Οδηγούμε: Opel Mokka X 1.4T 140hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on October 18, 2017, 6:45 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Λένε πως κάτι επιτυχημένο δεν πρέπει να το αλλάζεις δραματικά. Κι αυτό φαίνεται πως το αντιλήφθηκαν απόλυτα οι σχεδιαστές της Opel, όταν δημιούργησαν το νέο Mokka X. Με περισσότερες από 600.000 πωλήσεις από το 2012 κι ένθεν, το γερμανικό SUV ασφαλώς και χαρακτηρίζεται ως εμπορικά επιτυχημένο. Ως εκ τούτου το έργο του διαδόχου του είναι εκ του προοιμίου δύσκολο.

Mokka X, λοιπόν. Ένα μοντέλο με τολμηρή προσωπικότητα, όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει με την πρώτη ματιά, κοιτώντας την μπροστινή πλευρά του. Μια πλευρά εναρμονισμένη με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel με στοιχεία όπως οριζόντια εμπρός μάσκα σε σχήμα φτερού και δυναμική σχεδίαση φώτων ημέρας LED σε σχήμα “διπλού φτερού”.

Στο προφίλ του αμαξώματος διακρίνονται τα ανάγλυφα, κομψά χαρακτηριστικά του και οι σπορ λεπτομέρειες με τις μυώδεις και αθλητικές γραμμές χαμηλά, που αναδεικνύονται από την κλασική «λεπίδα» της Opel.

Το συμπαγές SUV διατίθεται προαιρετικά με ένα ευφυές, προσαρμοζόμενο σύστημα τετρακίνησης. Χάρη σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πολύδισκο συμπλέκτη, το σύστημα κατανέμει ομαλά την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:50, ενώ σε συνήθη καθημερινή χρήση λειτουργεί σαν ένα οικονομικό προσθιοκίνητο αυτοκίνητο.

Το τετρακίνητο σύστημα ενεργοποιείται όταν το όχημα είναι σταματημένο για να αποτρέψει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνηση. Αυτό ενεργοποιείται αυτόματα σε κλάσμα δευτερολέπτου μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη. Μετά την εκκίνηση, όλη η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και η τετρακίνηση ενεργοποιείται μόνον όταν οι οδηγικές συνθήκες απαιτούν βελτίωση της πρόσφυσης, κυρίως σε ολισθηρές επιφάνειες.

Το all-wheel drive σύστημα διατίθεται σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων που αποδίδει 140 ίππους. Δηλαδή αυτόν που έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ελαστικός και πολιτισμένος στη λειτουργία του, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του Mokka X. Δεν ισχύει το ίδιο, όμως, και για το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο ναι μεν είναι πολύ βολικό στις καθημερινές μετακινήσεις, όμως η (αργή) λειτουργία του δεν επιτρέπει στο μοτέρ να ξεδιπλώσει τις πραγματικές αρετές του. Ως εκ τούτου οι επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει είναι ικανοποιητικές, ενώ και η κατανάλωση δεν ξεπερνά ιδιαίτερα τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Η καμπίνα του Mokka X είναι πλήρως ανανεωμένη. Το νέο ταμπλό οργάνων υιοθετεί οριζόντια διάταξη στοιχείων με κύρια χαρακτηριστικά την απλότητα, αισθητική καθαρότητα και κατασκευαστική ακρίβεια και αρτιότητα. Η κεντρική κονσόλα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη γύρω από τις οθόνες αφής 7 και 8 ιντσών των συστημάτων infotainment νέας γενιάς. Επιπλέον, η κεντρική οθόνη πληροφοριών προσφέρει βελτιωμένη αναγνωσιμότητα χάρη στις νέες 3,5” μονόχρωμες και 4.2” έγχρωμες οθόνες με λευκό φωτισμό LCD.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.364 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 140 hp/4.900 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 200 Nm/1.850 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 9,9’’

Τελική ταχύτητα: 196 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 356 lt

Ρεζερβουάρ: 52 lt

Κατανάλωση (μικτή): 5,9 lt/χλμ

Εκπομπές ρύπων: 138 γρ/χλμ

Τιμή: 20.000 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος