Οδηγούμε: Opel Grandland X 1,2 petrol & 1.6 diesel (vid+pics)

35 secs

 

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η… Generation Χ της Opel μεγάλωσε! Στην οικογένεια των μοντέλων της γερμανικής φίρμας ανήκει πλέον και το Grandland X, το μεγαλύτερο από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων SUV της Opel, το οποίο είχαμε πρόσφατα την ευκαιρία να οδηγήσουμε και στις δύο εκδόσεις στις οποίες είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά..

Ως γνωστόν, στη χώρα μας το μεγάλο SUVτης Opel εισάγεται σε δύο εκδόσεις από πλευράς κινητήρων. Η επιλογή όσον αφορά στην βενζίνη είναι ο 1,2 turbo, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής, τιμές παραπάνω από ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Σε ό,τι αφορά στον πετρελαιοκινητήρα, κι αυτός είναι υπερτροφοδοτούμενος, χωρητικότητας 1,6 λίτρων με απόδοση 120 ίππους και ροπή 300 Nm. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα μπορούν να συνεργαστούν είτε με αυτόματο μείτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Με μήκος σχεδόν 4.48 m, το νέο Opel Grandland X είναι ένα μοντέρνο, στιβαρό SUV από κάθε άποψη. Η μάσκα φέρει το σήμα του Κεραυνού Opel Blitz. Τα χρωμιωμένα πτερύγια πλαισιώνουν το λογότυπο της μάρκας και εκτείνονται προς τους λεπτούς προβολείς LED σε σχήμα διπλού φτερού, που διευρύνουν οπτικά το εμπρός τμήμα και προσδίδουν στο Grandland X στιβαρότητα.

Το προφίλ είναι χαρακτηριστικό της «οικογένειας Opel», αν και έχει κάποια κοινά στοιχεία με το «αδελφό 3008».  Μυώδεις, ανάγλυφοι θόλοι τροχών και προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος χαρίζουν στο Grandland X μια εκτός δρόμου… νότα. Από την άλλη, καθαρές γραμμές και η ανανεωμένη λεπίδα στο  κάτω τμήμα των θυρών καθιστούν το νέο Grandland X αναγνωρίσιμο μέλος της οικογένειας Opel. Η προαιρετική διχρωμία με μαύρη οροφή προσδίδει μία  έξτρα νότα εξατομίκευσης.

Όσο για την πίσω όψη του Grandland X, αποτυπώνει και στην παραμικρή λεπτομέρεια τι σημαίνει γνήσια σχεδίαση SUV. Φαρδύ στήσιμο, ασημί ποδιά με ενσωματωμένες απολήξεις εξαγωγής εκατέρωθεν, και από πάνω πρόσθετα προστατευτικά και λεπτά πίσω φώτα LED υπογραμμίζουν το σπορ και στιβαρό χαρακτήρα του νέου μοντέλου.

Η υψηλή ποιότητα συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική κονσόλα με οθόνη αφής έχουν σαφή διάταξη και είναι οριζόντια ευθυγραμμισμένα με τον οδηγό. Στην κεντρική κονσόλα, τα χειριστήρια βρίσκονται σε τρεις οριζόντιες ζώνες, για ταχεία και διαισθητική πρόσβαση στις λειτουργίες infotainment, ελέγχου κλιματισμού και πλαισίου.

Η υπερυψωμένη θέση τον καθισμάτων διευκολύνει την είσοδο/έξοδο και εξασφαλίζει καλή ορατότητα. Το Grandland X συμπεριφέρεται δυναμικά όπως υπαγορεύει η εμφάνισή του και προσφέρει πρωτίστως ασφαλή οδηγική απόλαυση όλο το χρόνο και σε όλες τις επιφάνειες. Αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων στο προαιρετικό, ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip που εξασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση σε ποικίλες οδηγικές συνθήκες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από πέντε προγράμματα οδήγησης. Το σύστημα, στη συνέχεια, προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, επιτρέπει την ολίσθηση του τροχού εάν είναι απαραίτητο και, με το αυτόματο κιβώτιο, προσαρμόζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων καθώς και την απόκριση του γκαζιού. Αυτό εξασφαλίζει τέλεια πρόσφυση και σταθερή συμπεριφορά ανεξάρτητα εάν το Grandland X κινείται σε χιόνι, λάσπη, άμμο ή βρεγμένη επιφάνεια.

Όπως σε όλα τα μοντέλα Opel, οδηγοί και επιβάτες του Grandland X απολαμβάνουν κορυφαία συνδεσιμότητα με την τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink συμβατών με Android Auto και Apple CarPlay καθώς και το σύστημα προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης Opel OnStar που περιλαμβάνει Wi-Fi Hotspot και νέες υπηρεσίες όπως κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο και αναζήτηση χώρου στάθμευσης. Τα Smartphones φορτίζονται ακόμα και ασύρματα μέσω επαγωγικής φόρτισης.

Στον δρόμο το Grandland X καταφέρνει με εξαιρετικό τρόπο να «κρύψει» το μέγεθός του. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται αθόρυβα, με ασφάλεια και προσφέρει μεγάλη άνεση στους επιβάτες του, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους άφθονους χώρους για τους ίδιους, τις αποσκευές και τα μικροαντικείμενά τους. Στο «φιδίσιο» επαρχιακό δίκτυο το Grandland X κινείται άνετα, δίχως «πλεύσεις» του αμαξώματος, ενώ στο χώμα, μολονότι δεν είναι τετρακίνητο, δεν θα συναντήσει προβλήματα και θα ξεπεράσει με σχετική ευκολία οποιοδήποτε εμπόδιο παρουσιαστεί στο διάβα του!

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος