Οδηγούμε: Opel Insignia Grand Sport 1,6 CDTI (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on September 28, 2017, 12:23 pm

Γράφει ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Η αυτοκινητοβιομηχανία, σε παγκόσμιο επίπεδο, συχνά-πυκνά αρέσκεται να… παίζει με τις λέξεις! Εν προκειμένω, όμως, η χρήση των όρων «Grand» και «Sport» όχι μόνον έγινε κατόπιν ωρίμου σκέψεως, αλλά αποδεικνύεται κι άκρως επιτυχημένη από κάθε άποψη. Διότι το Opel Insignia Grand Sport, περί ου ο λόγος, είναι και μεγάλο σε όλες τις διαστάσεις του, και μυώδες, και υπέρ το δέον «αθλητικό». Και βρίσκεται εδώ για να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό αγοραστή της κατηγορίας των μεσαίων μοντέλων. Άλλωστε εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, κι ελλείψει μεγαλυτέρου μοντέλου, το Insignia αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της Opel.

Εντελώς νέο από κάθε άποψη, λοιπόν, το Opel Insignia Grand Sport επαναπροσδιορίζει τη θέση του στη συγκεκριμένη κατηγορία, κοιτάζοντας ξεκάθαρα προς τον υπόλοιπο γερμανικό ανταγωνισμό. Δεν το κρύβουν, άλλωστε, οι άνθρωποι της Opel πως με το νέας γενιάς Insignia ο στόχος τους είναι να «εισβάλλουν» σε μια αγορά, η οποία ναι μεν κυριαρχείται από τους Γερμανούς κατασκευαστές, αλλά ως βασικό στοιχείο της έχει την premium αίσθηση των μοντέλων.

Το Insignia Grand Sport, λοιπόν, είναι μεγάλο σε διαστάσεις, με το μήκος του να αγγίζει τα 4,9 μέτρα. Χαμηλότερο σε ύψος από τον προκάτοχό του, έχει ξεκάθαρο στόχο να δημιουργήσει μια πολύ πιο σπορτίφ αίσθηση σε όποιον το παρατηρεί εξωτερικά. Και τα καταφέρνει, διότι μπορεί θεωρητικά να το χαρακτηρίσει κανείς ως «μπερλίνα» ή ακόμα και ως «σπορ σεντάν», όμως το Insignia Grand Sport δεν είναι τίποτα από τα δύο. Πιο πολύ θα λέγαμε πως είναι ένα μεγάλο χάτσμπακ, μιας και η μεγάλη πέμπτη πόρτα του αποτελεί την είσοδο στην… ευτυχία για κάθε οικογενειάρχη.

Δυνατό στοιχείο του Insignia από την πρώτη γενιά του, το 2009, ήταν οι χώροι του. Και παραμένει, μιας και το πορτ μπαγκάζ των 490 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και πανέτοιμο να φιλοξενήσει ακόμα και… ποδήλατο. Κι αυτό χάρη στο ότι είναι «χατς», όπως προαναφέραμε, και η πέμπτη πόρτα έχει μεγάλο άνοιγμα, ώστε να χωρούν και μεγάλου μεγέθους αντικείμενα. Μάλιστα είναι πολύ σημαντικό πως για τα σχεδιαστικά δεδομένα του Insignia Grand Sport, η ορατότητα προς τα πίσω είναι πάρα πολύ καλή. Με λίγα λόγια έγινε σημαντική δουλειά σε αυτόν τον τομέα από τους σχεδιαστές της Opel, καθώς εκεί είχε… θέματα το πρώτης γενιάς Insignia αλλά και το face lift.

Οι εξωτερικές γραμμές είναι ξεκάθαρα σπορ, απ’ όποια πλευρά και να το κοιτάξεις. Ενσωματώνοντας τη σχεδιαστική ταυτότητα της Opel, την οποία βλέπουμε σε όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας, και το Insignia Grand Sport διακρίνεται για τα ιδιαίτερα μπροστινά φωτιστικά σώματά του, τη μάσκα που φέρει το έμβλημα της Opel, ενώ και τα πίσω φωτιστικά σώματα ξεφεύγουν από τα ειωθότα και χαρίζουν μια ξεχωριστή ταυτότητα στο μεγάλο αυτοκίνητο. Θα μπορούσε κανείς να πει πως όλη η σχεδίαση είχε ξεκάθαρο στόχο να τονιστεί το «Sport» στο Insignia.

Το εσωτερικό διακρίνεται για τους άπλετους χώρους του για πέντε ενήλικες. Έχει γίνει επιτυχημένη προσπάθεια να βελτιωθεί η κατάσταση σε ό,τι αφορά στον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, σημείο στο οποίο επίσης το προηγούμενο Insignia αντιμετώπιζε προβλήματα. Άφθονοι και πλήρως εκμεταλλεύσιμοι είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα, οι οποίοι βρίσκονται… παντού!

Σε ό,τι αφορά στο ταμπλό, η premium αίσθηση που επιχείρησαν να δώσουν οι άνθρωποι της Opel είναι προφανής. Όχι μόνον λόγω των πολύ ποιοτικών και σωστά συναρμολογημένων υλικών –άλλωστε το μαλακό πλαστικό ενδείκνυται για τέτοιες περιπτώσεις- αλλά συνολικά με την αισθητική. Η διχρωμία του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν παραπάνω από ευπρόσδεκτη, μιας ενισχύει το στοιχείο της πολυτέλειας. Και φυσικά, και στο Insignia Grand Sport η Opel ακολουθεί τη νέα και ασφαλώς πιο ορθολογική προσέγγιση του λιτού ταμπλό, δίχως πληθώρα κουμπιών που… κούραζαν στα παλαιότερα μοντέλα της φίρμας και απαιτούσαν πολύ χρόνο για εξοικείωση. Πάρα πολύ καλό και απλό στη χρήση το IntelliLink, μέσω του οποίο γίνεται ο (εύκολος) χειρισμός όχι μόνο του ηχοσυστήματος του Insignia, αλλά και πολλών βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στον κινητήρα, το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον τουρμποντίζελ των 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους. Ίσως να πρόκειται για έναν από τους πιο… ήσυχους κινητήρες ντίζελ της κατηγορίας του, μιας και ο παραγόμενος θόρυβος είναι περιορισμένος και θα έλεγε κανείς πως πρέπει να τον οδηγήσεις για να καταλάβεις ότι είναι ντίζελ κι όχι βενζίνης. Πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, κατανάλωση που σε πραγματικές συνθήκες ξεπερνά οριακά την εργοστασιακή μέτρηση των 5,1 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και καλή συνεργασία με το «εξάρι» αυτόματο κιβώτιο, το οποίο ναι μεν προσφέρει αυξημένη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση εντός κι εκτός πόλης, όμως αφήνει μια κάπως «αργή» αίσθηση στις αλλαγές.

Όμως είναι πασιφανές ότι βασικός στόχος των μηχανικών της Opel είναι το Insignia Grand Sport να προσφέρει εξίσου σπορ αίσθηση και άνεση. Και με τις συγκεκριμένες επιλογές κινητήρα και κιβωτίου το πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό. Όπως και με την ομολογουμένως μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία επιτρέπει στους επιβάτες να βγαίνουν ξεκούραστοι και… ατσαλάκωτοι από το Insignia ακόμα και έπειτα από ταξίδι πολλών ωρών!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 136 hp/3.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 320 Nm/2.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 10,9’’

Τελική ταχύτητα: 203 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 490 lt

Ρεζερβουάρ: 62 lt

Κατανάλωση (μικτή): 5,1 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 134 γρ

Τιμή: 33.500 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος