα τα προπορευόμενο οχήματα να αντιλαμβάνεται πως; Πλησιάζει ένα Megane! Πίσω υπάρχουν επίσης led που είναι μονίμως αναμμένα, σχηματίζοντας μία οριζόντια φωτεινή «υπογραφή». Από το πλάι οι γραμμές είναι «καθαρές» δημιουργώντας ένα σπορτίφ σύνολο.

Η καμπίνα επιβατών σε στυλ «cockpit» διαμορφώνεται γύρω από το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα που εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα, όπως το έγχρωμο head up display και η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής-τάμπλετ των 8,7’’ του συστήματος R-Link. Η άνεση των επιβατών έχει βελτιωθεί περαιτέρω χάρη στην κορυφαία ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών στο ταμπλό, τις επιφάνειες στην πόρτα, την κονσόλα, αλλά και τα χειριστήρια. Οι χώροι είναι άφθονοι για πέντε ενήλικες, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να είναι πολλές και πρακτικές. Το βαθύ ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό είναι πολύ πρακτικό, ενώ το πορτ μπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 434 λίτρων κινείται στην κορυφή της κατηγορίας.

Το σύστημα R-Link 2 αποτελεί το κέντρο ελέγχου του οχήματος απ’ όπου ελέγχονται διάφορες λειτουργίες που αφορούν το αυτοκίνητο. Το χειριστήριο του Multi-Sense στην κεντρική κονσόλα προσφέρει άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες μέσω της οθόνης του, ενώ περιλαμβάνει 5 προγράμματα: Neutral, Sport, Comfort, Perso and Eco. Τα προγράμματα συνδυάζονται με την επιλογή 5 διαφορετικών επιλογών φωτισμού του εσωτερικού: σέπια, κόκκινο, μπλε, μωβ και πράσινο. Ο φωτισμός καλύπτει την κεντρική κονσόλα, το εσωτερικό των θυρών, ενώ αντίστοιχη απόχρωση έχει και ο πίνακας οργάνων. Παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει μέχρι και τον ήχο του κινητήρα. Τρείς είναι οι διαθέσιμες επιλογές αυτής της λειτουργίας: Neutral, Comfort και Sport.

Βρίθει τεχνολογιών!

Ασφαλώς το μεγάλο «όπλο» που παρουσιάζει το νέο Megane σε σχέση με όσα γνωρίζαμε έως τώρα στη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι το πλήθος τεχνολογιών που προσφέρει από τη βασική έκδοσή του κιόλας. Τεχνολογίες όπως ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας (ACC), ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEBS), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDW), σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης (DW), σύστημα πρόληψης υπέρβασης ορίου ταχύτητας με αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας (OSP με TSR), σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας (BSW), αλλά και κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη εναλλαγή μεσαίων και μεγάλων φώτων (AHL), εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης και αυτόματο παρκάρισμα (Easy Park Assist).

Όσον αφορά στον κινητήρα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον ντίζελ των 1,5 λίτρων που αποδίδει 110 ίππους. Ευχάριστος σε λειτουργία, με ήχο που δεν παραπέμπει σε κλασσικό ντίζελ, κινεί σβέλτα το βάρους 1,2 τόνων αμάξωμα. Παράλληλα, τα καταφέρνει καλά στις ρεπρίζ, οι οποίες είναι ίδιες ανεξάρτητα από το πρόγραμμα λειτουργίας του μοτέρ που έχει επιλέξει ο οδηγός! Η διαφορά έχει να κάνει με την αισθητή επιτάχυνση από στάση, η οποία είναι πιο έντονη όταν ο κινητήρας είναι στο Sport.

Η ανάρτηση είναι επαρκώς σφιχτή, δίχως πλεύσεις ή αναπηδήσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ είναι βελτιωμένη σημαντικά ως προς τη γεωμετρία της. Πανίσχυρα είναι τα φρένα, ενώ ακριβές και με σωστή αίσθηση είναι και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.461 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 110 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 434 lt

Ρεζερβουάρ: 47 lt

Τελική ταχύτητα: 187 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 11,3”

Κατανάλωση (μικτή): 3,7 lt

Εκπομπές ρύπων: 95 γρ/χλμ

Τιμή: Από 17.150 ευρώ

 

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος