Οδηγούμε: Renault Clio 0,9 TCe 90ps (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 19, 2017, 10:28 pm
19 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Αισθητικά το Clio είναι από τα πιο μοντέρνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Τούτο, όμως, δεν εμπόδισε τους ανθρώπους της Renault να προχωρήσουν σε μικρές σχεδιαστικές αλλαγές στο εξωτερικό, προκειμένου να εναρμονιστεί με την φιλοσοφία που λάνσαρε η γαλλική φίρμα πριν από περίπου έναν χρόνο, με το λανσάρισμα της τελευταίας γενιάς του Megane.

Αλλαγές περιορισμένες κυρίως στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, μιας και τα led ημέρας ενσωματώθηκαν πλέον στους εμπρόσθιους προβολείς, με τη γραμμή τύπου πλάγιου «Π» να θυμίζει αυτή του Megane. Και φυσικά αποσύρθηκαν τα led που μέχρι και την προ facelift «ζωή» του Clio, ήταν ενσωματωμένα στη μάσκα που πλέον είναι ανασχεδιασμένη. Όπως και οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αλλά και τα οπίσθια ανάγλυφα φωτιστικά σώματα, όπου το Clio επίσης απέκτησε led.

Τα «κρυμμένα» χερούλια των πίσω θυρών δημιουργούν μιαν αίσθηση «κουπέ», την ώρα που οι χώροι είναι άφθονοι για τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους, με το μήκος του γαλλικού μοντέλου να ξεπερνά τα 4 μέτρα.

Ποιοτικά… γαλλικό!

Στο ταμπλό το Clio της δοκιμής μας είχε την οθόνη αφής του συστήματος Infotainment που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, η συναρμογή των πλαστικών προσεγμένη, ενώ η γαλλική φινέτσα δεν απουσιάζει ούτε από τον τομέα του φινιρίσματος, με τα πλαστικά που είναι βαμμένα σε χρώμα μαύρης λάκκας να συμβάλλουν στην απτή αίσθηση ποιότητας του Clio. Τα πλαϊνά των θυρών εσωτερικά έχουν αποκτήσει μαλακή επένδυση στο σημείο που ακουμπούν οι βραχίονες, ενώ νέο είναι τόσο το τιμόνι, όσο και ο επιλογέας ταχυτήτων.

Όσο για τον χώρο αποσκευών, με όγκο 300 λίτρα μπορεί να φιλοξενήσει πολλές αποσκευές μιας κι είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, ενώ άφθονοι είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα, οι οποίοι θα φιλοξενήσουν όλα τα απαραίτητα των τεσσάρων –και όποτε οι συνθήκες το απαιτήσουν, πέντε- επιβατών.

Τρικύλινδρος κι αποδοτικός

Κάτω από το καπό του Clio της δοκιμής μας βρισκόταν ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 898 κ.εκ., ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 6. Πολιτισμένος ως προς τη λειτουργία του, θα έλεγε κανείς πως χαμηλά είναι μάλλον ράθυμος, όμως μετά τις 2.000 «ξυπνά» χάρη στην παρουσία του turbo. Μάλιστα αποδεικνύεται και αρκετά οικονομικός στην καθημερινή χρήση, μιας και δεν ξεπερνά ιδιαίτερα την εργοστασιακή μέση κατανάλωση των 4,7 λίτρων. Στο μεσαίο και υψηλό φάσμα στροφών φαντάζει πολύ πιο δυνατός από την ονομαστική αξία των 90 ίππων.

Ο θόρυβος στο εσωτερικό δεν φτάνει ιδιαίτερα, χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση, ενώ συνολικά η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή. Φυσικά σ’ αυτό συμβάλλει και η καλή συνεργασία του μοτέρ με το «πεντάρι» μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο έχει μια «μακριά» πέμπτη σχέση, πολύ «βολική» για τα ταξίδια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 898 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 90 hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 140 Nm/2.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Χώρος αποσκευών: 300 lt

Ρεζερβουάρ: 45 lt

Επιτάχυνση (0-100): 12,2’’

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (μικτή) 4,7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 105 γρ/χλμ

Τιμή: 14.380 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος