Οδηγούμε: Nissan Qashqai 1,2 TCi (vid+pics)

24 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Το Nissan Qashqai είναι ένα αυτοκίνητο-σύμβολο. Είναι ένα αυτοκίνητο, το οποίο δημιούργησε μια δική του κατηγορία, μιας και με το λανσάρισμά του τα SUV έγιναν… μόδα! ΚΙ αυτό αδιαμφισβήτητα το πιστώνονται οι Ιάπωνες, οι οποίοι είχαν τη διορατικότητα, την τόλμη και φυσικά εδώ και πολλά χρόνια δρέπουν τους καρπούς των προσπαθειών τους.

Η αλήθεια είναι πως το Qashqai δεύτερης γενιάς παρέμενε αισθητικά «φρέσκο» και απολύτως αποδεκτό, μολονότι είχαν περάσει κάποια χρόνια από το λανσάρισμά του. Γι’ αυτό στη Nissan έκριναν πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου ώστε το best seller τους να αναβαθμιστεί σε σημεία στα οποία υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης. Κι ακριβώς εκεί επικεντρώθηκαν, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που αγγίζει το ιδανικό.

Στο εμπρός τμήμα, λοιπόν, συναντούμε την νέα, ακόμα πιο δυναμική μάσκα «V-motion», η οποία κάνει σαφώς πιο «άγριο» το Qashqai. Το έμβλημα της φίρμας στη μάσκα το συναντούμε σε δύο μορφές. Στις πιο «απλές» εκδόσεις παραμένει παραδοσιακά ανάγλυφο, ενώ σε εκδόσεις όπως αυτή της δοκιμής μας είναι επίπεδο, καθώς ακριβώς από πίσω του βρίσκονται όλοι οι αισθητήρες και το ραντάρ για τον περιμετρικό έλεγχο του αυτοκινήτου (sonar).

Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα, με ενσωματωμένα τα φώτα ημέρας LED, ενώ και οι προβολείς είναι full LED, με ενσωματωμένο το σύστημα προσαρμοσμένου φωτισμού, το οποίο συμβάλλει ώστε η δέσμη να ακολουθεί την πορεία του αυτοκινήτου κι έτσι να φωτίζονται και τα «τυφλά» σημεία. Και πίσω τα φωτιστικά σώματα είναι ανασχεδιασμένα, με τα LED να δίνουν κι εκεί το «παρών». Μάλιστα εξαιτίας της ανασχεδίασης των προφυλακτήρων, το συνολικό μήκος του Qashqai αυξήθηκε κατά 17 mm, δίχως να έχουν επηρεαστεί οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες κι αποσκευές.

Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με μεγάλη άνεση στο εσωτερικό, με το πίσω κάθισμα να είναι ικανό να φιλοξενήσει και τρίτο επιβάτη, με τις δεδομένες… υποχωρήσεις. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και σωστά τοποθετημένες, ενώ στο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων με το διπλό «πάτωμα» μπορούν να χωρέσουν όλα όσα θέλει να φορτώσει ο μέσος οικογενειάρχης. Για τα… παραπάνω υπάρχουν και οι σχάρες που τοποθετούνται στις αλουμινένιες ράγες οροφής!

Το ταμπλό παραμένει σύγχρονο και λειτουργικό, με τη διαφορά πως πλέον έχει γίνει ακόμα πιο premium. Τούτο επετεύχθη με τη χρήση ακόμα καλύτερων υλικών, με πολλά μαλακά πλαστικά, με απομίμηση αλουμινίου, με επενδύσεις σε piano black, με το flat bottomed τιμόνι που πρωτοείδαμε πριν από μερικούς μήνες στο Micra και με την οθόνη του συστήματος infotainment να δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας.

Κάτω από το καπό ήταν τοποθετημένος ο βασικός κινητήρας βενζίνης, ο οποίος από 1,2 λίτρα αποδίδει 115 ίππους. Μπορεί να είναι… βασικός, όμως είναι ό,τι πρέπει για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, μιας και καταφέρνει να συνδυάσει πολύ καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και φυσικά μικρότερα λειτουργικά έξοδα σε σύγκριση με τα μεγαλύτερης χωρητικότητας μηχανικά σύνολα. Κι αυτό διότι παρότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν… φοβηθήκαμε το δεξί πεντάλ, το μοτέρ δεν έκαψε περισσότερα από 8,5 λίτρα.

Το Qashqai της δοκιμής μας ήταν χειροκίνητο, με το κιβώτιο των έξι σχέσεων να συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα και να βοηθά αφενός στην επίτευξη καλών επιδόσεων τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει, αφετέρου στο να διατηρείται χαμηλά ο δείκτης της κατανάλωσης καυσίμου.

Τέλος, αρκετή δουλειά έκαναν οι μηχανικοί της ιαπωνικής φίρμας και στον τομέα των αναρτήσεων. Έτσι το Qashqai διατήρησε μεν τις αρετές του παρελθόντος, όπως την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του ακόμα και στα πολύωρα ταξίδια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.197 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 115 hp/5.200 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 165 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 430 lt

Επιτάχυνση (0-100): 11,9’’

Τελική ταχύτητα: 173 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (μικτή) 8,5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 129 γρ/χλμ

Ρεζερβουάρ: 65 lt

Τιμή: 22.490 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος