Οδηγούμε: Nissan Qashqai 1,6 DCI Techna+ (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 15, 2017, 8:09 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Είναι μερικές στιγμές που μια απόφαση μπορεί να καθορίζει τη ζωή ενός ανθρώπου. Πόσο μάλλον μιας εταιρίας. Επί παραδείγματι, όταν το 2007 η Nissan προχωρούσε στην παραγωγή του Qashqai πρώτης γενιάς, ίσως ούτε κι οι ίδιοι οι Ιάπωνες να μπορούσαν να φανταστούν ότι δέκα χρόνια μετά το πρώτο SUV τους θα είχε πουλήσει περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια μονάδες και θα αποτελούσε «σημείο αναφοράς» στην κατηγορία, κάνοντας πολλές άλλες εταιρίες να παραδέχονται δημοσίως πως «θελήσαμε να αντιγράψουμε το Qashqai».

Η αλήθεια είναι πως το Qashqai δεύτερης γενιάς παρέμενε αισθητικά «φρέσκο» και απολύτως αποδεκτό, μολονότι είχαν περάσει κάποια χρόνια από το λανσάρισμά του. Γι’ αυτό στη Nissan έκριναν πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου ώστε το best seller τους να αναβαθμιστεί σε σημεία στα οποία υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης. Κι ακριβώς εκεί επικεντρώθηκαν, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που αγγίζει το ιδανικό.

Στο εμπρός τμήμα, λοιπόν, συναντούμε την νέα, ακόμα πιο δυναμική μάσκα «V-motion», η οποία κάνει σαφώς πιο «άγριο» το Qashqai. Το έμβλημα της φίρμας στη μάσκα το συναντούμε σε δύο μορφές. Στις πιο «απλές» εκδόσεις παραμένει παραδοσιακά ανάγλυφο, ενώ σε εκδόσεις όπως αυτή της δοκιμής μας είναι επίπεδο, καθώς ακριβώς από πίσω του βρίσκονται όλοι οι αισθητήρες και το ραντάρ για τον περιμετρικό έλεγχο του αυτοκινήτου (sonar).

Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα, με ενσωματωμένα τα φώτα ημέρας LED, ενώ και οι προβολείς είναι full LED, με ενσωματωμένο το σύστημα προσαρμοσμένου φωτισμού, το οποίο συμβάλλει ώστε η δέσμη να ακολουθεί την πορεία του αυτοκινήτου κι έτσι να φωτίζονται και τα «τυφλά» σημεία. Και πίσω τα φωτιστικά σώματα είναι ανασχεδιασμένα, με τα LED να δίνουν κι εκεί το «παρών». Μάλιστα εξαιτίας της ανασχεδίασης των προφυλακτήρων, το συνολικό μήκος του Qashqai αυξήθηκε κατά 17 mm, δίχως να έχουν επηρεαστεί οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες κι αποσκευές.

Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με μεγάλη άνεση στο εσωτερικό, με το πίσω κάθισμα να είναι ικανό να φιλοξενήσει και τρίτο επιβάτη, με τις δεδομένες… υποχωρήσεις. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και σωστά τοποθετημένες, ενώ στο πορτ μπαγκάζ των 4303 λίτρων με το διπλό «πάτωμα» μπορούν να χωρέσουν όλα όσα θέλει να φορτώσει ο μέσος οικογενειάρχης. Για τα… παραπάνω υπάρχουν και οι σχάρες που τοποθετούνται στις αλουμινένιες ράγες οροφής!

Το ταμπλό παραμένει σύγχρονο και λειτουργικό, με τη διαφορά πως πλέον έχει γίνει ακόμα πιο premium. Τούτο επετεύχθη με τη χρήση ακόμα καλύτερων υλικών, με πολλά μαλακά πλαστικά, με απομίμηση αλουμινίου, με επενδύσεις σε piano black, με το flat bottomed τιμόνι που πρωτοείδαμε πριν από μερικούς μήνες στο Micra και με την οθόνη του συστήματος infotainment να δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας. Ο διζωνικός κλιματισμός κάνει τη ζωή των επιβατών ακόμα πιο άνετη, ενώ εξαιρετικά σε αίσθηση είναι τα δερμάτινα καθίσματα.

Από πλευράς εξοπλισμού, το Qashqai της δοκιμής μας ήταν το πιο «γεμάτο» που θα μπορούσε να μας διαθέσει ο «μετρ» των Δημοσίων Σχέσεων της Νικ. Ι. Θεοχαράκης, Γιάννης Μεθενίτης. Με λίγα λόγια ήταν η έκδοση Techna+, η οποία τα έχει όλα. Δηλαδή όσα έχει η Techna, όπως Ειδοποίηση τυφλού σημείου, αυτόνομο σύστημα παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 19’’ και προβολείς Bi-LED, αλλά διανθισμένα με πλείστα όσα άλλα… καλούδια, όπως δερμάτινο σαλόνι τύπου Nappa, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με οσφυική στήριξη, κορυφαίο ηχοσύστημα Bose με οκτώ ηχεία, θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ και φυσικά πανοραμική γυάλινη οροφή!

Κάτω από το καπό ήταν τοποθετημένος ο κορυφαίος διαθέσιμος κινητήρας της γκάμας της Nissan, ήτοι ο υπερτροφοδοτούμενος ντίζελ των 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους. Ένας κινητήρας εξαιρετικός απ’ όλες τις απόψεις, μιας και διαθέτει μεγάλη ισχύ, άφθονη ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ αποδεικνύεται κι υπέρ το δέον οικονομικός. Κι αυτό διότι παρότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν… φοβηθήκαμε το δεξί πεντάλ, το μοτέρ δεν έκαψε περισσότερα από 6 λίτρα πετρελαίου κατά μέσο όσο, τιμή αρκετά κοντινή στην εργοστασιακή.

Το Qashqai της δοκιμής μας ήταν χειροκίνητο, με το κιβώτιο των έξι σχέσεων να συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα ντίζελ και να βοηθά αφενός στην επίτευξη πολύ καλών επιδόσεων τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει, αφετέρου στο να διατηρείται χαμηλά ο δείκτης της κατανάλωσης καυσίμου. Φυσικά, υπάρχει διαθέσιμη κι έκδοση με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), για όποιον επιθυμεί μεγαλύτερη ευκολία στην κίνηση εντός πόλης και έχει να διαθέσει περίπου 1.700 ευρώ παραπάνω.

Τέλος, αρκετή δουλειά έκαναν οι μηχανικοί της ιαπωνικής φίρμας και στον τομέα των αναρτήσεων. Έτσι το Qashqai διατήρησε μεν τις αρετές του παρελθόντος, όπως την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του ακόμα και στα πολύωρα ταξίδια, όμως έγινε ακόμα πιο προβλέψιμο σε άσφαλτο και χώρα, με ουδέτερη συμπεριφορά στο όριο και σαφώς μεγάλες ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου, χάρη στο στάνταρ σύστημα τετρακίνησης με το οποίο εφοδιαζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 130 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 320 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 430 lt

Επιτάχυνση (0-100): 10,5’’

Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (μικτή) 4,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 129 γρ/χλμ

Ρεζερβουάρ: 65 lt

Τιμή: 37.090 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος