Οδηγούμε: Peugeot 308 1,6 BlueHDi 120hp EAT6 (vid+pics)

19 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Για την Peugeot το νέο 308 είναι ίσως η πιο τρανή απόδειξη πως η μάρκα έχει αλλάξει επίπεδο και πλέον βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Όχι μόνο λόγω εμφάνισης, μιας και πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που τραβά τα βλέμματα στο πέρασμά του, αλλά και από άποψη ποιότητας αλλά και τεχνολογικών καινοτομιών. Άλλωστε αυτά που βρίσκει κανείς στο 308 είναι στοιχεία που έως τώρα σε μεγάλο ποσοστό τα συναντούσε σε μοντέλα της παραπάνω κατηγορίας.

Τι είναι, λοιπόν, το 308; Προφανώς είναι ένα οικογενειακό μοντέλο, με άφθονους χώρους για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους. Είναι, όμως, ταυτόχρονα κι ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, το οποίο απευθύνεται στον νεαρό οδηγό, αλλά και σε όποιον εν γένει αισθάνεται νέος! Η σχεδιαστική ταυτότητα της Peugeot γίνεται ξεκάθαρη με την πρώτη ματιά, καθώς η μάσκα και τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι πλήρως εναρμονισμένα μ’ αυτήν Όσο για το πίσω μέρος, τα φώτα δείχνουν ξεκάθαρα τη «συγγένεια» με το 3008.

Πρόσφατα το 308 ανανεώθηκε. Διακριτικά, είναι η αλήθεια, μιας και για να εντοπίσεις τις αλλαγές που έγιναν, θα πρέπει να είσαι υπέρ το δέον παρατηρητικός. Οι διαφοροποιήσεις, λοιπόν, εστιάζονται στο νέο καπό, τους ανασχεδιασμένου προφυλακτήρες με τις μοντέρνες εισαγωγές αέρα, στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα τύπου LED και τους προβολείς ομίχλης, καθώς και τα πίσω φώτα που πλέον είναι σαφώς επηρεασμένα από το σχέδιο των αντίστοιχων του 3008.

Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, ποιοτικό και συνάμα λιτό, με τα υλικά να είναι κορυφαία και τη φιλοσοφία i-Cockpit να επιτάσσει την έλλειψη κουμπιών γενικώς στην κεντρική κονσόλα. Άλλωστε πλέον όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από την οθόνη αφής των 9,7 ιντσών, από την οποία μπορεί να ρυθμίσει κανείς το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, τον κλιματισμό αλλά και τον υπολογιστή ταξιδίου του 308. Χάρη, δε, στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, το 308 προσφέρει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, κάνοντας εύκολη τη ζωή του οδηγού. Όσο για το flat bottom τιμόνι, παρά τη μικρή διάμετρό του, δεν θα προβληματίσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές που έγιναν, εστιάζονται αποκλειστικά στις νέες ταπετσαρίες.

Ο κινητήρα των 1,6 λίτρων τεχνολογίας BlueHDi συνδυάζει το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction) με το φίλτρο μικροσωματιδίων (FAP) ενισχυμένο με ειδικό πρόσθετο (Adblue). Έτσι μειώνονται κατά 90% τα βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx) και μειώνονται οι εκπομπές  ρύπων. Αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, που διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από το λεβιέ και δύο επιπλέον προγράμματα «Sport» και «Winter». Η λειτουργία του είναι πολύ ομαλή και βοηθά τον κινητήρα να ξεδιπλώσει τις αρετές του!

Για την ποιότητα κύλισης ούτε λόγος, μιας και είναι κορυφαία, όπως και η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Άκρως αποτελεσματικά, τέλος, αποδεικνύονται τα φρένα, ακόμα και στην πολύ σκληρή χρήση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.560 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 120 hp/3.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 9,7’’

Τελική ταχύτητα: 196 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 420 lt

Ρεζερβουάρ: 45 lt

Κατανάλωση (μικτή): 3,1 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 82 γρ

Τιμή: 23.700 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος