Οδηγούμε: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120hp 6AT (pics)

13 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Το Peugeot 3008 είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η γαλλική φίρμα άλλαξε σελίδα στην ιστορία της. Με μοντέρνα, φουτουριστική εμφάνιση, ξεκάθαρο SUV χαρακτήρα και πρακτικότητα στο μάξιμουμ, το νέο 3008 ήρθε για να πρωταγωνιστήσει τόσο στους δρόμους, όσο κι εκτός αυτών.

Ελκυστικό εξωτερικά, το 3008 εντυπωσιάζει απ’ όποια γωνιά και να το δει κανείς. Λεπτεπίλεπτο εμπρός, με τα φώτα led να τραβούν τα βλέμματα, επιβλητικό και μυώδες από το πλάι με τα «φρύδια» των τροχών να αποτελούν ξεχωριστή σχεδιαστική πινελιά, αλλά και με τα ξεχωριστά πίσω φωτιστικά σώματα και την πέμπτη πόρτα με το «γερμανικό» κλείσιμό της, όλα αυτά είναι στοιχεία του χαρακτήρα και της διαφορετικότητας του 3008.

Το νέο 3008 είναι και το πρώτο μοντέλο της γαλλικής φίρμας το οποίο χρησιμοποιεί τη νέα γενιά του «i-Cockpit». Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός και διαθέτει μία οθόνη 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης, με δυνατότητα πλήρους εξατομίκευσης από πλευράς οδηγού. Έτσι πέραν της κλασσικής διάταξης «ταχύμετρου-στροφόμετρου» (με το τελευταίο να βρίσκεται δεξιά και να έχει ανάποδη φορά του δείκτη σε σχέση με τα συνηθισμένα), υπάρχει η δυνατότητα επιλογής προβολής του συστήματος πλοήγησης, του υπολογιστή ταξιδίου, αλλά ακόμα και μιας πολύ «βασικής» απεικόνισης πληροφοριών, κυρίως για βραδυνή ξεκούραστη οδήγηση.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment, μέσω του οποίου γίνεται ο έλεγχος όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Πάντως για «βασικές» λειτουργίες όπως το ξεθάμπωμα των τζαμιών, υπάρχουν και αεροπορικού τύπου διακόπτες στο φουτουριστικά σχεδιασμένο ταμπλό. Παράλληλα υπάρχουν και διακόπτες με αισθητήρα κίνησης, ενώ την ευχάριστη ατμόσφαιρα συμπληρώνουν ο κρυφός φωτισμός.  Μοναδική «παραφωνία» κατά την άποψή μας, το υπερβολικά μικρής διαμέτρου τιμόνι, το οποίο κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, είναι υπέρ το δέον άνετο για πέντε ενήλικες, με άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα παντού, ενώ από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι ο κλιματιζόμενος χώρος ακριβώς πίσω από τον μοντέρνο επιλογέα του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο χώρος αποσκευών των 520 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.700 λίτρα! Εντυπωσιακή και η γυάλινη ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή!

Το 3008 της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον κινητήρα ντίζελ των 1,6 λίτρων που αποδίδει 120 ίππους. Με τεχνολογία BlueHDI, διακρίνεται για την πολιτισμένη κι αθόρυβη λειτουργία του, ενώ είναι πάρα πολύ οικονομικός, ακόμα κι αν κανείς αποφασίσει να οδηγήσει πιο σπορ.

Το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ, συμβάλλοντας στο να μείνει χαμηλά η κατανάλωση, ενώ χάρη στον περιστροφικό διακόπτη του Grip Control μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ποιο από τα πέντε διαθέσιμα προγράμματα (Norman, ESP off, Sand, Mud, Snow) θα επιλέξει. Παράλληλα η παρουσία ενδιάμεσων ελαστικών, κατάλληλων για κίνηση τόσο εντός όσο κι εκτός δρόμου, συνδράμει στο αναδεικνύεται διαρκώς ο off road χαρακτήρας του πολυτελούς γαλλικού SUV.

Η ανάρτηση αποσβένει κάθε είδους ανωμαλία. Μπορεί να είναι «σεταρισμένη» για κίνηση στην άσφαλτο, εντούτοις και στο χώμα σε εμπνέει για να κινηθείς σβέλτα, δίχως να κουράζει τους επιβάτες. Ακόμα, πάντως, κι αν κάποιος το… παρακάνει, το ESP είναι εκεί για να τον επαναφέρει εις την τάξη!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.560 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 120 hp/3.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 520 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 11,3’’

Τελική ταχύτητα: 189 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 53 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,3 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 104 γρ.

Τιμή: 31.600 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος